//
کدخبر: ۳۷۵۸۱۳ //

نکاتی برای روغن تراپی مو به روش صحیح قبل از حمام کردن

از زمان‌های گذشته تا به امروز استفاده از مواد طبیعی و گیاهان برای سلامتی بدن رواج داشته است. یکی از این مواد طبیعی روغن به دست آمده از گیاهان است. معمولا از روغن‌های گیاهی برای رفع مشکلاتی مانند شکنندگی مو، خشکی مو و زبری مو، کنترل ریزش مو و تقویت ریشه مو و غیره استفاده می‌شده و به فرایند آن روغن تراپی گفته می‌شود. به عبارتی روغن تراپی روشی بسیار قدیمی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

نکاتی برای روغن تراپی مو به روش صحیح قبل از حمام کردن
به گزارش فرتاک نیوز،

از روغن تراپی حتی به عنوان جایگزینی برای درمان‌های شیمیایی مانند مزوتراپی، پی آر پی و غیره استفاده می‌شود. این روش درمانی به دلیل آنکه طبیعی و بر پایه گیاهی است سازگاری و اثر گذاری طولانی مدتی در مقایسه با دیگر روش‌ها دارد. روغن تراپی موها پیش از حمام کردن، به ترمیم لایه‌های مو کمک قابل توجهی می‌کند. در ادامه این مقاله به بررسی نکاتی در ارتباط با روغن تراپی مو قبل از حمام کردن می‌پردازیم. پس ما را همراهی کنید.

1. روغن تراپی مو چیست؟

برای روغن تراپی از انواع روغن‌های‌ گیاهی استفاده می‌شود که طبیعی و ارگانیک است. این روش اثری ماندگارتر داشته و به سرعت جذب موها می‌شود. در این زمینه عمدتا از روغن جوجوبا و روغن بادام استفاده می‌شود زیرا این روغن‌ها به سرعت جذب موها می‌شوند و هیچ اثری از چربی بر جای نمی‌گذارند. این دو نوع روغن برای افرادی مناسب است که پوست سر و موی چربی دارند. اما روغن نارگیل برای موهای خشک انتخاب بهتری است زیرا بافت غلیظی داشته و رطوبت بیشتری به موها می‌رساند. برای آشنایی با بهترین روغن‌های گیاهی برای روغن تراپی مو اینجا کلیک کنید.

 

2. فواید روغن تراپی موها

روغن تراپی مو به روش صحیح,روغن تراپی مو چیست,فواید روغن تراپی موها

بهترین روغن های گیاهی برای روغن تراپی موها

 

با توجه به خواصی که روغن‌های گیاهی برای موها دارند به محافظت و مرطوب کردن موهای شما کمک کرده و خواص دیگری به شرح زیر دارند:

• کمک به رفع شوره سر

• ترمیم مو

• افزایش استحکام مو

• کاهش خشکی پوست سر و مو

• کاهش موخوره

• افزایش جریان خون در پوست سر

• از بین بردن و پیشگیری از وزی مو

 

3. نکات مهم پیش از روغن تراپی

توجه به این نکات برای روغن تراپی ضروری است:

• شما باید پیش از انجام روغن تراپی بدانید که این روش برای افرادی انجام می‌شود که موهای آنها به دلایل مختلفی مانند موخوره، وز شدن و غیره دچار آسیب دیدگی شده است. در درمان موها ریشه و ساقه مو در این روش با روغن گیاهی مناسب مانند روغن زیتون، روغن بادام، روغن کرچک و غیره ماساژ داده می‌شود. بنابراین اگر از این مواد طبیعی برای کف سر خود استفاده می‌کنید و پوست چربی هم دارید بهتر است از روغن‌هایی که چربی کمتری دارند و سریعتر هم جذب می‌شوند، استفاده کنید. در این زمینه استفاده از برخی از ماسک موهایی که دارای روغن‌های طبیعی هستند هم می‌تواند کمک کند. برای مثال  انواع ماسک مو از برند لافارر  یک ماسک مغذی تقویت کننده مو است که دارای مواد طبیعی مانند عسل، روغن نارگیل، روغن زیتون، عصاره آلوئه ورا و غیره است. شما با خرید این ترمیم کننده بدون سولفات می‌توانید موهای خود را به راحتی لخت کرده و درخشندگی و شادابی آنها را بیشتر کنید.

• نکته مهم بعدی آن است که اگر پوست سر شما در کمتر از 24 ساعت پس از استحمام دچار چربی می‌شود، پیش از انجام روغن درمانی موها باید به پزشک مراجعه کنید.

• نکته دیگر در ارتباط با روغن درمانی آن است که پیش از انجام هر گونه درمان مشکل موهای شما باید ریشه یابی شود. اگر این مشکلات مربوط به کمبود برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن شما باشد باید تحت درمان پزشک هم قرار بگیرید.

• بهتر است برای انجام روغن تراپی به دنبال روغن‌های صد در صد خالصی باشید که با هیچ ترکیب صنعتی مخلوط نشده‌اند. در این زمینه بهتر است حتما تست حساسیت انجام دهید. برای انجام این تست بهتر است مقدار کمی از روغن را روی قسمت داخلی آرنج خود تست کنید. اگر در 24 ساعت دچار هیچ خارش پوستی نشدید، استفاده از آن نوع روغن برای شما بی‌خطر خواهد بود.

• برای استفاده از روغن بهتر است به دمای روغن هم توجه کنید، برای تست دما قبل از استفاده مقدار کمی روغن را روی مچ دست خود تست کنید.

• دقت داشته باشید مقدار مناسبی از روغن بر روی موها بمالید. استفاده زیاد از روغن بیش از حجم موها موجب می‌شود شامپوی بیشتری برای از بین بردن چربی موجود نیاز داشته باشید و این کار نتیجه معکوسی در ارتباط با روغن تراپی خواهد داشت.

4. مراحل انجام روغن تراپی پیش از حمام

 

نکات مهم پیش از روغن تراپی,مراحل انجام روغن تراپی پیش از حمام,فواید روغن تراپی

انجام روغن تراپی موها پیش از حمام

 

• برای انجام روغن تراپی شما باید ابتدا موها را پیش از رفتن به حمام به خوبی شانه کنید تا گره های آن باز شود. دقت کنید در این زمان موهای شما باید بدون هر گونه مواد آرایشی و بهداشتی باشد.

• سپس موها را به چند دسته تقسیم کنید و مقدار کمی آب به آن اسپری کنید تا مقداری مرطوب شود. این کار موجب می‌شود تا توان هیدراسیون روغن‌ها بیشتر شود.

• مقداری روغن را که از پیش گرم کرده‌اید، متناسب با حجم و قد موهای خود کف دست خود بریزید و دست‌ها را به هم بمالید تا مقدار روغن در کف دست‌ها به صورت مساوی تقسیم شود.

• در این مرحله باید روغن دست‌ها را از بالا به پایین بر روی ساقه‌ها بمالید. دقت داشته باشید که قسمت‌های پایین موها معمولا بیشتر آسیب دیده‌اند و به روغن بیشتری هم نیاز دارند.

• مقداری از روغن را به تمام کف سر خود ماساژ داده و این کار را به آرامی انجام دهید. در این مدت نباید ناخن را بر روی پوست سر بکشید.

• سپس موها را به آرامی جمع کنید و پس از 1 تا 2 ساعت آن را با آب و شامپوی ملایم شستشو دهید. شما می‌توانید پس از خشک شدن موها بعد از استحمام از یک بادی اسپلش خوشبو برای موهایتان استفاده کنید تا در کنار نرمی موها، آنها را خوشبو کنید. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۵۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان