//
کدخبر: ۳۹۹۶۶۷ //

رازهای زیبایی: چگونه چروک‌های دور چشم را از بین ببریم؟

با افزایش سن و قرار گرفتن در معرض عواملی نظیر نور خورشید، خطوط و چروک‌های ظریفی در اطراف چشم‌های ما ایجاد می‌شود، این مسئله امری طبیعی است. اما اگر با آن مشکل دارید، می‌توانید روش‌های ذکر شده در این مقاله‌ را امتحان کنید.

رازهای زیبایی: چگونه چروک‌های دور چشم را از بین ببریم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

با افزایش سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد . عوامل محیطی مثل قرار گرفتن در معرض آفتاب و همچنین عوامل ژنتیک باعث ایجاد خطوط ظریفی در اطراف چشم شما می شوند . پوست اطراف چشم ناحیه ای است که احتمالا اولین خطوط ظریف در اطراف آن ایجاد می شود که خود اولین نشانه های پیری است . ناحیه ی زیر کره ی چشم پوستی نازک دارد به همراه رگ های خونی فراوانی که آن را احاطه کرده بسیار حساس و ظریف است . با دیدن اولین چروک دور چشم نگران نشوید ، با انجام اقدامات خودآگاهانه می توانید مانع از زیاد شدن این خطوط شوید و با درمان های خانگی آن ها را برطرف کنید .

دلایل ایجاد خطوط و چروک های زیر چشم

شایع ترین علت ایجاد این خطوط بالا رفتن سن است اما عوامل دیگری که برایجاد آنها تاثیر می گذارند اشعه ی ماورابنفش است که کلاژن موجود در پوست را تجزیه می کند . کلاژن نوعی پروتئین در بافت پوست شماست که علت اصلی جوان بودن پوست و داشتن خاصیت ارتجاعی و الاستیکی آن است ، به گفته ی سازمان غذا و داروی آمریکا ، قرار گرفتن در معرض آفتاب بدون محافظ و کرم ضد آفتاب ، سبب ظهور چین و چروک در صورت ، به خصوص دور چشم می شود .

سیگار کشیدن باعث ایجاد چروک دور چشم می شود

جدا از سن ، سیگار کشیدن یکی از اصلی ترین علت ایجاد چین وچروک در صورت است . سیگار کشیدن پوست شما را در معرض اکسیداتیو اضافی قرار می دهد و به کلاژن و الاستین آن آسیب جدی می رساند . سیگار کشیدن رگ های خونی صورت شما را منقبض می کند و مانع از گردش خون می شود . در نتیجه پوست شما از دریافت ویتامین A محروم می شود .

انجام حرکات تکراری مثل لبخند زدن

حالات دائمی چهره همچون لبخند زدن ،اخم کردن و ابرو بالا انداختن باعث ایجاد خطوط ظریفی در صورت شما می شود . اگر در هنگام خواب همان عضلات صورت روی بالش فشرده شوند ، این خطوط در همان ناحیه ظاهر می شوند زیرا با افزایش سن پوست توانایی برگشت به حالت اول خود را از دست می دهد . تحقیقات نشان داده است که خوابیدن با صورت روی بالش باعث ایجاد خطوط در اطراف چشم شما می شود .

نحوه ی از بین بردن چروک دور چشم

برخی از داروها و محصولات مراقبتی پوست قادر هستند این خطوط را کاهش دهند یا از بین ببرند . برای جوان سازی و سفت شدن پوست این تمرینات را در خانه انجام دهید . این تمرینات که جلوتر آنها را توضیح می دهیم کمک موثری در سفت شدن پوست شما می کنند و انجام آن هیچ ضرری برای شما ندارد .

آلرژی خود را درمان کنید

آلرژی خود باعث ایجاد التهاب در اطراف چشم شما می شود و سبب می شود چشمانتان همیشه اشک بار باشند . در نتیجه مالیدن و خاراندن دائم چشم ،اطراف آن قرمز و خشک می شود که خود سبب ایجاد خطوط باریک اطراف چشم می شود . پس درمان آلرژی خود گام بزرگی در رفع این چین و چروک است .

برای از بین بردن چروک دورچشم به آرامی لایه برداری کنید

شما می توانید به آرامی پوست خشکی که در اطراف چشم شما ایجاد شده ، لایه برداری کنید و رشد سلول های جدید را تقویت کنید . فقط از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص لایه برداری و ماساژ در اطراف چشم هستند . از چشمان خود محافظت کنید . چشمان شما به مواد شیمیایی خشن بسیار حساس هستند . اگر از محصولاتی استفاده کنید که برای دور چشم مناسب نیستند سبب تاری دید و آسیب به چشم شما می شوند .

از کرم های دور چشم برای مرطوب کردن اطراف چشم استفاده کنید

کمبود رطوبت خود می تواند باعث افزایش خطوط ظریف در اطراف چشم شما شود به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که سرشار از موادی هستند که گردش خون را در این ناحیه افزایش می دهند . رتینول ( مشتق ویتامین A) پپتیدها و اسید هیالورونیک همه توسط متخصاصان زیبای تایید شده اند . محصولات دور چشمی که به صورت ژل های خنک کننده و سرم ها هستند بهترین نتیجه را برای مقابله با خطوط ریز داشته اند .

eye-cream-use-khanoumi-mag-8

از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید

اگر مجبور هستید وقتی آفتاب شدید هست بیرون بروید از کرم ضد آفتاب و کلاه نقاب دار استفاده کنید . با محافظت از پوست در مقابل اشعه ی UV خورشید تا میزان قابل توجهی از ایجاد این خطوط در دور چشمانتان جلوگیری می کنید . هرگاه از منزل بیرون میروید حداقل 30SPF روی صورت خود داشته باشید حتی اگر هوا ابری است .

رژیم غذایی سالم داشته باشید

از غذاهایی استفاده کنید که حاوی ویتامین A,E,C هستند . ارتباط قوی بین پوست جوان و رژیم غذایی سالم حاوی مواد مغذی وجود دارد . این مواد سبب ایجاد سلول های جدید و در نتیجه جوان سازی پوست شما می شوند . مواد غذایی چون مرکبات ، هویج و کدو تنبل را در رژیم غذایی خود جا دهید .

برای درمان خطوط زیر چشم می توانید از روش های شیمیایی کمک بگیرید

لایه برداری شیمیایی

با استفاده از لایه بردارهای شیمیایی می توانید سلول های مرده را ازبین ببرید و رشد سلول های جدید را تقویت کنید . لایه بردارهای شیمیایی نمی توانند چین و چروک های عمیق را درمان کنند اما ممکن است باعث کاهش خطوط ریز در اطراف چشم شما شوند .

فیلرها

تزریق فیلرهای پوستی به زیر یا اطراف چشم ظاهر آن ها را جوان و زیبا می کنند . این تزریق ها باید هر شش ماه تا دو سال تمدید شوند . این ها موقتی هستند .

میکرودرم آبریژن

در مورد این روش به طور مفصل در مقاله های پیشین گفت و گو کردیم . یک روش محبوب و غیر تهاجمی برای لایه برداری پوست است که با دسته ی نوک الماسی ، سلول های مات و مرده را از بین می برد و با یک مکنده آن ها را از روی پوست برمی دارد و در نتیجه گردش خون در این ناحیه را افزایش می دهد .

لیزردرمانی

لیزرها برای رفع چین و چروک از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند . که انواع مختلفی از لیزرها در این زمینه دردسترس هستند . لیزرها ی فرکشنالی یکی از گزینه های مناسب هستند که با ایجاد سوراخ های میکروسکوپی در پوست باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می شوند .

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روش فوق العاده ای است که به طور موثری چین و چروک پوست را کاهش می دهد . در این روش از سوزن های ریزی برای ایجاد سوراخ در پوست استفاده می شود که به دنبال آن از کرم یا سرم استفاده می شود . با بهبود پوست ، تولید کلاژن تحریک می شود و بافت ها و خطوط ریز درمان می شوند .

بوتاکس

یکی دیگر از روش های موثر برای درمان چین و چروک ، بوتاکس است .بوتاکس تزریق ژل در زیر چشم است که باعث می شود سفت و محکم شوند . درنتیجه چین و چروکی که بر اثر شل شدن ایجاد می شوند از بین می روند . طی سه تا هفت روز نتیجه آشکار می شود و شما سه تا چهار ماه کاهش قابل توجهی از چین و چروک ها را در ظاهر خود تجربه می کنید .  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۶۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان