//
کدخبر: ۳۱۴۴۳۹ //
مقایسه خودرو؛

تویوتا کرولا ارزش خرید دارد یا تویوتا پریوس؟ + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو تویوتا کرولا و تویوتا پریوس در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

تویوتا کرولا ارزش خرید دارد یا تویوتا پریوس؟ + مشخصات فنی
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا کرولا با تویوتا پریوس است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی تویوتا کرولا:

تویوتا کرولا، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۴ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۸۷ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

14147406_727در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۵ لیتر است.

14147405_606

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۴ سرعته خودکار، فرمان تلسکوپی، روکش چرمی غربالک فرمان، سیستم هوشمند ورود بدون کلید، دکمه استارت موتور، چراغ‌های نمایش حین ورود به خودرو (چراغ سقفی و دور مغزی سوئیچ) و رینگ ۱۵ اینچی اشاره کرد.

این خودرو در نوع سفارشی مجهز به کنترل‌های صفحه نمایش بر روی فرمان، سنسور پارک عقب و جلو، کروز کنترل، صندلی عقب با قابلیت تاشو و قابلیت دسترسی به صندوق، آینه داخل با امکان تنظیم نور متناسب با شب و روز، سیستم تهویه خودکار، دستگیره درب داخل اتاق همرنگ با رنگ رو ردی، چراغ سقفی با جعبه نگهدارنده لوازم است.

14147404_872

معرفی تویوتا پریوس:

تویوتا پریوس، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۷۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۲۱ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۲ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است.

14147419_236

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده e-CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۶ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۳.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۳ لیتر است.

14147418_221از جمله امکانات این خودرو می توان به نمایشگر سیستم HV و ECO، انتخاب چهار حالت رانندگی ECO و Sport و Normal و EV،  چراغ عقب با طرح سه بعدی، آنتن کوسه‌ای، درب صندوق عقب با قفل برقی، سیستم روشنایی DRL ، شیشه‌های ضد UV ، اسپویلر عقب ، رینگ‌های ۱۵ اینچی ، تهویه مطبوع خودکار ، کروز کنترل ، فرمان برقی ، صفحه نمایشگر ۴.۲ اینچی برای اطلاعات خودرو ، شارژ بدون سیم تلفن همراه اشاره کرد.

14147417_227همچنین این خودرو مجهز به  دوربین عقب ، رادار نقطه کور BSM ، سنسور پارک در عقب ، سیستم هشدار باد لاستیک‌ها TPMS است.

download (19)

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۴۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان