//
کدخبر: ۸۷۶۲۵ //

هلی کوپتر فلات قاره مشکل فنی نداشت

شرکت هیلکوپتری ایران اعلام کرد: این هلی کوپتر از نظر صلاحیت پروازی و تعمیرات در وضع عاری از اشکال بوده است.

هلی کوپتر فلات قاره مشکل فنی نداشت
به گزارش فرتاک نیوز،

 شرکت هیلکوپتری ایران در پی سقوط یک فروند هلی کوپتر در جزیره لاوان در شب گذشته اطلاعیه صادر کرد.

 بر اساس این اطلاعیه، در تاریخ ۲۸/۱/۱۳۹۷ یک فروند هلی‌کوپتر بل ۲۱۲ ملکی شرکت هلی‌کوپتری ایران که در اجاره شرکت نفت فلات قاره ایران مستقر در جزیره لاوان بود به‌منظور حمل بیمار سکته قلبی، در ساعت ۲۰  به وقت محلی به خلبانی کاپیتان علی فتاحی و کمک خلبان سید محمود سهیلی ویک نفر پزشکیار به سمت سکوی R۱،  با رادیال ۲۰۰ درجه واقع در پنجاه و پنج مایلی جزیره لاوان بر اساس مقررات جاری سازمان هواپیمایی کشوری و مجوز های عملیاتی شرکت اقدام به پرواز (Medevac) تخلیه بیمار کرده است.

در ساعت ۲۰ و ۴۰ دقیقه به وقت محلی هلی‌کوپتر یادشده روی سکوی R۱ نشسته و پس ازسوار کردن بیمار و یک‌ نفر همراه بیمار، سکوی R۱  را به سمت جزیره کیش ترک کرده است که متأسفانه پس از گذشت کمتر از ۳ دقیقه دچار سانحه شده است.

شایان ذکر است خلبانان مجرب هلی‌کوپتر یادشده برای انجام پرواز شب، دارای همه مدارک و گواهینامه‌های معتبر و مربوطه بوده اند. در این سانحه کمک خلبان نجات یافته، اما بیمار و پزشکیار جان خود را از دست داده اند و خلبان یکم و یک سرنشین دیگر مفقود شده‌اند و هم‌اکنون عملیات جست‌وجو و نجات با حضور ‌گروه‌های مجرب همچنان ادامه دارد.

هلی‌کوپتر یادشده از نوع دو موتوره بل ۲۱۲ با سال ساخت ۱۹۸۱ میلادی مجهز به همه دستگاه‌های ارتباطی، هدایت و ناوبری کمک ناوبری روزآمد، مطابق استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری، مربوط به پرواز روی آب در شب بوده و از نظر صلاحیت پروازی و سابقه نگهداری و تعمیرات در وضع عاری از اشکال بوده است.  

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت هلی‌کوپتری ایران، اخبار تکمیلی در این ارتباط متعاقبا اعلام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۶۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان