//
کدخبر: ۴۲۴۱۹۰ //

پشت پرده عروسی‌های خاندان سلطنتی انگلیس: ۱۳ راز جالبی که نمیدانید

خانواده پادشاهی بریتانیا یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین خانواده‌های سلطنتی در جهان است. این خانواده در طول تاریخ، بسیاری از عروسی‌های باشکوه و مجللی را برگزار کرده است که هر یک از آن‌ها دارای رازها و جزئیات خاص خود هستند

پشت پرده عروسی‌های خاندان سلطنتی انگلیس: 13 راز جالبی که نمیدانید
به گزارش فرتاک نیوز،

عروسی های خاندان سلطنتی انگلیس همواره مملوء از لباس های رویایی، جواهرات خیره کننده و تجملات بوده اند. و همین ها هم در خبرها بیش از همه مورد توجه و تحسین قرار گرفته است. با این حال، در پشت صحنه ی این مراسم های پر زرق و برق، رازهای زیادی وجود دارد که کمتر کسی از آن ها باخبر است.

۱- لباس عروس پرنسس دایانا آنقدر بلند بود که تقریباً در کالسکه جا نشد

لباس عروس پرنسس دایانا به عنوان یکی از کار شده ترین لباس های عروسی که اعضای خاندان سلطنتی در مراسم عروسی خود به تن کرده اند، در تاریخ ماندگار شد. این لباس نزدیک به ۸ متر دنباله داشت. با این حال، طراحان این لباس ابعاد کالسکه ای که دایانا باید در مراسم عروسی خود سوار آن می شد را در نظر نگرفته بودند. به همین دلیل، در روز عروسی به سختی توانستند لباس عروس دایانا را طوری در کالسکه جا دهند که آسیبی نبیند. وقتی دایانا در مقابل کلیسا از کالسکه پیاده شد، بسیاری متوجه چین و چروک هایی شدند که روی دامن و دنباله ی لباسش شکل گرفته بود.

۲- کیت میدلتون پدهای مخصوصی دور لگنش داشت

الکساندر مک کوئین، خانه ی مُدی که لباس عروس کیت میدلتون را طراحی کرد، به دادن حال و هوای ویکتوریایی به اغلب طراحی هایش شهره است. در مورد لباس کیت هم طراحان این خانه ی مُد تصمیم گرفتند در قسمت دور لگن و زیر شکم او پدهای مخصوصی کار بگذارند. شاید در نگاه اول کار عجیبی به نظر برسد، اما هدف آن ها این بود که به طور کلی حجم بیشتری به لباس بخشند و فرم کلی عروس خاندان سلطنتی در آن لباس بهتر باشد. باید توجه داشت که آن ها این کار را با چنان ظرافتی انجام دادند که کسی متوجهش نشده بود.

۳- مگان مارکل بخشی از لباسش در اولین قرار عاشقانه شان با پرنس هری را به همراه داشت

مگان مارکل سنت پوشیدن «یک چیز آبی رنگ» در عروسی های انگلیسی را به مرحله ی دیگری رسانده و به آن اندکی معنای شخصی تری بخشیده بود. مگان واقعاً یک تکه از لباس آبی رنگی که در اولین قرار عاشقانه اش با پرنس هری به تن کرده بود را به لباس عروس خود دوخته بود. این پارچه ی آبی رنگ در زیر لباس عروس او قرار داشت، به همین دلیل دیده نمی شد. هدف از این کار این بود که این زوج  بخشی از آن اولین لحظه ی ویژه ای که با یکدیگر گذرانده بودند را در زمان رسمی کردن عشق شان به همراه داشته باشند.

۴- بالاتنه ی لباس عروس پرنسس دایانا ۵ بار عوض شد

پرنسس دایانا با نزدیک شدن به روز عروسی اش دائماً وزن کم می کرد. در حقیقت طی ۷ ماه پیش از عروسی، دور کمر دایانا ۱۲ سانتیمتر کاهش یافت. به همین دلیل هر بار که لباس عروسش را امتحان می کرد، به نظر می رسید لباس از بار قبل برایش بزرگ تر شده بود. در نتیجه، طراحان لباس مجبور شدند ۵ بالاتنه ی مختلف برای دایانا بدوزند تا با تغییرات فیزیکی او هماهنگ باشد. با این حال، کمر لباس را در نهایت در همان روز عروسی تنظیم کردند.

۵- گوشواره ی کیت میدلتون ادای احترامی به خانواده اش بود

والدین کیت میدلتون پیش از نامزدی دخترشان با پرنس ویلیام یک جفت گوشواره از برند رابینسون پلهام داشتند. این گوشواره با الهام از نشان خاندان میدلتون طراحی شده بود، به همین دلیل اگر دقت کنید می توانید یک میوه ی درخت بلوط در مرکز گوشواره ببینید. این گوشواره هدیه ی ازدواج والدین کیت به او بود.

۶- لباس عروس کیت میدلتون از لباس عروس مشهور دیگری الهام گرفته شده بود

گرچه لباس عروس کیت میدلتون با واکنش های بسیار مثبتی از سوی کارشناسان مُد مواجه شد، اما برخی از آن ها متوجه شباهت هایی میان آن با لباس برخی عروس های سلطنتی دیگر شدند. لباس عروس کیت که طراحی سارا برتون از برند الکساندر مک کوئین بود، بیشترین شباهت را به لباس عروسی داشت که گریس کلی، ستاره ی هالیوود و ملکه ی موناکو در روز عروسی اش با پرنس رینیر، پادشاه موناکو به تن کرده بود. هر دو لباس جزئیات مشابهی داشتند، مانند یقه ی توری بلند و آستین های بلند.

۷- لباس عروس پرنسس دایانا لک شده بود

تنها چند ساعت پیش از برگزاری عروسی اش، حادثه ی جزئی ای برای لباس عروس پرنسس دایانا رخ داد. وقتی دایانا می خواست راهی کلیسا شود، مقداری عطر روی لباس عروسش ریخت. شخصیت خونسرد او سبب شد تا این اتفاق را جدی نگیرد و مطمئن باشد که هیچکس متوجهش نخواهد شد. و همینطور هم شد، چرا که واقعاً هیچکس آن روز متوجه لک شدن لباس عروس او نشد. در حقیقت، سال ها بعد این میکاپ آرتیست پرنسس دایانا، باربارا دالی بود که در کتاب زندگینامه ای خود درباره ی دایانا به نام Diana: The Portrait این موضوع را فاش کرد. حالا که این موضوع را می دانیم، با دیدن برخی عکس های دایانا در روز عروسی اش می توان متوجه تلاش های او برای پوشاندن لکه ی جلوی لباسش شد.

۸- پلاک خودروی مگان مارکل و پرنس هری تاریخ ازدواج شان بود

بعد از برگزاری عروسی بسیار نمادین مگان مارکل و پرنس هری، پرنس چارلز شب همان روز یک مهمانی نیز برگزار کرد که تنها گروه محدودی از مهمانان عروسی به آن دعوت شده بودند. در تصاویر ثبت شده بعد از مراسم عروسی می توان مگان و هری را در حال خروج از قصر وینزور سوار بر یک خودروی جگوار آبی رنگ دید. آن ها در حقیقت در راه عمارت فراگمور، اقامتگاه پرنس چارلز بودند. نکته ی جالب توجه این است که پلاک خودرویی که مگان و هری سوار بر آن بودند، به طور ویژه برای آن روز ساخته شده بود و اعداد آن در حقیقت تاریخ ازدواج این زوج بود: روز ۱۸ مه (ماه پنجم سال میلادی) سال ۲۰۱۹.

۹- تور روی لباس عروس کیت میدلتون دست دوز بود

توری که از آن برای تزئین بالاتنه و دامن لباس عروس کیت میدلتون استفاده شده بود، بیشتر از آنچه شاید در نگاه اول به نظر برسد، کار برده بود. این تور به شکل دست دوز توسط «مدرسه سلطنتی سوزن دوزی» و با استفاده از یک تکنیک سوزن دوزی ایرلندی که قدمت آن به سال ۱۸۲۰ بازمی گردد، آماده شده بود.

۱۰- تور سر پرنسس دایانا از دنباله ی لباس عروسش هم بلندتر بود

دنباله ی لباس عروس پرنسس دایانا که ۸ متر طول داشت، هر قدر چشمگیر، به پای تور سر او نمی رسید. در حقیقت تور سر دایانا ۱۴۰ متر طول و آن زمان ۹ هزار پوند قیمت داشت.

۱۱- کیت میدلتون نیم تاج الماس نشانش را از ملکه الیزابت قرض گرفته بود

یکی دیگر از سنت های عروسی های انگلیسی استفاده از یک «چیز قرضی» است که بسیاری از عروس های خاندان سلطنتی انگلیس هم در روز عروسی خود آن را به جا آورده اند. در مورد کیت میدلتون، «چیز قرضی» او نیم تاجی بود که در روز عروسی اش به تور سرش متصل شده بود. این نیم تاج که طراحی برند کارتیه بود، به ملکه الیزابت تعلق داشت و نزدیک به هزار عدد الماس در آن به کار رفته بود.

۱۲- تور سر مگان مارکل ادای احترامی به  کشورهای مشترک المنافع بود

تور سر مگان مارکل نزدیک به ۵ متر طول داشت و سرتاسر آن گل هایی متعلق به کشورهای مشترک المنافع گلدوزی شده بود. مگان بعدها فاش کرد که این نکته ی جزئی برای پرنس هری بسیار غافلگیرکننده بود، چرا که او انتظار نداشت همسرش عقاید سیاسی خود را به این شکل به کار گیرد.

۱۳- پرنسس دایانا به خاطر پرنس چارلز از کفش پاشنه بلند استفاده نکرد

اغلب عروس های سلطنتی در زیر لباس عروس پرزرق و برق خود کفش پاشنه بلند به پا کرده اند، اما این امر در مورد پرنسس دایانا صدق نمی کند. دایانا و پرنس چارلز تقریباً هم قد بودند، چیزی در حدود ۱/۷۷ متر. به همین دلیل کفشی که دایانا در روز عروسی اش به پا کرده بود پاشنه ی بسیار کوتاهی داشت تا در تصاویر رسمی عروسی از چارلز بلندتر نباشد. از سویی دیگر، دایانا از طراح کفش هایش خواسته بود حرف اول نام او و همسرش یعنی D و C را کف کفش هایش حک کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۱۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان