//
کدخبر: ۸۵۷۹۱ //
عزیزی سرپرست معاونت امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه:

سمن‌ها، بازوان توانمند دولت‌هاست

سمن‌ها، بازوان توانمند دولت‌هاست
به گزارش فرتاک نیوز،

 نقش سمن‌های استان کرمانشاه در حوزه کارآفرینی پررنگ‌تر می‌شود چون سمن‌ها، بازوان توانمند دولت‌‌اند.

شهرام عزیزی سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با بیان مطلب بالا، افزود: 47 سمن در حوزه جوانان اداره ورزش و جوانان استان کرمانشاه فعالیت دارند که از این تعداد حدود 30 سمن در حوزه اجتماعی و مابقی در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، علمی و پژوهشی فعال هستند.

وی ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته به ازاء هر 100 نفر یک سمن وجود دارد اما درکشور ما و به تبع استان کرمانشاه به ازاء هر 15هزار نفر یک سمن موجود است که در نظر داریم تا پایان برنامه ششم توسعه تعداد سمن‌های حوزه جوانان استان را به  100 سمن یعنی هر پنج هزار جوان کرمانشاهی یک سمن برسانیم.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای پررنگ‌تر کردن نقش سمن‌های حوزه جوانان استان کرمانشاه در بحث کارآفرینی خبرداد و گفت: در این راستا اداره کل ورزش وجوانان استان کرمانشاه با پنج سمن حوزه جوانان تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده تا این سمن‌ها تعدادی از جوانان کرمانشاهی خصوصاً جوانان مناطق محروم را تحت پوشش آموزش‌های مهارت شغلی قرار دهند.

عزیزی ادامه داد: همچنین وزارت ورزش وجوانان نیز تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید منعقد کرده که به سمن‌های حوزه جوانان کشور که دارای طرح‌های اشتغالزای توجیه‌دار هستند تسهیلات با سود چهاردرصد پرداخت شود که در تلاشیم بزودی این طرح در استان کرمانشاه نیز اجرا شود.

وی افزود: سمن‌ها، بازوان توانمند دولت‌هاست در بحث زلزله کرمانشاه سمن‌های حوزه جوانان استان کرمانشاه از همان لحظات اولیه در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و این حضور فعالانه همچنان ادامه دارد.

عزیزی گفت: حضور مستمر این نهادهای مردمی در مناطق زلزله‌زده سبب شده تا با شناسایی برخی از آسیب‌ها و معضلات، آنها را به دستگاه‌های ذی‌ربط انتقال دهند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۷۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان