//
کدخبر: ۳۹۹۸۴۵ //

پوست خشک دارید؟ این نکات آرایشی را از دست ندهید!| آرایش مناسب برای پوست خشک

پوست خشک نیاز به مراقبت و تغذیه ویژه دارد تا بتواند رطوبت خود را حفظ کند. آرایش پوست خشک هم نیاز به دقت و انتخاب مناسب محصولات دارد تا نه تنها زیبایی چهره را افزایش دهد بلکه به سلامت پوست هم کمک کند. در این مقاله به شما نکات آرایشی برای پوست خشک را آموزش می‌دهیم تا با استفاده از آن‌ها چهره‌ای شاداب و زیبا داشته باشید.

پوست خشک دارید؟ این نکات آرایشی را از دست ندهید!| آرایش مناسب برای پوست خشک

اغلب افرادی که  دارای پوست خشک  هستند به دلیل شکننده بودن پوست و خشکی آن مشکلاتی برای مراقبت از پوست و بخصوص آرایش کردن دارند.

در چنین مواقعی تشخیص اینکه از محصول درست یا تکنیک صحیح برای آرایش استفاده می­ کنید یا خیر کمی دشوار است. اما جای نگرانی وجود ندارد. با رعایت این نکات می ­توانید با وجود پوست خشک آرایشی زیبا و یکدست داشته باشید.

نکته کلیدی این است که محصولات مرطوب کننده را برای آرایش انتخاب کنید. با 4 نکته آرایشی برای افرادی که پوست خشک دارند، خواهید فهمید چطور این کار را انجام دهید.

نکاتی مهم برای آرایش پوست خشک

مرطوب کننده و کرم پودر

پوست خشک

اگر کرم پودر به خوبی روی پوست شما نمی ­نشیند و ترک می­خورد احتمالا به این دلیل است که پوست خشک خود را به خوبی مرطوب نکرده اید.

برای اینکه چنین مشکلی پیش نیاید به شما پیشنهاد می ­کنیم پیش از آرایش کردن حتما مقدار کافی کرم مرطوب کننده بزنید و فونداسیون آرایشی خود را نیز مایع انتخاب کنید.

این ترکیب موجب می ­شود پوشش دهی روی پوست بهتر صورت بگیرد و دوام آن نیز بیشتر شود. همچنین آرایش روی پوست خیلی سنگین نخواهد شد.

پرایمر و رژگونه

برای افرادی که پوست خشک دارند رژگونه کرمی پیشنهاد می ­شود، اما اگر این نوع رژگونه را ندارید مهم نیست. در این صورت فقط کافیست تا قبل از رژگونه زدن مقداری پرایمر روی گونه­ هایتان بزنید تا کمی مرطوب شده و رنگ شادابی بگیرد.

همچنین می­ توانید پرایمر و رژگونه پودری را با هم ترکیب کرده و خمیر یا کرم ایجاد شده را روی گونه بزنید. استفاده از پرایمر موجب می­ شود رژگونه به خوبی روی پوست بنشیند و دیرتر از بین برود. همچنین با این کار رژگونه روی پوست ترک نمی­خورد و آرایش یکدست دیده خواهد شد.

وازلین و ریمل برای پوست خشک

پوست خشک

اگر خشکی بدن شما روی مژه­ هایتان نیز تاثیر گذاشته است باید پیش از اینکه ریمل بزنید مقدار خیلی کمی وازلین به مژه ­هایتان بمالید تا کمی نرم شود.

دقت داشته باشید که این مقدار باید خیلی کم باشد و به چشم نیز برخورد نکند. بعد از این که مژه ها به خوبی نرم و مرطوب شدند ریمل بزنید. این کار موجب می­ شود مژه ­های شما پرتر دیده شود و ریمل موجب خشک شدن و شکننده شدن آنها نشود.

بالم لب و رژ لب مات

یکی از نشانه­ های خشکی پوست، لب ­های خشک و بریده شده است. این مساله موجب می­ شود وقتی رژ لب می­زنید روی لبها ننشیند و خشکی پوست زیبایی لب و رنگ آن را از بین ببرد، بخصوص اگر رژ لب مات استفاده کنید که به خودی خود نسبت به سایر رژ لب­ها خشک­تر است.

برای اینکه بتوانید طوری رژ لب بزنید که لبها زیباتر دیده شود نه خشک و بریده شده، پیش از رژ زدن لب را با بالم چرب کنید. بالم لب موجب می­ شود پوست لب نرم، مرطوب و یکدست شود و رژی که می­زنید نیز یکدست و بدون هیچ عیب و نقصی دیده شود.

دقت داشته باشید که فقط زمانی که می­ خواهید آرایش کنید به پوست خشک خود مرطوب کننده نرسانید، بلکه به پوست خشک باید مرتب رسیدگی نمود و به خوبی چرب و مرطوب شود تا به مرور زمان این مشکل برطرف و همیشه پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان