//
کدخبر: ۴۰۱۴۳۰ //

علائمی که نشان می‌دهند شامپوی شما باید عوض شود

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از جست‌وجوی زیاد شامپوی مورد نظرتان را پیدا کنید. اولین روزهای استفاده از شامپو جدید هم خیلی لذت‌بخش است. بسته‌بندی زیبا و بوی خوشایند شامپو حس خوبی به شما می‌دهد. اما چند روز بعد متوجه می‌شوید که شامپو با موهایتان سازگار نیست.

علائمی که نشان می‌دهند شامپوی شما باید عوض شود
به گزارش فرتاک نیوز،

اگر مشاهده کردید که موهایتان به کف سرتان می‌چسبد، در سرتان شوره پیدا شده یا موهایتان زودتر از آنچه که باید چرب می‌شود بهتر است به شامپوی‌تان شک کنید.

اگر علائمی که در ادامه اشاره می‌شود را مشاهده کردید بهتر است به فکر عوض کردن شامپوی‌تان باشید.

موهای‌تان چرب شده است

اگر به تازگی شامپوی جدید خریداری کرده‌اید و بعد از دو یا سه بار شستشو احساس می‌کنید که موهایتان خیلی زود تمیزی خود را از دست می‌دهند باید علت را در شامپوی‌تان جستجو کنید. حالا عوامل خارجی مانند استرس، اختلالات هورمونی و آلودگی هوا را نیز به این مشکل اضافه کنید.

در این‌صورت است که پوست سر دچار احساس خفگی می‌شود. بنابراین بهتر است به فکر شامپوی جدید باشید و از محصولات ملایم و حتی خنثی استفاده کنید. مواد افزودنی‌ برخی از شامپوها باعث سنگین شدن موها و چرب شدن هر چه سریعتر آنها می‌شوند. اگر در انتخاب شامپوی مناسب با جنس موهای‌تان دچار شک و تردید هستید می‌توانید از متخصص پوست و مو کمک بگیرید.

موهای‌تان خشک شده است

اگر موهای نرمالی دارید که بعد از شامپو زدن خیلی زود خشک و شکننده شده و به سختی شانه می‌شوند زمان آن رسیده است که به فکر شامپوی دیگری باشید. در این‌صورت باید از محصولات حاوی سیلیکون استفاده نکنید.

این محصولات باعث صافی و خفه شدن موها می‌شوند. بهتر است بدانید که سولفات‌ها می‌توانند عامل نگرانی و بروز مشکل شما یعنی خشکی موها شوند. در نهایت اینکه شستن زیاد و افراطی موها نیز باعث حساس و آسیب‌پذیر شدن پوست سر شده و آن را پوسته پوسته می‌کند.  

موهایتان دچار موخوره شده است

برای همه پیش می‌آید که هر از گاهی با مشکل موخوره مواجه شوند. موخوره به نوک موها حمله کرده و باعث خشکی و چندشاخه شدن آن می‌شود. درست است که در ظاهر موخوره مشکل بی‌خطری است اما واقعیت این است که باعث پیری زودهنگام موها می‌شود.

استفاده از شامپوی نامناسب، برس کشیدن‌های بیش از حد خشن و داغ کردن موها با سشوار و اتوی مو و غیره باعث آسیب به کراتین مو می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که از شامپوهای ملایم، تغذیه‌کننده و مناسب جنس موهایتان استفاده کنید.

هر هفته یک یا دوبار متناسب با نیاز موهایتان از ماسک مو استفاده کنید. ماسک مو را قبل از شامپو زدن به موها بزنید چون این کار باعث محافظت بخش‌های حساس موها در حین شستشو می‌شود.

همچنین می‌توانید به نوک موهایتان روغن نارگیل بزنید. اینکار را نیز قبل از شامپو زدن و شستشوی موها انجام دهید. یادتان باشد که این روغن از موهایتان در برابر سختی آب و مواد شوینده محافظت کرده و باعث نرمی و ابریشمی شدن آنها می‌شود.

پوست سرتان به خارش افتاده است

خارش و پلاک‌های قرمز کوچک روی سر جزو علائمی هستند که باید به آنها توجه کنید. استفاده از شامپوی نامناسب می‌تواند باعث بروز این قبیل واکنش‌های پوستی شود. اگر بیماری‌هایی از قبیل اگزما یا پسوریازیس (مشکلاتی که نیاز به شامپوی مناسب و خاص دارند) ندارید بروز چنین علائمی می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که شامپوی‌تان با موهایتان سازگار نیست.

پوست سرتان دچار شوره شده است

شوره سر مسئله ناخوشایندی است که به مرور می‌تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود که از نظر روحی روانی و البته زیبایی مشکل ایجاد می‌کند. اگر در گذشته با این پوست‌های مرده ریز که ریشه موها را درگیر می‌کنند مواجه نبودید به احتمال زیاد مشکل از شامپوی‌تان است.

شاید هم به خوبی موهایتان را آبکشی نمی‌کنید. استفاده از محصولات شوینده نامناسب به پوست سر آسیب زده و باعث خشکی و یا چرب شدن آن می‌شوند. اگر بعد از استفاده از شامپوی جدید با شوره مواجه شده‌اید لازم است که دوباره شامپویتان را عوض کنید. اگر بعد از تعویض شامپو شوره‌ها همچنان روی پوست سرتان جا خوش کرده بودند بهتر است به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۴۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان