//
کدخبر: ۳۹۷۹۷۷ //

ماسک‌های طبیعی و خانگی با میوه‌های بهاری| راز زیبایی و سلامت پوست شما در فصل بهار

چند نوع ماسک طبیعی و خانگی که از میوه‌های بهاری ساخته شده‌اند، در این مطلب به شما معرفی می‌شوند. این ماسک‌ها برای پوست شما در این فصل بسیار مناسب و مفید هستند.

ماسک‌های طبیعی و خانگی با میوه‌های بهاری|  راز زیبایی و سلامت پوست شما در فصل بهار
به گزارش فرتاک نیوز،

در فصل بهار که زمان زیبایی است ما قصد داریم به شما تعدادی ماسک صورت معرفی کنیم تا در فصل بهار هرچه زیباتر و جذاب‌تر شوید و پوست صورت شما نرم، لطیف و درخشان شود. ماسک صورت یکی از چیزهایی است که می‌توانید به‌آسانی در منزل درست کنید.

معرفی ۲ ماسک صورت مناسب بهار

ماسک صورت مناسب بهار ساخته شده از آووکادو و عسل

unnamed

از بهترین مرطوب‌کننده‌های طبیعی برای پوست‌های خشک آووکادو و روغن نارگیل است. از طرفی عسل خاصیت ترمیم‌کنندگی بسیاری دارد، ازاین‌رو یک ماسک عالی برای پوست‌های خشک محسوب می‌شود.

مواد لازم:

آووکادو کاملاً رسیده: نصف ۱ عدد

عسل: ۲ قاشق غذا‌خوری

روغن نارگیل: نصف قاشق‌چای‌خوری

طرز تهیه:

با استفاده از یک قاشق گوشت داخل آووکادو را خارج کنید و با یک چنگال آن را کاملاً له کنید تا به‌صورت خمیر درآید. سپس بقیه مواد را با آن مخلوط کنید و خوب هم بزنید. حال می‌توانید ماسک به‌دست‌آمده را به‌صورت خود بمالید. فراموش نکنید ماسک با ناحیه اطراف چشم برخورد نداشته باشد. اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوست شما بماند. سپس با یک دستمال نرم ماسک را از صورت خود پاک کنید و با آب ولرم بشویید.

توت‌فرنگی و لیمو برای شفاف‌سازی پوست‌های چرب

Strawberry-Face-Mask

توت‌فرنگی به دلیل داشتن سالیسیلیک اسید برای رفع آکنه‌های پوستی بسیار مفید است. همچنین این ماسک حکم یک اسموتی خوش‌طعم را برای پوست شما دارد.

مواد لازم:

توت‌فرنگی له شده: یک‌چهارم فنجان

آبلیمو: ۲ قاشق غذا‌خوری

ماست: ۱ قاشق غذا‌خوری

عسل: ۱ قاشق غذا‌خوری

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک، همه مواد را با استفاده از مخلوط‌کن با هم ترکیب کنید. دقت داشته باشید مواد این ماسک باید قابل‌جداسازی باشند.

ازاین‌رو دقت کنید مواد آبکی نشوند. سپس ماسک به‌دست‌آمده را به مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید. سپس آن را با حوله نرم و تمیز پاک کنید و با آب سرد بشویید بعد از آن پوست خود را خشک کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۹۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان