//
کدخبر: ۸۷۷۱۳ //
قابل توجه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی:

نمایندگان مردم، ندای وجدان کجا رفته

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بر اساس وجدان کاری و تکلیف شرعی عمل کنید!

نمایندگان مردم، ندای وجدان کجا رفته

 هرچند که ملت شریف ایران در ابتدای انقلاب ندای حضرت امام خمینی (ره) را لبیک گفتند و جان بر کف به خیابان آمدند به امید اینکه تغییرات اساسی در زندگی‌شان به وجود آید. اما دشمنان داخلی و خارجی جنگ نابرابری را به ملت ایران تحمیل کردند.

رزمندگان شجاع و دلیر کشورمان آن چنان درسی به دشمنان دادند که ناچار شدند روش خود را تغییر دهند و از جنگ مستقیم با ایران پرهیز نمایند. اما با تحریم‌های اقتصادی غیرمتعارف و ایجاد گروه ضد بشری داعش به منظور وقوع جنگ فرقه‌ای علیه ملت بی‌پناه و بی‌دفاع، مشکلات عدیده‌ای فراهم کردند و متاسفانه حکومت‌های مرتجع و تحت‌الحمایه امپریالیست به این فتنه دامن زدند و از آنان حمایت کردند.

خوشبختانه  ملت هوشمند ایران مثل همیشه در مقابل این فتنه هم جانانه ایستادند و تحریم‌ها را با تمام مشکلات تحمل کردند.

 حتی داوطلبانه برای خنثی کردن توطئه داعشی‌ها و جلوگیری از ورود آنها به داخل کشور در خارج از مرزهای ایران به دفاع پرداختند و گرفتار دام جنگ فرقه‌ای نشدند.

 حدود چهل سال در تمام انتخابات شرافتمندانه به پای صندوق رای رفته و حماسه آفریده‌اند و در دل دشمن یأس و نا امیدی ایجاد کرده‌اند آیا این ملت غیور و شریف و همیشه در صحنه سزاورا این همه  نوع گرانی، بیکاری، اختلاس، فساد هستند؟

هرچند این مردم  مدارا می کنند و از سال 1356 به تکلیف الهی عمل کرده­اند ولی آیا شما نمایندگان هم به عنوان وکیلان این ملت به تلکلیف خود عمل کرده‌اید . اگر کرده‌اید چس این معضل بیکاری چرا حل نشده است. و هر روز با مشکلاتجدید ی این مردم شریف و عزیز روبرو هستند. یک روز باگرانی دلار و روز دیگر با یاس و نامیدی جوانانشان.آیا این ندای وجدان کاری کجا رفته است . ملتی که حکومت دست نشانده را سرنگون کردند، جنگ تحمیلی را با نثار و جان‌گذشتگی و ایثار و استقامت به پایان رساندند  و با افتخار از این مرزو بوم و میهن اسلامی دفاع کردند.

 تحریم­های سخت را تحمل کرده و آنها را تبدیل به فرصت کردند ولی امروز هم پشتیبان هستند به شرطی که برای جوانان آنان و معضل بیکاری صداقت ببیند و راستی را مشاهد کنند خواسته این مردم خیلی ناپیز است و شما به عنوان وکلای آنان باید بیشتر از این برنامه‌ریزی داشته باشید. هر گونه مسائل مشکوک اعم از اختلاس، دزدی تا حقوق‌های نجومی مدیران و هرگونه تخلف را سریعاً شفاف‌سازی نماید تا در راستای وظیفه‌تان دفاع از حقوق مردم کاری انجام داده باشید.

 آیا برای جبران این همه وفاداری چندین ساله و حضور پرشور مردم در انتخابات کاری آنجام داده‌اید؟

اگر انجام داده بودید این نتیجه‌اش نیست که مروم  با وعده‌های واهی و بی‌اساس مواجه شوند و سال‌ها بگذرد، هر دوره به امید دوره بعد سپری شود و کاری صورت نگیرد؟ مثلاً موضوع بیکاری با نرخ  بالا نه تنها حل نشود بلکه هر چه زمان بگذرد بر تعداد بیکاران خصوصاً جوانان تحصیل کرده جویای کار افزوده شوند.

پشس چرا این همه شعار را عملی نمی‌کنید مشکل کجاست که هنوز واردات کالاهای غیر ضروری ادامه دارد  ولی تولید داخلی نه تنها رونق نمی‌گیرد بلکه به تدریج بازار آن روز به روز کساد می‌شود. باید بازار تولیدات داخلی افزایش یابد و کارخانه‌های تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل نشوند. امکانات رفاهی بهداشتی برای محله‌های مستضعفنشین بیشتر شود.

هنوز حقوق‌های نجومی نه تنها ممنوع نشده بلکه به صورت قانونی تنظیم و تصویب گرده‌اید گاهی به نظر می‌رسد برنامه‌های برخی از اشخاص مغایر برنامه‌های امام راحل و خلاف آرزو‌های مردم و شهداست.

شماها به علاوه بر پرسش‌های اقتصادی مزبور، باید پاسخگوی پرسش‌های معنوی هم باشید. مثلاً: علت توهین و بی‌احترامی به مقدسات و روحانیت در چیست؟

چه مسائلی موجب شده که باورهای دینی مردم ضعیف شود؟

 در طول تاریخ همواره مراجع دینی و روحانیون پناهگاه مردم ستمدیده بوده‌اند . چه شده که اکنون مورد بی‌تفاوتی و بی‌لطفی مردم قرار می‌گیرند؟

ایجاد دلسردی بین مردم و روحانیت چه آینده‌ای را در پی خواهد داشت؟

ریشه‌های این شکاف و این دلسردی‌ها در چیست؟

این شکاف و این دلسردی به نفع کیست؟

چه کسانی پاسخگوی این همه مشکلات اقتصادی و این همه درد و رنج معنوی مردم می‌باشند؟

مردمی که سرمایه‌های ملی‌شان که به یغما می‌رود و از باورها و اعتقاداتشان سوء استفاده می‌کنند، بایستی به کجا مراجعه نمایند؟ متأسفانه عامدانه یا  نا آگاهانه عملکرد بعضی از مسئولین انگار پژواک خواسته بیگانه است!

اگر قرار بر این باشد که مسئولین با وعده‌های فریبنده و کاذب رای مردم خوش قلب را اخذ نمایند و سپس فراموش کنند که چه وعده‌هایی به مردم داده‌اند، اگر از نجابت و شرافت و خوش باوری مردم به صورت مکرر سوء استفاده کنند، بالاخره چه خواهد شد؟

 اگر مردم از عملکرد و صداقت مسئولین مأیوس شوند چه می‌شود کرد؟ در تریبون‌های مختلف از بیکاری و گرانی و قاچاق و فساد و دزدی و اختلاس و... اظهار نگرانی می‌کنند و با نیرنگ می‌خواهند خود را تبرئه و دیگران را متهم کنند، غافل از این که آگاهی مردم به حدی رسیده که ‌بهتر می‌دانند مشکل کجاست و بسیار اشتباه است که تصور شود صبر مردم به علت ناآگاهی پایان ندراد!

ملت ایران هم وفا دارند و هم آگاه، اکثر مردم می‌دانند که چه کسانی باید پاسخگو باشند، مسئولین چاره‌ای جز پاسخگویی ندارند زیرا عدم پاسخگویی مسائل غیر منتظره و ناخوشایند را توسعه می‌دهد.

بسیار سوال بر انگیز است که مردم با شعار مرگ بر گرانی فقط یکی از مطالبات خود را درخواست می‌نمایند که در این هنگام کشورهای بیگانه از جمله امریکا، عربستان، اسرائیل و نفوذی‌هایشان با هزینه کردن میلیون‌ها دلار به وسیله خودفروختگان بی‌خرد پرچم عزیز ایران را که با خون هزاران هزار شهید، جانباز و ایثارگر و آزاده برافراشته شده به آتش بکشند و در شبکه‌های مختلف ماهواره ای بر طبل بکوبند که مردم معترض ایران از انقلاب خسته شده و باید سریعاً به کمک آنها شتافت.

حال اگر مسئولین امر پاسخگو نباشند و مراجع عظام مردم را هدایت نکنند، شک نکنید بدخواهان ، انقلاب را تخریب کرده و مردم را به همراه خود می‌کشند. واقعیت این است که مطالبات مردم با مکر و حیله و دروغ و بگیر و ببند و کشتن و زندان حل نمی‌شود.

جامعه درد و رنج و زخم دارد و دشمنان بر این زخم نمک می‌پاشند. مسئولین اگر دلسوز هستند باید درد و رنج و زخم مردم را درمان کنند.

اگر مطالبات  مردم بی‌پاسخ بماند و برای حل و فصل مشکلات و دردمندی‌های  مردم چاره‌اندیشی نشود، با تحریک دشمنان آتش خشم مردم زبانه می‌کشد و تر و خشک باهم می‌سوزند.

در طول تاریخ هیچ قدرتی نتوانسته مطالبات بر حق مردم را منحرف و جامعه را برای همیشه ساکت و سرکوب کند. لذا شایسته است قبل از اینکه مردم کاملاً مأیوس و خشمگین شوند به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند وفا کنند.

مجلس می‌تواند کمیسیون‌های مخصوص نظارت و کنترل عملکرد مسئولین اجرائی و قضائی را به تفکیک تشکیل دهد و از آنها بخواهد وعده هایی را که به مردم داده اند فراموش نکنند و به عهد خود وفا کنند.

مسئولینی که صداقت ندارند و به مردم وعده دروغ می‌دهند هم خودشان و هم کارکنان زیر مجموعه آنها به مطالبات مردم بی توجهی می کنند: نارضایتی و دافعه و خشم مردم را نسبت به مدیریت جامعه افزایش می دهند و آتش بازی هایی را به وجود می آورند که دودش به چشم مسئول و غیر مسئول می رود. در اکثر ادارات تابلو تکریم ارباب رجوع را نصب کرده اند . اما عملکرد آنها تحریم ارباب رجوع و بی‌تفاوتی در مورد مطالبات بر حق مردم است.

مردم خوش قلب پول‌های خود را به موسسه‌های پر طمطراق سپرده اند و استرداد پول آنها هنوز ابهام دارد متأسفانه قوه قضائیه هنوز آنها را دستگیر نکرده است و به عنوان اجرای عدالت غارتگران بیت المال یا آزادند یا در سویت های مخصوص زندان استراحت می‌کنند اما دست کسی که گوسفند دزدیده قطع می‌شود، عکس زنی که یک مشت آجیل دزدیده در روزنامه چاپ می‌شود اما اسم دزدان میلیاردی با حروف ابجد اعلام می‌گردد و از پیاده کردن قانون و اجرای عدالت خبری نیست. اگر برای گرانی، بیکاری، تبعیض، دروغ، دزدی، اختلاس و قاچاق فکری نشود و بجای همدردی و همراهی با مردم ستمدیده به فکر منافع خود باشند، دشمنان داخلی و خارجی به روش‌های مختلف تلاش می‌کنند در دل مردم تنفر و دافعه ایجاد کنند. بسیار ضروری است که برای چنین فتنه‌ای چاره‌اندیشی شود.

عدم پاسخگویی به مطالبات مردم و ستمدیدگان موجب نا رضایتی و به تدریج ایجاد شکافی عمیق می‌گردد این نارضایتی‌ها و شکاف‌ها اگر از حد بگذرد موجب سیل خروشان معترضان می‌شود که هیچ قدرتی نمی‌تواند از آن جلوگیری کند لذا درخواست دلسوزان این است: قبل از آنکه دیر شود عملاً با مردم همراه شوید و از مطالبات بر حق مردم حمایت کنید و با توجه به تشکیل کمیسیون‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی ترتیبی اتخاذ فرمائید که این کمیسیون‌ها بدون هیچ گونه لابی‌گری وظیفه خطیر خود را انجام دهند.

به این ترتیب مردم دلخوش و امیدوار می شوند که نمایندگانشان در مجلس و مسئولین انتصاب یافته‌ی در استان پیگیر مطالبات‌شان هستند شک نکنید مردم از دلسوزان صادق کشور حمایت می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۷۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان