//
کدخبر: ۴۰۱۶۴۴ //
استایل

معرفی ۸ ویژگی استایل مونوکروم + عکس

استایل مونوکروم عبارت است از سبک پوشش تک رنگ.

معرفی 8 ویژگی استایل مونوکروم + عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

استایل مونوکروم عبارت است از سبک پوشش تک رنگ. حال اگر این سوال برایتان مطرح است که ارتباط بین اصطلاح مذکور و معنی بیان شده در چیست!؟ باید بگوییم که مونو به معنای تک بوده و کروم هم مترادف رنگ است، پس یک استایل مونوکروم زنانه یا مردانه، متشکل از لباس‌های تک رنگ می‌باشد. این نوعِ پوشش از گذشته تا به امروز، مورد پسند مردمان واقع شده و به نوعی ساده‌ترین روش برای خلق یک استایل زیبا به شمار می‌رود. البته شاید فکر کنید که پوشیدن لباس‌های یک‌رنگ می‌تواند کسل کننده و مسخره به نظر برسد! اما باید بگوییم که سبک مونوکروماتیک از این قاعده مستثنی است. زیرا قواعد خاص خود را داشته و شما ملزم به رعایت هارمونی رنگ و ادغام تناژهای متنوع خواهید بود. بدین ترتیب می‌توانید یک ترکیب رنگ فوق‌العاده در استایل خود رقم بزنید. همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید.

با ویژگی های استایل مونوکروم آشنا شوید!

خب در ابتدای کار باید ببینیم که این نوعِ پوشش نسبت به سایر سبک‌های مشابه خود، چه ویژگی‌های دارد که سبب برتری آن شده است. از این‌رو در ادامه چند مورد از مزایای این مد را شرح می‌دهیم:

  • مونوکروم یک استایل تک رنگ است، به همین خاطر برای تمام انسان‌ها در هر رده سنی مناسب بوده و هیچ محدودیتی از این بابت وجود نخواهد داشت.
  • افرادی که از این سبک پیروی می‌کنند، برای صرفه‌جویی در وقت، عملکرد بهتری از خود بروز می‌دهند. زیرا نیازی به صرف تایم و انرژی چندان زیادی برای خلق این استایل نخواهد بود. (به این خاطر که انتخاب لباس‌های یک رنگ با تناژهای متنوع، بسیار راحت‌تر از ست کردن پوشیدنی‌های رنگارنگ می‌باشد).
  • در ضمن برای استفاده در فصول سرد و گرم هم هیچ قواعد سخت‌گیرانه‌ای در میان نبوده و به راحتی می‌توانید لباس‌های تابستانه یا زمستانه خود را متناسب با این سبک ست نمایید.
  • بدون اغراق از این استایل می‌توان در هر مراسمی استفاده کرد، فرقی هم نمی‌کند که عزا باشد یا جشن عروسی! تنها کافیست رنگ متناسب با همان مجلس را انتخاب کنید.
  • در سبک مونوکروماتیک به علت استفاده از یک رنگ واحد، ظاهر فرد کشیده و بلندتر به نظر می‌رسد، از این رو یک گزینه مطلوب برای تیپِ افراد قد کوتاه خواهد بود.

 

ویژگی های استایل مونوکروم

 

استایل مونوکروم برای چه افرادی مناسب است؟

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، استایل مونوکروماتیک محدودیت سنی و جنسیتی نداشته و برای تمام بانوان و آقایان در هر رده‌ای، قابل استفاده می‌باشد. به کمک این سبک می‌توانید، بهترین لباس‌ها را با کمترین هزینه ست کنید. حال شاید برایتان سوال باشد که این استایل بیشتر برازنده چه قشری از جامعه است؟!
در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که نوع پوشش هر فرد، کاملا دلخواه و سلیقه‌ای است، اما اگر بخواهیم از نظر قوانین و استانداردهای دنیای مد اظهار نظر کنیم، باید خدمتتان عرض کنیم که سبک مونوکروم سبب می‌شود تا افراد قد بلندتر به نظر برسند؛ پس برای اشخاص قد کوتاه مناسب است. همچنین افرادی که لباس‌هایی با طیف رنگی محدودتر دارند، بهتر است از این شیوه بهره‌گیری نمانید تا با همان البسه‌های اندک، یک ست زیبا برای خود رقم بزنند. علاوه براین، آن دسته از مردم که در طول روز درگیر کار و امورات مختلف هستند و فرصت چندانی برای ست کردن لباس ندارند، این سبک برای آن‌ها یک پوئن مثبت محسوب می‌شود.

مونوکروم یعنی چه؟

قواعد ست کردن لباس به سبک مونوکروم

پس از اینکه به طور کامل متوجه شدیم این استایل چه ویژگی‌هایی دارد و برای چه اشخاصی مناسب است، اگر علاقه‌مند به پیروی از آن هستید، لازم است تا کمی راجع به قواعد و اصول ست کردن آن بیشتر بدانید. به همین خاطر در ادامه به چند. نکته مهم که حتما باید بدان توجه فرمایید، اشاره خواهیم کرد:

بهره‌گیری از طیف رنگی و سایه‌ها

در این استایل، لباس‌ها باید یک رنگ پایه داشته باشند؛ اما برای روح بخشیدن به کار می‌توانید از طیف‌های مختلف تیره تا روشنِ همان رنگ استفاده کنید، تا پوشش خود را از یکنواختی و سادگی مطلق رها سازید. این ترفند ظاهر شما را جذاب‌تر کرده و می‌تواند آن را از حالت متحدالشکل خارج کند.

انتخاب اکسسوری و کفش

با اینکه سبک مونوکروماتیک تک رنگ و نسبتا ساده است اما در انتخاب مدل و طرح کفش و اکسسوری‌های خود باید نهایت دقت را به خرج دهید تا سبب برهم خوردن جلوه استایل خود نشوید. شایان ذکر است که در این سبک گاها استفاده از کفشِ هم رنگ؛ تاثیر معکوس بر زیبایی کار خواهد گذاشت. همچنین زیاده‌روی در استفاده از اکسسوری‌های فانتزی و ریز می‌تواند ظاهر شما را شلوغ و نامرتب نشان دهد؛ فلذا گاها بهره‌گیری از یک دستمال گردن، ساعت ساده و شیک، دستبند یا گردنبند گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

 

برقراری تعادل و هماهنگی بین اجزا

نکته‌ای که در ادامه بیان خواهیم کرد، صرفا مختص استایل مونوکروم نبوده و برای تمام سبک‌ها صدق می‌کند. به طور کلی در دنیای مد و پوشاک، رعایت بالانس و حد توازن، منجمله قواعد ضروری و حائز اهمیت است که حتما باید رعایت شود. تاثیر این مسئله در سبک مونوکروماتیک بیشتر حس می‌شود، زیرا تمام لباس‌ها یک رنگ بوده و صرفا از نظر تناژ با هم در تمایزند. به همین خاطر توجه به تناسب شدت رنگ‌هایی که کنار هم چیده می‌شوند، بسیار مهم بوده و در زیبایی ظاهری شما نقش موثری ایفا می‌کنند. به طور مثال اگر قرار است بالاتنه خود را با لباس‌های روشن‌تر بپوشانید، بهتر است از یک شلوار نسبتا براق و روشن استفاده کنید، تا علاوه بر اینکه قدتان کشیده‌تر به نظر برسد؛ قانون تعادل رنگ را هم رعایت کرده باشید.

تناسب رنگ پوست و مو با فامِ انتخابی

همانطور که می‌دانید رنگ پوست بر زیباییِ هر آنچه می‌پوشیم و خود را با آن می‌آراییم، تأثیرگذار خواهد بود. در استایل مونوکروم هم تنها دو رنگ نظر بیننده را به خود جلب می‌کند؛ یکی رنگ لباس و دیگری رنگ پوست و موی شما. پس ایجاد توازن و تعادل بین این دو، و انتخاب رنگی که با پوست شما همخوانی داشته باشد، از مهم‌ترین پارامترهای اثرگذار بر موفقیت در خلق استایل مونوکروم خواهد بود. اگر اولین بار است که قصد استفاده از این سبکِ پوشش را دارید، پیشنهاد ما به شما انتخاب رنگ‌های خنثی نظیر خاکستری و طوسی می‌باشد. این رنگ‌ها با هیچ پوست و مویی در تضاد نبوده و به راحتی ست می‌شوند. سپس در ادامه می‌توانید از سایر رنگ‌های روشن و تیره هم در استایل خود بهره ببرید.

بافت و الگوی لباس را نادیده نگیرید!

استایل تک رنگ نسبت به سایر سبک‌ها ساده‌تر است، این مسئله در کنار مزایای متعددی که دارد، گاها کمی کار را سخت خواهد کرد. به طور مثال اگر در بهره‌گیری از این سبک مهارت کافی نداشته باشید، تیپ شما ممکن است کسل کننده و یکنواخت به نظر برسد؛ و این اصلا جالب و حرفه‌ای نخواهد بود! به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که با ترفندهای خاص و زیرکانه، تحولی در آن بیافرینید. مثلا می‌توانید الگو و بافت‌های متنوعی را با یکدیگر ادغام کنید تا بین اجزا مختلف، وجه تمایزی رخ دهد و تیپ شما از حالت بی روحی و یکنواختی رهایی یابد. به طور مثال ترکیب لباس‌های پشمی و ابریشم یا ساتن در این استایل ایده جالبی خواهد بود.

پرطرفدارترین رنگ‌های استایل مونوکروماتیک

اگر به عنوان یک فرد مبتدی تا اینجای مقاله همراه ما بودید، با مطالعه نکات ذکر شده در بخش‌های قبل اطلاعات نسبتا خوبی راجع به نحوه ست کردن استایل مونوکروم کسب کرده‌اید. فلذا نوبت آن است تا با شناخت رنگ‌های محبوب و پرطرفدار، یک تیپ مونوکروماتیک خفن و جذاب برای خود رقم بزنید. پس در ادامه چند مدل رنگ کاربردی هم قه شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.
سفید: استایل مونوکروم زنانه سفید رنگ از جذابیت خاصی برخوردار است. این مدل در تابستان و بهار محبوبیت بیشتری داشته و اغلب بانوان خوش سلیقه و شیک پوش، مجذوب آن می‌شوند.
صورتی: صورتی هم که دیگر نیازی به توضیح ندارد! زیرا همه به خوبی می‌دانیم اغلب خانم‌ها چقدر به این رنگ علاقمند هستند. پس جای تعجب نخواهد داشت اگر بگوییم در استایل مونوکروم زنانه، این رنگ طرفداران پروپاقرص زیادی را به خود اختصاص داده است. در ضمن صورتی چرک نسبت به سایر طیف‌ها، محبوبیت بیشتری دارد.
مشکی: رایج‌ترین رنگ در تمام استایل‌ها بوده و مناسب هر مراسم و فصلی می‌باشد. قد کوتاه و قد بلند نداشته و تمام دسته‌های چاق و لاغر می‌توانند بدون هیچ محدودیتی از این رنگ بهره‌گیری نمایند. 
آبی: اگر به دنبال یک رنگ خاص برای استایل مونوکروم مردانه هستید، ما به شما آبی و سرمه‌ای را پیشنهاد می‌کنیم. بدون شک یک شلوار جین آبی با پیراهن یا تی شرت سرمه‌ای/ آبی جلوه بی‌نظیری خواهد داشت. به همین خاطر اغلب آقایان خوش سلیقه، بی‌تفاوت از کنار این ایده نمی‌گذرند.

 

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی ماهیت و ویژگی‌های استایل مونوکروم پرداختیم و دانستیم که امکان استفاده از تمام رنگ‌ها در این سبک مجاز می‌باشد، اما بدان شرط که به صورت تکی و در ترکیب تناژهای تیره و روشن مورد استفاده قرار گیرد. امیدواریم نهایت سود را از مطالعه این مقاله برده و به پاسخ سوالات موجود در ذهنتان رسیده باشید؛ با این حال اگر همچنان قصد مطرح نمودن نظر، پیشنهاد یا پرسشی راجع به این موضوع را دارید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید‌؛ تا در اسرع وقت بدان پاسخ دهیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان