//
کدخبر: ۶۵۵۹۹ //
رئیس مرکز لرزه نگاری کشور مطرح کرد

تازه‌ترین توصیه‌ها به مردم استانهای تهران و البرز /ثبت بیش از ۶ پس لرزه

رئیس مرکز لرزه نگاری کشور با اشاره به زلزله امشب در مرز استان البرز و تهران گفت: یکی از نگرانی‌های ما این است که این زلزله نزدیک گسل اشتهارد اتفاق افتاده است.

تازه‌ترین توصیه‌ها به مردم استانهای تهران و البرز /ثبت بیش از ۶ پس لرزه
به گزارش فرتاک نیوز،

 علی مرادی امشب در آخرین توضیحات زلزله ایجاد شده در البرز و تهران اظهار کرد:این زلزله 5.2 دهم ریشتری امشب در مرز البرز و تهران در حوالی ملارد و مشکین دشت و در عمق  هفت کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

 

وی ادامه داد:تا کنون بیش از 6  پس لرزه با مقیاس 2.1 ریشتر دریافت کرده ایم و بررسی ها همچنان ادامه دارد.

 

رییس مرکز لرزه نگاری کشور درباره اینکه ایا این زلزله پس لرزه بوده یا اینکه زلزله بزرگتر را شاهد خواهیم بود یا خیر گفت: اگر این زمین لرزه اصلی بوده باشد شاید پس لرزه هایی در مقیاس 3 و 4 ریشتر ایجاد کند اما علم انقدر ثدرت ندارد که بگوید که رخداد وقوع ان را پیش بینی کند.

 

مرادی تصریح کرد: ان چیزی که نسبت به ان نگرانیم این است که این زلزله نزدیک گسل اشتهارد اتفاق افتاده است و این گسل توانایی تولید زمین لرزه های بزرگتر را دارد البته این موضوع هم بدین معنا نیست که زمین لرزه های بزرگتری خواهیم داشت.

 

وی افزود:با توجه به این زلزله مردم نیز ضمن حفظ خونسردی و ارامش به مدیریت مسیله بپردازند و اگر می توانند چند ساعت صبر کنند و نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

 

رئیس مرکز لرزه نگاری اظهار کرد:اگر این زمین لرزه 5.2 دهم ریشتری زمین لرزه اصلی بوده باشد پس لرزه ها کوچکتر خواهد بود؛ امیدواریم تعداد پس لرزه ها بیشتر شود و این زمین لرزه هم زلزله اصلی بوده باشد.

 

مرادی توصیه کرد: نمی توانیم به مردم پیشنهاد کنیم که تا چه زمانی بیرون از منازل بمانند اما پیشنهاد و توصیه می کنیم حتی المقدور چند ساعت را بیرون از منزل و در فضای باز سپری کنند.

 

وی اظهار کرد: البته باید مردم خونسردی را رعایت کنند و از حرکت غیر ضرور در خیابانها پرهیز کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۵۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان