//
کدخبر: ۲۸۵۸۰۴ //

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه ال۹۰ بومی‌سازی شده تا ۱۸ ماه دیگر خبر داد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: ال۹۰ بومی‌سازی شده و منطبق با استانداردهای ۸۵گانه توسط گروه خودروسازی سایپا طراحی، تولید و تا ۱۸ ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه ال۹۰ بومی‌سازی شده تا 18 ماه دیگر خبر داد

به نقل از سایپا، سید جواد سلیمانی درباره تولید خودروی ال ۹۰ بومی سازی شده در گروه خودروسازی سایپا، تصریح کرد: تا قبل از شروع تحریم‌های جدید صنعت خودرو (در سال ۹۷) در تولید ال ۹۰ تا حدود ۴۵ درصد به قطعات شرکت رنو فرانسه وابسته بودیم، بنابراین زمانی که صنعت خودرو مورد تحریم قرار گرفت و شرکت‌های خارجی همکاری‌های خود را قطع کردند، تولید ال ۹۰ نیز متوقف شد.

به گزارش فرتاک نیوز ؛ وی ادامه داد: گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش توان داخل، تنوع بخشی به محصولات خود و استفاده بهینه از خطوط تولید، تصمیم گرفت نسبت به داخلی‌سازی خودروی ال ۹۰ اقدام کند از این رو با تلاش مهندسان داخلی تا ۱۸ ماه آینده ال ۹۰ جدید وارد بازار خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه افزایش داخلی‌سازی ال ۹۰ در شرایطی محقق می‌شود که صنعت خودرو با شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا روبرو است، گفت: میزان ساخت داخل خودروی یاد شده به ۸۵ درصد خواهد رسید و از طرفی این خودرو که در گذشته تنها با استانداردهای ۵۵ گانه منطبق بود اکنون این قابلیت را پیدا خواهد کرد که استانداردهای ۸۵ گانه را با موفقیت پاس کند.

وی خاطرنشان کرد: با تغییرات جدید در موتور، گیربکس و قطعاتی که توسط رنو فرانسه تأمین می‌شد گروه خودروسازی سایپا می‌تواند ال ۹۰ ایرانی را با شکل و نمای بیرونی جدید و به‌روز تولید کند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه با همت مهندسان داخلی گیربکس، موتور و برخی از قطعات ال ۹۰ که تا سال‌های پیش در تأمین آن وابسته بودیم به تولید انبوه می‌رسد، تاکید کرد: در برخی از قطعات به دو دلیل، عدم توجیه اقتصادی و نبود مواد اولیه (نظیر مواد آلی برای تولید کاتالیست) امکان داخلی‌سازی وجود ندارد، از این رو، مجبور هستیم مانند سایر کشورها از طریق واردات روند تأمین را پیگیری کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای جلوگیری از خروج ارز، خودکفایی در صنعت خودرو و کنترل قیمت‌ها، تمام تلاش را برای ارتقا سطح داخلی‌سازی خودروها انجام خواهیم داد و در این خصوص از توان مجموعه‌های دانش‌بنیان بهره خواهیم گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۸۰۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان