//
کدخبر: ۴۱۷۳۲۲ //

راهنمای کامل استفاده از سرم‌های اوردینری براساس نوع پوست و مشکلات آن

حتما تابحال اسم برند دی اوردینری را شنیده اید. دی اوردینری اولین کمپانی در دنیاست که با ارائه محصولاتی تخصصی و ارزان، توانسته نظر بسیاری از مصرف کنندگان را به خود جلب کند.

راهنمای کامل استفاده از سرم‌های اوردینری براساس نوع پوست و مشکلات آن
به گزارش فرتاک نیوز،

محصولات این شرکت اغلب حاوی یک تا چند ترکیب پایه هستند که می توانند بطور تخصصی هر کدام از معایب پوست را رفع کنند. دی اوردینری با تولید این محصولات، قدرت انتخاب ترکیب مناسب را در اختیار مصرف کننده قرار داده تا بتواند به تناسب نیاز خود و همچنین با قیمتی بسیار پایین تر، محصول مورد نظر خود را خریداری و استفاده کند. این استراتژی دی اوردینری چنان موفقیت آمیز بود که شرکتهای دیگر نیز تصمیم به تولید محصولاتی مشابه گرفتند و در حال حاضر، به غیر از دی اوردینری، تولیدکنندگان زیادی همین استراتژی را در پیش گرفته و هر روز نیز بر تعداد این تولید کنندگان و تنوع این نوع محصولات اضافه میشود.
با اینکه خیلی از مصرف کنندگان علاقه زیادی به استفاده از محصولات دی اوردینری دارند، ولی تعداد زیادی از آنها نمی دانند که چطور باید به درستی از این محصولات استفاده کنند. همانطور که گفتیم، بیشتر محصولات دی اوردینری حاوی چند ترکیب پایه اند. حالا سوال این است: آیا استفاده از یک محصول مراقبت از پوست از برندی مانند دی اوردینری می تواند تاثیر کاملی در رفع معایب پوست داشته باشد؟ پاسخ منفی است. همیشه به یاد داشته باشید که برای گرفتن بهترین نتیجه از محصولات مراقبت از پوست دی اوردینری، استفاده از فقط یک محصول کافی نیست و شما به مجموعه ای از محصولات و ترکیبات مفید برای پوست نیاز دارید تا بتوانید بهترین نتیجه را از آنها بگیرید.

چون دی اوردینری و نحوه لایه گذاری و ترکیب محصولاتش موضوعی تقریبا جدید در دنیای زیبایی محسوب می شود، خیلی از مصرف کنندگان اطلاع زیادی در مورد روتین دقیق استفاده از این محصولات ندارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا روتین درست استفاده از محصولات دی اوردینری برای هر کدام از معایب پوست را توضیح دهیم. قبل از هر چیزی باید بدانید که این محصولات صرفا جزو محصولات مراقبت از پوست طبقه بندی می شوند و خواص درمانی ندارند. برای درمان کامل معایب و یا بیماری های پوستی حتما باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

قبل از شروع بهتر است نحوه لایه گذاری محصولات دی اوردینری که در وبسایت این شرکت توضیح داده را بدانید. طبق گفته دی اوردینری، اعمال لایه های مراقبت از پوست به ترتیب زیر باعث خواهد شد تا این محصولات بهتر جذب پوست شوند.

لایه اول: محصولات بر پایه آب
لایه دوم: محصولات بدون وجود آب
لایه سوم: روغن های مراقبت از پوست
لایه چهارم: کرم ها و امولسیون ها
لایه پنجم: سوسپانسیون ها

این قانون برای همه محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارد و فقط مخصوص محصولات دی اوردینری نیست. پس حتما موقع لایه گذاری این محصولات، این ترتیب را رعایت کنید. همچنین طبق گفته دی اوردینری، در هر روتین بهتر است تعداد محصولاتی که با هم مخلوط می کنید بیشتر از سه عدد نباشد. برای مثال، در روتین صبح: سرمهای هیالورونیک اسید+نیاسینامید+آزلائیک اسید. اگر نیاز به اضافه کردن محصولی دیگر دارید بهتر است که آنرا به روتین غروبتان اضافه کنید.
حالا می رسیم به قسمت روتین های استفاده از محصولات دی اوردینری بر اساس نوع معایب پوستی:

 

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای رفع جوش و آکنه مزمن:

این روتین برای کاهش آکنه های مزمن که همیشه آنها را روی پوستتان مشاهده می کنید کاربرد دارد. برای رفع جوشهای قرمزی که هر چند وقت یکبار سراغ پوستتان می آید، بهتر است از روتین شماره 2 که بعد از این روتین توضیح می دهیم استفاده کنید.

روتین صبح:

The Ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

صبحها اول از همه باید صورتتان را به خوبی پاکسازی و خشک کنید. حالا نوبت استفاده از سرم سالیسیلیک اسید است.
سالیسیلیک اسید نوعی بتا هیدرکسی اسید شناخته شده است که می تواند با لایه برداری پوست، باعث پاکسازی منافذ از هر گونه چربی و آلودگی شود. دلیل اصلی ایجاد جوشهای سطحی و زیر پوستی، جمع شدن این آلودگیها در منافذ پوست است و استفاده از سالیسیلیک اسید یکی از بهترین راهها برای کاهش این جوشها و همچنین جلوگیری از ایجاد جوشهای بیشتر روی پوست است. برای استفاده از سرم سالیسیلیک اسید اوردینری، هم می توانید آن را به طور نقطه ای روی جوشها اعمال کنید و هم می توانید از آن روی کل صورتتان استفاده کنید. البته باید دقت کنید که از این سرم روی پوست دور چشمتان استفاده نکنید.

حالا نوبت استفاده از سرم نیاسینامید است. نیاسینامید می تواند با تقویت بازسازی سلولهای پوست و همچنین محافظت از آن در برابر آلودگیهای محیطی، باعث شود تا ظاهر منافذ جمع شده و ترشح چربی آنها کمتر شود. در کنار کمک به کاهش چوشهای سطحی، نیاسینامید می تواند به کمتر شدن آکنه های متورم صورت نیز کمک کند و به مرور زمان باعث صافتر و یکدست شدن پوست شود. از این سرم می توان روی تمام صورت استفاده کرد. نکته مهم در مورد نیاسینامید اینکه نباید آنرا در کنار سرم ویتامین سی استفاده کنید زیرا با اینکار اثر هر دو سرم تضعیف می شود.
در پایان این روتین نیز بهتر است که از یک کرم مرطوب کننده روی این سرمها استفاده کنید. سالیسیلیک اسید بخاطر اثر لایه برداری اش می تواند باعث خشکی پوست شود و به همین دلیل نیز باید روی آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا بتواند این اثر را خنثی کند. البته بهتر است که در این مرحله از یک مرطوب کننده ضد آفتاب با SPF حداقل 30 یا بالاتر استفاده کنید زیرا همانطور که گفتیم، سالیسیلیک اسید با لایه برداری پوست باعث خواهد شد تا صورتتان حساسیت بیشتری به نور آفتاب پیدا کند و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که کرم مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، ضد آفتاب نیز باشد. حالا می توانید روی همه این محصولات، آرایشتان را اعمال کنید.

روتین غروب یا شب:

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، نوبت به استفاده از سرم رتینول می رسد. رتینوئید ها ترکیباتی بسیار مفید برای کاهش جوش و آکنه هستند و همچنین می توانند به کمتر شدن چین و چروک پوست کمک خوبی کنند.
اگر دفعه اولی است که از رتینول استفاده می کنید بهتر است با یک سرم رتینول 0.1 تا 0.2 درصد شروع کنید. ولی اگر قبلا بارها از رتینول استفاده کردید می توانید درصدهای بالاتر مانند رتینول 1 درصد را انتخاب کنید. همچنین اگر اولین بار است که از درصدهای بالاتری از رتیول مانند 2 تا 5 درصد استفاده می کنید، بهتر است که در هفته اول، سه بار در هفته از آن استفاده کنید. اگر پوستتان به آن حساسیت نشان نداد می توانید هر روز از این سرم استفاده کنید. برای درصدهای پایین تر مانند رتینول 0.2 درصد، می توانید هر روز از این سرمها استفاده کنید.
بسته به نوع پوستتان و همچنین توضیحات بالا می توانید از بین سرم های زیر، یکی را انتخاب کنید (قدرت و درجه حساسیت زایی این محصولات مطابق با وبسایت دی اوردینری اضافه شده است):

(قدرت متوسط، بدون حساسیت زایی) The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion

  (قدرت متوسط، بدون حساسیت زایی) The Ordinary Granactive Retinoid 2% in Squalane

(قدرت بالا، حساسیت زایی حداقل) The Ordinary Granactive Retinoid 5% in Squalane

 (قدرت پایین، حساسیت زایی متوسط) The Ordinary Retinol 0.2% in Squalane

 (قدرت متوسط، حساسیت زایی بالا) The Ordinary Retinol 0.5% in Squalane

(قدرت بالا، حساسیت زایی خیلی زیاد) The Ordinary Retinol 1% in Squalane

گرن اکتیو رتینوئید ترکیب جدیدتری نسبت به رتینول محسوب می شود و کمپانی های سازنده ادعا می کنند که این ترکیب کارکرد بالاتر و حساسیت زایی پایین تری نسبت به رتینول دارد. 

با اینکه ساختار این دو ترکیب فرق می کند ولی هر دوی آنها به یک روش عمل می کنند. اینکه کدامیک واقعا بهتر است به نوع پوست مصرف کننده بستگی دارد. برای مثال برای برخی، سرم رتینول 0.2 درصد بهتر بوده ولی برای برخی دیگر، سرم گرن اکتیو رتینوئید 2 درصد! اینکه کدام یک از سرمهای رتینوئید دی اوردینری برایتان بهتر است را نمی توان تا بعد از استفاده مشخص کرد. 

اما اگر از حساسیت زایی رتینول ها نگران هستید، می توانید برای شروع از گرن اکتیو رتینوئید 2 درصد شروع کنید.

برای استفاده از هر کدام از سرمهایی که در بالا اشاره شد، دو تا سه قطره از آن را روی کف دستتان ریخته و بعد از مالیدن آنها به هم، روی صورتتان اعمال کنید. بعد از آن نوبت استفاده از یک کرم مرطوب کننده است و تمام! خیلی از کارشناسان توصیه می کنند که روتین رتینول باید ساده تر باشد و نیازی نیست که آنرا با سرمی دیگر ترکیب کنید زیرا خود رتینول ترکیبی قوی و حساسیت زا محسوب می شود و استفاده از سرمهای دیگر در کنار آن می تواند باعث بروز حساسیت پوستی شود.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

 

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای رفع جوشهای قرمز:

در توضیحات بالا، در مورد نحوه استفاده از محصولات دی اوردینری برای رفع جوشهای سرسیاه، سر سفید و یا زیر پوستی ای که بطور مداوم روی پوستتان می بینید توضیح دادیم. در این قسمت به سراغ جوشهای قرمز رنگی می رویم که هر چند وقت یکبار سراغ پوستتان می آیند. دلیل ایجاد این جوشها نیز پر شدن منافذ و فولیکول های مو از چربی است. وقتی پوست (مخصوصا پوستهای چرب) به دلایل طبیعی و یا به واسطه عوامل خارجی مانند استرس، چربی زیادی تولید می کنند، این چربی در منافذ و یا فولیکول های موی موجود در پوست ذخیره می شوند. پوست برای خلاص شدن از این چربیها، آنها را به سطح خارجی خود هدایت می کند که می توانند باعث ایجاد جوشهای قرمز و متورم شوند.

روتین صبح:

The Ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

صبحها اول از همه باید صورتتان را به خوبی پاکسازی و خشک کنید. حالا نوبت استفاده از سرم سالیسیلیک اسید است. دو تا سه قطره از آن را روی صورتتان زده و به خوبی پخش کنید. سپس می توانید دو تا سه قطره از سرم نیاسینامید را نیز به لایه قبلی اضافه کنید.
در پایان این روتین نیز بهتر است که از یک کرم مرطوب کننده روی این سرمها استفاده کنید. سالیسیلیک اسید بخاطر اثر لایه برداری اش می تواند باعث خشکی پوست شود و به همین دلیل نیز باید روی آن از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا بتواند این اثر را خنثی کند. البته بهتر است که در این مرحله از یک مرطوب کننده ضد آفتاب با SPF حداقل 30 یا بالاتر استفاده کنید زیرا همانطور که گفتیم، سالیسیلیک اسید با لایه برداری پوست باعث خواهد شد تا صورتتان حساسیت بیشتری به نور آفتاب پیدا کند و برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است که کرم مرطوب کننده ای که استفاده می کنید، ضد آفتاب نیز باشد. حالا می توانید روی همه این محصولات، آرایشتان را اعمال کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%
The Ordinary Lactic Acid 10% + HA 2%

بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست، باید از سرم آزلائیک اسید استفاده کنید. آزلائیک اسید خاصیتی ضد میکروب و آنتی اکسیدان دارد و به خوبی می تواند آلودگیها و باکتریهایی که در منافذ جمع شدند را پاکسازی کند. مقدار کمی از این سرم را به خوبی روی پوستتان بمالید بدون اینکه به مناطقی مانند دور چشم و لبها برسد. دو بار در هفته، بعد از سرم آزلائیک اسید، از سرم لاکتیک اسید استفاده کنید و روی این دو سرم، کرم مرطوب کننده را اعمال کنید. مابقی روزها نیز فقط از سرم آزلائیک اسید و روی آن از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

 

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای پوستهای حساس:

اگر پوستی حساس و قرمز دارید و نمی توانید از هر محصولی استفاده کنید، بهتر است روتینی را انتخاب کنید که حاوی ترکیبات آبرسان و آرامش بخش پوست باشند. معمولا دلیل قرمزی پوست، عدم توازن لیپیدهای موجود در لایه بیرونی پوست است. این لیپیدها نقش مهمی در تقویت لایه محافظ پوست ایفا می کنند و عدم توازن در این لیپیدها می تواند به اختلال در کارکرد لایه محافظ پوست و در نتیجه قرمزی آن بیانجامد. این نوع پوستها نباید از لایه بردارهای قوی و سورفکتانتها (ترکیباتی پاک کننده، نرم کننده و کف کننده هستند که به عمق بیشتری از پوست نفوذ می کنند و می توانند باعث حساسیت شوند) استفاده کنند.

روتین صبح:

The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

برای شروع، اول پوستتان را پاکسازی و خشک نمایید. سپس دو تا سه قطره ار سرم هیالورونیک اسید را روی آن اعمال و به خوبی پخش کنید. سرم هیالورونیک اسید دی اوردینری به خوبی می تواند با آبرسانی به پوست باعث پرتر شدن آن شده و باعث شود تا ظاهر چین و چروکها کمتر شود. مرحله بعدی استفاده از کرم فاکتورهای طبیعی است که آن هم محصولی آبرسان و مرطوب کننده محسوب می شود و می تواند قدرت آبرسانی سرم هیالورونیک اسید را تقویت کند. به واسطه وجود هیالورونیک اسید، آمینو اسید و لیپیدهای چرب، کرم فاکتورهای طبیعی در کنار آبرسانی به پوست می تواند به تقویت کارکرد لایه بیرونی پوست کمک خوبی کند. در پایان نیز می توانید از یک مرطوب کننده ضد آفتاب استفاده کنید و روی آن نیز آرایشتان را انجام دهید.

روتین غروب:

The Ordinary 100% Plant-Derived Squalane
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

روغن اسکوالان دی اوردینری خاصیت آبرسانی و نرم کنندگی بالایی دارد و می تواند از خروج رطوبت از پوست جلوگیری کند که این کار باعث خواهد شد تا پوست برای مدت بیشتری مرطوب بماند. بعد از پاکسازی پوست و خشک کردن آن، دو تا سه قطره از این سرم را روی پوستتان زده و روی آن نیز از سرم فاکتورهای طبیعی استفاده کنید. در آخر نیز می توانید از یک مرطوب کننده روی این سرم ها استفاده کنید.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

 

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای پوستهای خشک:

اگر پوستی خشک و دهیدراته دارید، استفاده از محصولاتی که حاوی ترکیبات آبرسان و نرم کننده هستند می تواند کمک خوبی برایتان باشد. همچنین برای گرفتن بهترین نتیجه، می توانید از روغن های صورت نیز استفاده کنید.

روتین صبح:

The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

بعد از پاکسازی پوست و وقتی که هنوز مرطوب است، دو تا سه قطره از سرم هیالورونیک اسید را روی صورتتان ریخته و به خوبی آنرا پخش کنید. روی سرم هیالورونیک اسید نیز از مقدار کمی کرم فاکتورهای طبیعی استفاده کنید. در آخر نیز می توانید روتینتان را با استفاده از یک مرطوب کننده ضد آفتاب خاتمه دهید و در صورت نیاز نیز روی آنها آرایش کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
The Ordinary 100% Plant-Derived Squalane

بعد از پاکسازی و هنگامی که پوستتان هنوز مرطوب است دو تا سه قطره از سرم هیالورونیک اسید را روی کف دستتان ریخته و به خوبی روی صورت اعمال کنید و روی آن از روغن اسکوالان اوردینری استفاه کنید. در آخر نیز می توانید از یک مرطوب کننده روی صورتتان استفاده کنید.

 

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای پوستهای چرب:

دلیل اصلی چرب شدن صورت، ترشح بیش از حد چربی توسط لایه های زیرین پوست است که باعث می شود پوست براق شده و ظاهر منافذ آن بزرگتر شود. بهترین راه تنظیم چربی پوست، استفاده مداوم از لایه بردارهای ملایم است که می توانند این چربیها را از بین ببرند و منافذ پوست را پاکسازی کنند. حتما به یاد داشته باشید که استفاده از لایه بردارها و اسکرابهای قوی می تواند باعث آسیب رساندن به پوستتان شود که در نهایت به ترشح چربی بیشتر و چربتر شدن پوستتان منجر خواهد شد.

روتین صبح:

The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، دو تا سه قطره از سرم نیاسینامید اوردینری را بین دستتان ریخته و روی صورت پخش کنید. سپس مقدار کمی از کرم فاکتورهای طبیعی اوردینری را روی صورتتان زده و در آخر نیز می توانید از یک مرطوب کننده ضد آفتاب استفاده کنید. در صورت نیاز می توانید در این مرحله آرایشتان را اعمال کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Salicylic Acid 2% Solution
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، کارتان را با سرم سالیسیلیک اسید اوردینری شروع کنید. سپس روی آن از سرم نیاسینامید و در آخر نیز از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

 

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای کاهش چین و چروک پوست:

وقتی سنمان بالاتر می رود، به همان اندازه الاستین و کلاژن پوستمان نیز تحلیل خواهد رفت. با اینکه راهی برای توقف و یا برعکس کردن روند پیر شدن وجود ندارد، ولی راههایی وجود دارند که به واسطه آنها می توان روند پیر شدن پوست را کندتر کرد. استفاده از ترکیباتی مانند پپتیدها، آمینو اسیدها و همچنین رتینول ها می توانند در کندتر شدن روال پیری پوست به شما کمک خوبی کنند.

روتین صبح:

The Ordinary Buffet
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، کار را با سرم بافت آغاز کنید. سرم بافت اوردینری حاوی انواع پپتید، آمینو اسید، عصاره های گیاهی حاوی آنتی اکسیدان و همچنین هیالورونیک اسید است که می تواند هم با نشانه های پیری پوست مبارزه کند و هم باعث شود تا پوست روشن تر و یکدست تر شود. دو تا سه قطره از سرم بافت را روی پوستتان ریخته و آنرا به خوبی پخش کنید. حالا نوبت به استفاده از کرم فاکتورهای طبیعی است. مقداری به اندازه یک نخود را بین دستتان مالیده و روی صورتتان اعمال کنید. در آخر نیز می توانید از یک مرطوب کننده ضد آفتاب روی آنها استفاده کنید و روی آن نیز آرایش کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Glycolic Acid 7% Toning Solution
The Ordinary Granactive Retinoid 2% Emulsion
The Ordinary 100% Cold-Pressed Virgin Marula Oil

اول از همه و بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست، کارتان را با تونر گلیکولیک اسید اوردینری شروع کنید. سپس و بدون اینکه آن را بشویید، می توانید از سرم گرن اکتیو رتینوئید اوردینری استفاده کنید. هر دوی این محصولات قابلیت لایه برداری دارند و باعث خواهند شد تا پوست شفاف تر و روشن تر شود. این سرمها می توانند با لایه برداری و از بین بردن آلودگیها و سلولهای مرده پوست، به جوانسازی آن کمک خوبی کنند. همچنین رتینوئیدها ترکیبات شناخته شده ای برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست هستند.

آخرین مرحله، استفاده از روغن مارولا است. این روغن حاوی مقادیر بالایی ویتامین، ترکیبات آبرسان و آنتی اکسیدان است و می تواند باعث جوانسازی و همچنین محافظت از پوست در برابر رادیکالهای آزاد محیط شود. دو تا سه قطره از این روغن برای پوشش تمام صورت و گردنتان کافی خواهد بود.
در آخر نیز بهتر است از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

 

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای روشن سازی لکه های تیره پوست:

معمولا ظاهر غیر یکنواخت و همچنین لکه ها و نقاط تیره پوست را می توان با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی مانند آلفا و بتا هیدروکسی اسیدها کاهش داد. به علاوه، استفاده از محصولات موضعی حاوی ویتامین C، نیاسینامید، آزلائیک اسید و آلفا آربوتین نیز می تواند در رفع این عوارض به شما کمک خوبی کند.

اگر نقاط تیره زیادی روی پوستتان دارید و می خواهید آنها را روشنتر و یا رفع نمایید، بهتر است از روتین های زیر استفاده کنید.

روتین صبح:

The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5

بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست، با سرم آلفا آربوتین شروع کنید و دو تا سه قطره از آن را روی صورتتان پخش کنید. روی آن از دو تا سه قطره سرم نیاسینامید استفاده کنید. سپس نوبت به استفاده از سرم هیالورونیک اسید است. دو تا سه قطره از این سرم نیز برای پوشش تمام صورتتان کافی خواهد بود. در آخر نیز حتما از یک مرطوب کننده ضد آفتاب روی صورتتان استفاده کنید. حالا در صورت نیاز می توانید آرایشتان را اعمال کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Alpha Arbutin 2% + HA
The Ordinary Niacinamide 10% + Zinc 1%
The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%

بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست و مانند روتین صبح، با سرم آلفا آربوتین شروع کنید و دو تا سه قطره از آن را روی صورتتان پخش کنید. روی آن از دو تا سه قطره سرم نیاسینامید استفاده کنید. سپس نوبت به استفاده از کرم آزلائیک اسید می رسد. مقدار کمی از آن را نیز روی پوستتان اعمال کنید. طبق گفته اوردینری، سوسپانسیون ها باید آخرین مرحله روتینتان باشد. بخاطر همین، بعد از سرم نیاسینامید، از کرم مرطوب کننده و روی آن می توانید سوسپانسیون آزلائیک اسید را اعمال کنید. 

راهنمای جامع ترکیب سرم های دی اوردینری برای رفع انواع معایب پوست

 

بهترین روتین استفاده از محصولات دی اوردینری برای رفع قرمزی و رزاسه:

رزاسه پوست، عارضه ای است که دلیل اصلی آن هنوز شناخته شده نیست ولی طبق گفته کارشناسان، یکی از دلایل عمده آن، ژنتیک است. همچنین برخی از باکتریهای روی پوست نیز می توانند باعث ایجاد رزاسه شوند. این عارضه بیشتر در خانمهایی با سن 30 و یا بالاتر رخ می دهد و می تواند برای هر کسی پیش بیاید. معمولا رزاسه می تواند به واسطه استرس، خوردن غذاهای سرد یا داغ، مصرف الکل، خوردن غذاهای تند، لبنیات و شکر، تحریک و یا بیشتر شود. معمولا افرادی که پوستی قرمز دارند، بهتر است از یک روتین سبک و ساده استفاده کنند زیرا حساسیت پذیری پوستشان بالاست و ممکن است استفاده از چند ترکیب مختلف، باعث بیشتر شدن قرمزی پوستشان شود. همچنین اگر پوستتان دچار رزاسه شده است، اصلا نباید از لایه بردارهای قوی و یا ترکیبات روشن کننده پوست با درصد بالا استفاده کنید.
استفاده از روتین زیر می تواند به کمتر شدن و یا رفع رزاسه پوستتان کمک خوبی کند.

روتین صبح:

The Ordinary Hyaluronic Acid 2% + B5
The Ordinary Natural Moisturizing Factors + HA

بعد از پاکسازی و خشک کردن صورت، دو تا سه قطره از سرم هیالورونیک اسید دی اوردینری را روی پوستتان به خوبی پخش کنید. بعد از آن مقدار کمی از کرم فاکتورهای طبیعی را اعمال کنید و روی آنها نیز از یک ضد آفتاب با SPF 30 و یا بالاتر استفاده کنید.

روتین غروب:

The Ordinary Azelaic Acid Suspension 10%

بعد از پاکسازی و خشک کردن پوست، دو تا سه قطره از سرم آزلائیک اسید را روی دستتان ریخته و به خوبی روی صورتتان اعمال کنید. بعد آن نیز از یک کرم مرطوب کننده استفاده نمایید. البته طبق گفته دی اوردینری، بهتر است اول از کرم مرطوب کننده و روی آن از این سوسپانسیون استفاده کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۳۲۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان