//
کدخبر: ۴۱۱۲۹۹ //

۷ راز مهم برای داشتن موی زیبا و سالم

داشتن موی سالم و زیبا هدفی است که همه افراد به دنبال آن هستند. برای رسیدن به این هدف راه ها و نکات زیادی هست که باید به آنها عمل کنیم و نکات مورد نظر را رعایت کنیم.

7 راز مهم برای داشتن موی زیبا و سالم
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا ما به شما 7 نکته مهم را برای داشتن موی زیبا و سالم ارائه می‌دهیم تا با رعایت آن اولا به هدف خود برسید و اینکه مقبولیت خودتان را بین دوستان و آشنایانتان افزایش دهید.

1. نوع مو و نیازهای خود را بشناسید

شناخت نوع مو اولین قدم در مراقبت موثر از مو است. انواع مختلف مو نیاز به مراقبت و توجه خاصی دارند. چه موهای صاف، مجعد، موج دار یا فر دارید، خود را با ویژگی های منحصر به فرد موهای خود آشنا کرده و بر اساس آن نیازهای خاص آن را برطرف کنید. هر گونه مو نیاز های متفاوت و ویژه‌ای دارند که باید بعد از شناخت آن به برطرف کردن این نیاز ها و تغذیه بپردازید.

2. یک برنامه منظم مراقبت از مو ایجاد کنید(روتین مراقبت از مو)

زمانی که نوبت به حفظ سلامتی مو می‌رسد، داشتن یک روتین مراقبت از مو با توجه به نیاز ها و کمبود ها، حرف اول را می‌زند. این روال باید شامل پاکسازی، حالت دادن به موهایتان با استفاده از محصولات مناسب و استفاده از ماسک ها و شامپوهای مناسب باشد. مو نیز مانند اعضای دیگر بدن برای بازسازی و جوان ماندن نیاز به تغذیه دارد و این تغذیه باید از طریق همین روال و روتین پوستی تامین شود.

3. از موهاتون در برابر گرما محافظت کنید

حالت دادن بیش از حد مو با حرارت سشوار یا اتو مو می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و منجر به خشکی، شکستگی و وز شدن بشود. قبل از استفاده از ابزارهای حالت دهنده، قرار گرفتن در معرض گرما، موی های خود را با استفاده از اسپری های محافظ حرارت به پوشش دهید و در صورت امکان مدل موهایی را انتخاب کنید که بدون حرارت زیاد به دست می‌آیند. بافت طبیعی موهای خود را در آغوش بگیرید و اجازه دهید تا هر زمان که می توانید در هوا خشک شود.

184945-hair

4. موهای خود را از درون تغذیه کنید

درست مانند پوست شما، سلامت موهای شما تحت تاثیر رژیم غذایی و سلامت کلی شما قرار دارد. غذاهای غنی از مواد مغذی مانند میوه‌ها، سبزیجات، پروتئین‌های بدون چربی و چربی های سالم را برای تقویت رشد و استحکام مو در رژیم غذایی خود بگنجانید. با نوشیدن مقدار کافی آب روزانه هیدراته بمانید.

5. هشدار: از موخوره در امان بمانید!

دو شاخه شدن موها و آسیب دیدن آن‌ها می تواند موهای شما را کدر و بی روح نشان دهد. هر 6 تا 8 هفته یکبار کوتاه کردن موهایتان را برنامه ریزی کنید تا موی شاداب و سالم داشته باشید. کوتاه کردن انتهای آن باعث جلوگیری از موخوره و گسترش آن می‌شود و می‌تواند به رشد بهتر و بیشتر مو کمک کند.

6. استرس و عوامل محیطی؛ عامل از بین رفتن مو

عوامل محیطی مانند آفتاب، باد و آلودگی می توانند بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارند. با استفاده از کلاه یا استفاده از محصولات محافظ مو در برابر اشعه ماوراء بنفش از موهای خود محافظت کنید. برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی سخت، از مدل‌های موی محافظ استفاده کنید.

همچنین استرس نیز یکی از مهمترین عوامل آسیب به مو است که میتواند به خصوص به ریشه مو آسیب بزند و باعث ریزش مو شود. برای داشتن موهای سالم و زیبا باید از عوامل استرس زا دوری کرد.

7. پرهیز از شستشوی بیش‌از حد سر و مو

شستن بیش از حد موها می تواند چربی طبیعی آن را از بین ببرد و منجر به خشکی و آسیب شود. بر اساس نوع موی خود پیدا کنید که در هفته به صورت مرتب چه روز هایی سر و موی خود را بشویید. به طور مشابه، باید از استفاده بیش از حد خدمات شیمیایی زیبایی مو جلوگیری کرد. یکی از مهمترین عوامل آسیب به مو، دکلره کردن است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۱۲۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان