//
کدخبر: ۴۱۹۱۲۸ //

آرایش در سفر: چه چیزهایی را باید حتماً ببریم؟ نکات کاربردی برای آرایش مناسب در آب و هواهای مختلف

قصد دارید به مسافرت بروید اما نمی‌دانید که چه لوازم آرایشی را با خودتان ببرید؟

آرایش در سفر: چه چیزهایی را باید حتماً ببریم؟ نکات کاربردی برای آرایش مناسب در آب و هواهای مختلف
به گزارش فرتاک نیوز،

خب مسلما شما نمی‌توانید هر آنچه که در کشوی آرایشتان هست را داخل ساک یا چمدانتان جا بدهید. از طرفی دیگر، چمدان مسافرتی باید سبک اما کاربردی باشد. به همین دلیل، ما تصمیم گرفتیم که در این مقاله نکات کاربردی و لیست کاملی از لوازم آرایشی مورد نیاز در سفر را برایتان جمع آوری کنیم.

 لیست کامل لوازم آرایشی مورد نیاز در سفر

لوازم آرایشی و بهداشتی مسافرتی تهیه کنید

قطعا شما هم کرم پودرها، شامپوها یا... را دیده‌اید که سایز خیلی کوچکی دارند. خب این نوع محصولات برای مسافرت ساخته شده‌اند و جای کمی از چمدانتان را اشغال می‌کنند. پس تا جایی که ممکن است، لوازم آرایشتان را از نوع مسافرتی تهیه کنید.

از پودر فیکس و پرایمر غافل نشوید

مطمئنا قرار است که در سفر خود عکس‌های زیاد و زیبایی بگیرید و اصلا دوست ندارید که صورتتان در عکس‌ها براق باشد. پس برای اینکه آرایشتان در طول سفر فیکس بماند، قبل از آرایش کردن حتما پرایمر بزنید و در انتهای آرایش از پودر فیکس یا اسپری فیکساتور استفاده کنید. اگر پودر فیکس در دسترستان نیست، می‌توانید از پنکک هم استفاده کنید. 

از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید

لوازم آرایش ضدآب

شما در طول سفر تکاپوی زیادی خواهید داشت و بیشتر از روزهای عادی تعریق خواهید کرد. از طرفی، شرایط طوری نیست که بتوانید میکاپتان را تند تند تمدید کنید و ممکن است که هوا شرجی، بارانی یا برفی باشد. پس بهترین کار این است که برای سفر از لوازم آرایش ضدآبی مثل ریمل، خط چشم یا رژ لب‌های ۲۴ ساعته استفاده کنید. 

با تینت لب یک تیر و چند نشان بزنید

اگر با تینت لب‌ها آشنایی داشته باشید، به خوبی می‌دانید که این محصولات بافت آبکی دارند و جذب پوست می‌شوند. به همین دلیل ماندگاری زیادی هم دارند و به خاطر رنگبندی متنوع خود، می‌توانند هم به عنوان رژ لب، هم به عنوان رژگونه و هم به جای سایه چشم استفاده شوند. علاوه بر تینت لب، می‌توانید از بالم لب رنگی هم استفاده کنید.

ضدآفتاب رنگی یا BB کرم را جایگزین کرم پودر کنید

قرار است که شما بیشترین زمان سفر را در گشت و گذار بگذرانید و این که بخواهید کرم پودرهای سنگین بزنید یا از پنکک و کانسیلر استفاده کنید اصلا به نفع پوستتان نیست. پس به جای کرم پودر، یک ضدآفتاب رنگی تهیه کنید تا با یک تیر دو نشان بزنید. همچنین می‌توانید مرطوب کننده خود را از نوع رنگی تهیه کنید. راه سوم، استفاده از BB یا DD کرم است. این نوع کرم‌ها چند کاره هستند و علاوه بر تصحیح رنگ پوست، از آن در برابر آفتاب هم مقاومت می‌کنند. البته این نباید باعث شود که شما بیخیال زدن ضدآفتاب بشوید. 

براش مسافرتی تهیه کنید

ست براش آرایشی جول

شما در هنگام سفر به لوازم آرایش جاگیر و بزرگ هیچ احتیاجی ندارید. به خصوص براش‌های بزرگ که معمولا فضای زیادی از کیف آرایش را اشغال می‌کنند. پس کافیست که چند عدد یا یک پک کامل از براش‌های مسافرتی که به مینی براش هم معروف هستند را تهیه کنید. این براش‌ها بسیار جمع و جور و کاربردی هستند و همان کاری که یک براش بزرگ می‌کند را برایتان انجام می‌دهند.

از ظروف مسافرتی کمک بگیرید

بعضی از محصولات آرایشی و بهداشتی فقط در ظروف بزرگ تولید می‌شوند و نمی‌توان سایز کوچک آنها را تهیه کرد. در چنین مواقعی، کافیست که مقدار مورد نیازی از محصول آرایشی یا بهداشتی خود را داخل این ظرف‌ها یا حتی ظروف پلاستیکی کوچک بریزید. مثلا به جای بردن ظرف اصلی تونر یا میسلار واتر، می‌توانید مقداری از آنها را داخل بطری اسپری‌های کوچک (مثل همان بطری اسپری‌های جیبی حاوی الکل که در دوران کرونا داخل کیفتان می‌گذاشتید) بریزید و همراه خود ببرید. یا اگر شیشه یا کاسه کرم پودرتان بزرگ است، مقداری از آن را به ظرف مسافرتی مناسبی انتقال دهید.

کیف لوازم آرایش مناسبی را انتخاب کنید

سالم و محکم بودن کیف آرایش، نکته بسیار مهم دیگری است که باید به آن دقت کنید. چون قرار است که تمام وسایل آرایشی و بهداشتی خود را داخل کیف قرار دهید و سوراخ بودن، پاره بودن یا نم پس دادن کیف لوازم آرایش، مساوی است با کثیف شدن کیف و چمدان‌هایتان. علاوه بر این، باید کیف لوازم آرایشتان گنجایش خوبی داشته باشد تا ظروف لوازم آرایش در اثر تنگ بودن جا به هم برخورد نکنند و بشکنند. 

از شکسته شدن لوازم آرایش پودری جلوگیری کنید

لوازم آرایشی مثل سایه چشم، پنکک، برنزر و... به خاطر بافت پودری خود خیلی حساس هستند و ممکن است که در اثر کوچک‌ترین ضربه‌ای بشکنند. برای پیشگیری از این مشکل، کافیست که درب این نوع لوازم آرایش را باز کنید و روی آنها را با پنبه بپوشانید و سپس دربشان را ببندید. بااینکار احتمال پودر شدن یا شکستن لوازم آرایش پودری کاهش پیدا خواهد کرد.

شوینده روزانه و میسلار واتر را فراموش نکنید 

میسلار واتر ژنوبایوتیک

وقتی اهل آرایش روزانه هستید، همراه نداشتن میسلار واتر و شوینده اشتباه بزرگی است که گاها مرتکب می‌شوید. به همین خاطر بسیاری افراد بعد از سفر پوستشان جوش می‌زند! پس حتما جایی برای شوینده مخصوص پوست خود و میسلارواتر در کیفتان باز کنید. 

ریمل 

قید هر کدام از لوازم آرایش چشم را هم که بزنید، نباید ریمل را فراموش کنید. ریمل به تنهایی بدون هیچ لوازم آرایش مکملی میتواند چشم های شما را درشت، زیبا  و خوش فرم کند. 

لیست غیرضروری لوازم آرایشی سفر 

1- فر مژه 

2- پالت سایه کوچک 

3- رژگونه و هایلایتر

4- براش سایه چشم

5- خط چشم یا مداد چشم

6- مداد لب و مداد ابرو

 

نکات مهم آرایشی که باید در سفر به مناطق مختلف بدانید

قطعا میدانید که لوازم آرایشی بهداشتی که همراهتان میبرید تا حد زیادی به منطقه ای که قصد سفر به آن را دارید بستگی دارد. مثلا اگر مناطق کویری و گرم میروید حتما باید ضد آفتاب با SPF بالا همراه خود داشته باشید! به همین خاطر در ادامه مهمترین نکات آرایشی که باید در سفر به مناطق مختلف بدانید را به شما خواهیم گفت. 

لوازم آرایشی بهداشتی در سفر

نکات مهم آرایشی در سفر به مناطق شرجی

1- حتما همراه خود پنکیک ببرید تا از براق شدن پوستتان پیشگیری کنید. همچنین پودر فیکس نیز به تثبیت میکاپ شما کمک میکند. 

2-  از لوازم آرایشی ضد آب استفاده کنید تا آرایشتان دوام بیشتری داشته باشد. 

3- زیرسازی پوست را محدود کنید به مرطوب کننده رنگی و پنکیک، لوازم آرایشی سنگین ظاهر خوبی به پوستتان نخواهد داد. 

نکات مهم در سفر به مناطق سردسیر 

1- مرطوب کننده مناسب را همراه خودتان داشته باشید تا جلوی خشکی شدید پوست را بگیرید. ممکن است حتی نیاز باشد به دفعات مرطوب کننده را تکرار کنید. 

2- حتما بالم لب همراه خود ببرید تا پوست لبتان خشک نشود. 

نکات مهم در سفر به مناطق بارانی 

1- از لوازم آرایش ضد آب استفاده کنید. 

2- از لوازم آرایش مات استفاده کنید. 

3- بهتر است به جای لایه لایه کرم پودر و کانسیلر و... یک لایه مرطوب کننده و سپس پنکیک بزنید. 

4- قبل از آرایش پرایمر بزنید تا آرایش ماندگارتری داشته باشید. 

5- سعی کنید یک اسپری فیکساتور آرایش همراه خود داشته باشید. 

نکات مهم در سفر به مناطق گرمسیر و خشک 

1- حتما مرطوب کننده همراه خود ببرید تا پوستتان کم آب و خشک نشود. 

2- از ضد آفتاب با SPF +50 استفاده کنید تا پوستتان سوخته نشود. 

3- از لوازم آرایشی که قدرت مرطوب کنندگی بالایی دارد استفاده کنید. 

4- از بالم لب استفاده کنید. 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۱۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان