//
کدخبر: ۲۵۱۶۴۴ //

کمبود شدید محصولات خونی در بیمارستان‌های خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کمبود شدید محصولات خونی در بیمارستان‌های خوزستان وجود دارد.

کمبود شدید محصولات خونی در بیمارستان‌های خوزستان
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علی احسان پور بیان کرد: روزهای اوج‌گیری بیماری کرونا ، نیاز به تشدید مراقبت‌های درمانی از این بیماران را بیشتر کرده که متاسفانه کمبود میزان خون در دسترس برای تداوم این خدمات، مجموعه را با مشکل جدی روبه رو کرده است.

وی افزود: هم اکنون احتمال منتفی شدن بسیاری از اعمال جراحی به دلیل کمبود خون، شروع مسافرت‌های نوروزی و احتمال افزایش تصادفات، نگرانی متولیان سلامت خوزستان را تشدید کرده است.

دکتر احسان پور با اطمینان دادن به هم مردم که اهدای خون تاثیری بر ابتلا یا مشکلات مرتبط با بیماری کرونا ندارد و می‌تواند به تسهیل روند خدمت رسانی به بیماران نیازمند کمک کند، از کسانی که توانایی اهدای خون دارند خواست با اهدای خون ،زندگی را به هموطنان خود هدیه کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان نیز با اشاره به کاهش شدید ذخایر خون در پی شیوع بیماری کرونا، از شهروندان برای اهدای خون به افراد و بیماران نیازمند دعوت کرده است.

عبدالعزیز فقهی اعلام کرده: به دلیل کاهش شدید ذخایر خونی قادر به تامین نیاز بیماران خوزستان نیستیم. اکنون به همه گروه‌های خونی نیاز است، به طوری که هم اکنون یک سوم از خون موردنیاز بیماران خوزستانی از استان‌های دیگر تامین می‌شود.

وی با اشاره به توقف برخی عمل‌های جراحی در خوزستان به دلیل کمبود خون، ادامه داد: کاهش شدید ذخایر خونی یکی از مهمترین دلایل انجام نشدن عمل‌های جراحی (به جز عمل های جراحی اورژانسی) است، و دلیل دیگر آن نیاز به تخت‌های بیمارستانی برای مبتلایان به ویروس کروناست.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تاکنون ۳۵۹ نفر در خوزستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۴۵ نفر از آنها فوت شدند.

ویروس کرونا که کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به ده‌ها کشور چهان سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۱۶۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان