//
کدخبر: ۴۲۴۱۸۹ //

تفاوت بین کرم شب و کرم مرطوب کننده در مراقبت از پوست چیست؟| طریقه استفاده از کرم شب چگونه است؟

در حوزه زیبایی تضمین داشتن پوستی درخشان به ویژه برای خانم ها یک دغدغه اساسی است.

تفاوت بین کرم شب و کرم مرطوب کننده در مراقبت از پوست چیست؟| طریقه استفاده از کرم شب چگونه است؟
به گزارش فرتاک نیوز،

 همیشه سعی داریم از طریق پاکسازی، لایه برداری و مرطوب کردن از پوست خود در برابر مهاجمان خارجی به ویژه آلودگی محافظت کنیم. در این میان استفاده از محصولی به نام کرم شب حیاتی اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا فرآیند بازسازی شبانه پوست با تشدید جریان خون در طول شب اتفاق می‌افتد. کرم های شب مملو از مواد مغذی ضروری برای سلامت پوست هستند که نقش مهمی در تقویت شادابی پوست ما دارند. در این مقاله می خوانیم کرم شب چیست، استفاده از آن چه اهمیتی دارد و چه نقشی در تغذیه و جوان سازی پوست ایفا خواهد کرد. 

کرم شب چیست؟

قبل از هر چیز خوب است بدانیم اصلا کرم شب چیست و چه کار ویژه ای در طول شب برای پوست انجام می دهد. کرم شب یک محصول تخصصی مراقبت از پوست است که قبل از خواب برای تغذیه عمیق و جوانسازی پوست استفاده می شود. این کرم نگرانی هایی مانند پیری، هیدراتاسیون و بروز رنگدانه ها را هدف قرار می دهد و سلامت و ظاهر پوست را در مرحله ترمیم آن افزایش می دهد.

فواید استفاده از کرم شب چیست؟

  • افزایش کلاژن سازی

کرم شب مزایای زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها توانایی آن در افزایش تولید کلاژن است. این پروتئین نقش مهمی در حفظ استحکام و ظاهر جوان پوست دارد. این کرم با تحریک سنتز کلاژن به شادابی پوست کمک می کند. علاوه بر این، کرم شب از نظر آبرسانی عالی عمل می کند و تضمین می کند که پوست به خوبی تغذیه شود و انعطاف پذیر باقی بماند. یکی دیگر از مزایای قابل توجه، توانایی آن در به حداقل رساندن نمایان شدن چین و چروک است. از طریق ترکیبی از تقویت کننده کلاژن و آبرسانی شدید، کرم شب خود را به عنوان یک دارایی ارزشمند در جست و جوی پوستی جوان و ضد پیری ثابت می کند.

  • خاصیت مرطوب کنندگی

کرم شب نقش مهمی در تامین رطوبت پوست در طول فرآیند بازسازی شبانه دارد. این کرم با فرمول غنی و مغذی خود به حفظ رطوبت پوست کمک می کند، از خشکی جلوگیری می کند و پوستی هیدراته و سالم را به شما هدیه می دهد. این رطوبت رسانی در ترمیم پوست موثر است و توانایی آن را برای حفظ آب و دفاع در برابر عوامل استرس زای محیطی بالا می برد. در نتیجه، استفاده از کرم شب در روتین مراقبت از پوست می ‌تواند منجر به پوستی صاف ‌تر، نرم ‌تر، شفاف تر و مرطوب‌ تر شود.

Whats night cream

  • کاهش لک های پوستی

کرم شب با مهار تولید بیش از حد ملانین که ناشی از عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، هورمون ها و داروها است، به کاهش رنگدانه کمک می کند. این کرم ها غنی شده با مواد قوی مانند ویتامین C، رتینول یا نیاسینامید رنگدانه ها و لکه های پوست را کاهش می دهند. استفاده منظم از کرم شب باعث محو شدن تدریجی لکه های تیره می شود و به داشتن پوستی متعادل تر منجر می شود.

  • بهبود گردش خون

کرم های شب هنگامی که به آرامی و به صورت دورانی روی پوست ماساژ داده می شوند، نفوذ عمیق مواد فعال را تسهیل می کنند. این تعامل نه تنها ظاهر پوست را بهبود می بخشد، بلکه باعث افزایش گردش خون و جریان آن می شود. بهبود گردش خون یک جنبه حیاتی دارد؛ زیرا با اطمینان از رساندن اکسیژن و مواد مغذی ضروری به سلول های پوست، درخشندگی و جوانی پوست را احیا می کند. با گنجاندن این کرم ها در روتین خود، مزیت تقویت شادابی پوست خود را فراهم می ‌کنید و در عین حال سلامت و درخشندگی کلی آن را ارتقا می ‌دهید.

چرا باید از کرم شب استفاده کنیم؟

استفاده از کرم شب به دلایل مختلفی ضروری است. در طول ساعات شب، زمانی که پوست وارد فاز ترمیم خود می شود، کرم شب تغذیه و آبرسانی هدفمند را فراهم می کند. به افزایش تولید کلاژن، کاهش چین و چروک و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند. کرم های شب همچنین حاوی مواد فعالی مانند رتینول، ویتامین C و اسید هیالورونیک هستند که برای رفع مشکلات خاص پوست مانند رنگدانه، خطوط ریز و بافت ناهموار عالی عمل می کنند. با استفاده از این کرم ها فرآیند جوانسازی پوست را به حداکثر می رسانید و صبح هنگام بیدار شدن از خواب، پوستی جوان تر و درخشان تر خواهید داشت.

طریقه استفاده از کرم شب چگونه است؟

Whats night cream

بعد از تمیز کردن صورت با انگشتان تمیز، مقدار کمی از کرم شب را با حرکات دایره ای به سمت بالا ماساژ دهید. روی مناطق مستعد خشکی تمرکز کنید. اجازه دهید کرم قبل از خواب جذب شود و اجازه دهید خواص مغذی آن در طول شب عمل کند تا نتایج بهینه به دست آید.

چه عواملی در دفعات استفاده از کرم شب دخیل اند؟

دفعات استفاده از کرم شب به عواملی مانند نوع پوست شما بستگی دارد. برای کسانی که پوست خشک دارند، استفاده شبانه می تواند آبرسانی بهینه را فراهم کند. برعکس، افرادی که پوست چرب دارند ممکن است یک شب در میان برای جلوگیری از جوش های احتمالی استفاده کنند. برای تعیین فرکانس ایده آل برای دستیابی به پوست متعادل و سالم، نیازهای پوست خود و فرمول کرم شب را ارزیابی کنید.

تفاوت کرم مرطوب کننده و کرم شب چیست؟

کرم شب و مرطوب کننده نقش مشخصی در مراقبت از پوست دارند. کرم شب که برای استفاده قبل از خواب در نظر گرفته شده است، دارای قوام بیشتری برای آبرسانی عمیق در طول مرحله ترمیم پوست است. در مقابل، کرم مرطوب کننده مناسب برای استفاده در روز، سبک تر است و در عین حال آبرسانی از پوست محافظت نیز می کند.

بهترین سن برای شروع استفاده از کرم شب چه سنی است؟

the best age

به طور معمول، استفاده از کرم شب در روتین مراقبت از پوست در حدود سن 25 سالگی توصیه می شود، زمانی که ممکن است علائم اولیه پیری مانند خطوط ریز ظاهر شود. با این حال، کسانی که پوست خشک تری دارند ممکن است استفاده از کرم شب را زود تر شروع کنند تا به طور فعال نگرانی های مربوط به هیدراتاسیون را برطرف کنند. انطباق استفاده از کرم شب بر اساس نیازهای فردی پوست و شروع تغییرات مرتبط با افزایش سن می تواند نتایج مطلوبی در حفظ جوانی پوست داشته باشد.

موارد منع مصرف کرم شب چیست؟

کرم شب ممکن است برای افرادی که پوست حساس، روزاسه، آکنه یا بثورات پوستی دارند مناسب نباشد. برای این افراد، کرم شب ممکن است به جای ارائه فواید، شرایط آن ها را تشدید کند. توصیه می شود قبل از وارد کردن کرم شب به روتین مراقبت از پوست، احتیاط کنید و با یک متخصص پوست مشورت های لازم را انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله دریافتیم کرم شب چیست و مزایای متعدد آن را بررسی کردیم. به عنوان یک اصل از مراقبت پوست، کرم شب با قدرت تغذیه ‌عمقی و بازسازی شبانه ارزش خود را اثبات می ‌کند. از تقویت تولید کلاژن تا کاهش چین و چروک ‌ها، از بهبود ظاهر لکه ‌های پوستی تا حفظ طراوت و درخشندگی، کرم شب به دلیل حضور مواد موثر در ترکیبات خود از جمله ویتامین C و رتینول، یکی از ابزار های حیاتی برای داشتن پوستی جوان‌ تر است. بهترین نتیجه از انتخاب کرم شب با توجه به نیازهای خاص پوست خود به دست می ‌آید، تا در پیشرفت سلامت و زیبایی پوست تاثیر گذار باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۴۱۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان