//
کدخبر: ۹۹۵۱۰ //

دردسر مار آبی برای شوهرعمه / تیزهوشی قاضی قاتل را از چوبه دار پایین کشید

تیزهوشی قاضی اجرای احکام باعث شد تا عامل جنایتی که محکوم به اعدام شده بود حکمش به پرداخت دیه تبدیل شود.

به گزارش فرتاک نیوز،

 ساعت 11 شب ماموران کلانتری در جریان مرگ مرد 40 ساله ای در بیمارستان  قرار گرفتند و با حضور در بیمارستان مشخص شد که این مرد افغان در یک درگیری خونین هدف ضربات چاقو قرار گرفته است.

بدین ترتیب تیمی ازماموران  همراه بازپرس ویژه قتل برای شناسایی عامل این جنایت وارد عمل شده و در گام نخست پسر قربانی جنایت را هدف تحقیق قرار دادند.

جوان افغان به ماموران گفت: عصر با پسردایی ام داخل خودروی پدرم در جلوی خانه مان نشسته بودیم که هادی یک مارآبی از جیب شلوارش بیرون آورد و قصد ترساندن مرا داشت که از خودرو پیاده شدم و با هادی جروبحث کردم که در این مرحله فهمیدم هادی مار آبی را داخل خودرو رها کرده است.

وی افزود: پدرم با شنیدن صدای درگیری من و پسر دایی ام از خانه بیرون آمد و وقتی متوجه کار هادی شد با دایی ام تماس گرفت و به رفتارهای پسردایی ام اعتراض کرد.

پسر قربانی ادامه داد: هادی وقتی فهمید پدرم با پدرش تماس گرفته شاکی شد و شروع به جر وبحث با پدرم کرد که دعوای آنها به داخل خانه کشانده شد که ناگهان هادی چاقویی از جیبش بیرون کشید و پدرم را هدف ضربات چاقو قرار داد.

همین کافی بود تا عامل جنایت که یک جوان افغان است از سوی ماموران دستگیر شود و وی پس از اعتراف به قتل شوهرعمه اش در دادگاه کیفری  به قصاص نفس- اعدام - محکوم شد.

در حالیکه خانواده قربانی اصرار به اعدام قاتل پدرشان داشتند پرونده برای اجرای حکم به دادیاری اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارجاع شد.

دادیار پرونده پس از مطالعه وقتی در برابر قاتل محکوم به اعدام قرار گرفت متوجه سن کم هادی شد و در تحقیق از این جوان افغان مشخص شد که وی شناسنامه ندارد و نمی داند چند سال سن دارد که هادی در این مرحله گفت: تنها مدرکی که خانواده ام از من دارند برگه اقامتم است و فکر می کنم در زمان قتل شوهر عمه ام 16 سال داشته ام.

در این مرحله دادیار تحقیقات جدید را در این پرونده آغاز کرده و مشخص شد عامل جنایت در زمان وقوع جرم 16 سال داشته و با توجه به ماده 91 قانون جدید مجازات اسلامی این جوان باید به پرداخت دیه و زندان محکوم شود.

همین کافی بود تا پرونده باردیگر در دادگاه کیفری مورد بررسی قرار گیرد و هادی که چوبه دار در انتظارش بود به پرداخت دیه محکوم شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۹۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان