//
کدخبر: ۴۱۳۸۹۲ //

خواص خیار برای زیبایی و سلامت پوست| آموزش روش‌های استفاده

به گفته کارشناسان پوست و زیبایی، خیار دارای ترکیباتی نظیر ویتامین ث و اسید کافئیک است که هر دو برای کاهش التهابات و قرمزی پوست مفید بوده و آب موجود در خیار نیز به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. با توجه به تاثیرات مثبت خیار روی پوست می‌توان این گونه نتیجه گرفت که مصرف خیار برای سلامت پوست مفید است. در ادامه به این تاثیرات بیشتر خواهیم پرداخت.

خواص خیار برای زیبایی و سلامت پوست| آموزش روش‌های استفاده
به گزارش فرتاک نیوز،

پوست خیار حاوی سیلیس (ماده‌ای که باعث شادابی و جوانی پوست می‌شود) است که به زیبایی و شفافیت پوست کمک می‌کند. خاصیت خنک کنندگی خیار در تسکین سوزش ناشی از آفتاب سوختگی موثر است. علاوه بر این، خیار میزان ترشحات غدد چربی پوست را تنظیم می‌کند، در نتیجه مانع از بروز آکنه صورت می‌شود. در ادامه این مقاله قصد داریم خواص خیار برای سلامت پوست را مورد بررسی قرار دهیم و از مزایای سلامتی آن برای درمان برخی از اختلالات پوستی صحبت کنیم.

خواص خیار برای پوست؛

از بین برنده سیاهی دور چشم

خیار این توانایی را دارد که کبودی دور چشم را کاهش دهد. آنتی اکسیدان‌ها و سیلیس موجود در خیار در جوان سازی بخش‌های تیره پوست موثر هستند. برای این کار ۲ عدد برش خیار را بر روی هر دو چشم قرر داده و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه روی چشمانتان باقی بمانند. همچنین، می‌توانید ۲ پد آرایشی را به آب خیار آغشته کرده و آن‌ها را روی هر دو چشم خود قرار دهید.

کاهش پف زیر چشم

فواید خیار برای صورت

اگر نگران پف زیر چشمانتان هستید، خیار می‌تواند یک راه حل سریع و ارزان برای رفع این مشکل باشد. خیار حاوی مقدار زیادی اسید اسکوربیک است. اسید اسکوربیک از تجمع بیش از حد آب جلوگیری کرده و در نتیجه پف زیر چشم‌ها را می‌خواباند. برای این کار برش‌های خیار را به مدت ۲۰ دقیقه زیر چشم‌ها قرار دهید.

شفافیت پوست

احتمالا رایج‌ترین دلیل استفاده از خیار برای درخشندگی و جوان سازی پوست است. هنگامی که آب خیار با چند قطره آب لیمو تازه مخلوط شود و به عنوان ماسک صورت مورد استفاده قرار گیرد، توانایی غیرقابل انکاری در از بین بردن جای زخم‌ و لکه‌های روی صورت داشته و پوست شما را درخشان می‌کند.

از بین بردن اثر آفتاب سوختگی

اگر برای مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار گرفتید و دچار آفتاب سوختگی شدید، خیار به دلیل اثر خنک کنندگی که دارد می‌تواند روشی طبیعی و ملایم برای نرم کردن پوست شما باشد و قرمزی و التهاب آن را بهبود ببخشد.

از بین برنده سلولیت

تجمع چربی یا به اصلاح سلولیت در ران‌ها با استفاده از خیار از بین می‌رود. برای بهره مندی از این خاصیت شگفت انگیز خیار، ۱/۲ پیمانه پودر قهوه را با مقداری آب خیار و یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا ترکیب خمیر مانندی به دست بیاید. ترکیب به دست آمده را روی بخش‌هایی از پوست که دارای سلولیت هستند، بمالید. پس از گذشت ۳۰ دقیقه به آرامی آن را از پوستتان جدا کنید. از سوی دیگر، مصرف روزانه خیار هم می‌تواند به جلوگیری از بوجود آمدن سلولیت کمک کند.

کمک به بسته شدن منافذ پوست

ماسک خیار

خیار می‌تواند به عنوان یک تونر پوست عالی و موثر مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید خیار رنده شده را با سرکه سیب، چند قطره لیمو، عسل، ژل آلوئه ورا یا پالپ گوجه فرنگی مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید یا به تنهایی از آن استفاده کنید. پس از چند دوره استفاده از این روش، به تدریج منافذ باز پوست از بین می‌روند.

روش‌های استفاده از خیار

ویتامین ث و کافئین اسید دو آنتی اکسیدان موجود در خیار هستند و از التهاب روده جلوگیری می‌کنند. زمانی که این دو ماده مغذی روی پوست شما قرار بگیرند، تاثیرات مثبتی از جمله درخشندگی و جوان سازی را برای پوست شما به ارمغان خواهند آورد.

تهیه ماسک ضد التهاب و ضد آکنه

خیار برای افرادی که پوست تحریک پذیر و پر از آکنه دارند، بسیار مفید است. برای پوست‌های مستعد آکنه، آب خیار در کنار روغن‌های اساسی مانند روغن درخت چای می‌تواند چربی پوست را تنظیم کرده و از بروز جوش یا آکنه جلوگیری کند. همچنین، می‌توانید برش‌های خیار را به طور مستقیم بر روی پوست یا نقاطی که دچار آکنه هستند، بمالید.

شستشوی پوست با آب خیار

آب خیار

هر روز صبح، آب خیار را با موادی مانند عصاره آلوئه ورا، چای سبز یا صابون کرچک مخلوط کنید و پوستتان را با این ترکیب شسشو دهید. علاوه بر این، می‌توانید مقداری آب خیار را در هر ساعتی از روز روی پوستتان بمالید تا پوستی با طراوت و شاداب پیدا کنید.

تهیه ماسک آبرسان خیار

از آنجایی که ۹۶ درصد خیار از آب تشکیل شده است، می‌توانید آن را با سایر مواد طبیعی مخلوط کرده و یک ماسک لایه بردار با خواص تسکین دهندگی و آبرسانی پوست تهیه کنید. برای ساخت این ماسک کمی خیار رنده شده را با عسل و ماست مخلوط کنید تا ماسکی آبرسان و مرطوب کننده به دست آید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار داده و سپس صورتتان را بشویید.

نوشیدن مخلوط خیار و آب

بدن ما به آب نیاز دارد تا بتواند از آن برای انجام وظایفی نظیر تنظیم درجه حرارت بدن و حفظ سلامت سیستم گوارشی، استفاده کند. بنابراین، افزودن خیار خرد شده به آبی که می‌نوشید روشی شگفت انگیز برای آبرسانی بیشتر پوست و جلوگیری از خشکی بدن است.

نتیجه گیری

خیار برای سلامت پوست و حفظ طراوت و زیبایی آن مفید است. ویتامین ث و سلیس موجود در این میوه به تقویت و جوان سازی پوست کمک می‌کند. خیار می‌تواند منافظ پوست را ببندد، از بروز آکنه جلوگیری کند و التهاب و قرمزی ناشی از آفتاب سوختگی را از بین ببرد. خیار هم به صورت ماسک و هم به شکل خوراکی قابل مصرف است و به جلوگیری از چین و چروک پوست و درخشندگی آن کمک می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۸۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان