//
کدخبر: ۶۵۵۹۱ //
مدیرکل بحران استانداری سمنان:

زمین‌لرزه پایتخت در گرمسار نیز احساس شد

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ساعت پیش در مرز استان‌های تهران و البرز گفت: این زلزله در شهرستان گرمسار نیز احساس شده است.


زمین‌لرزه پایتخت در گرمسار نیز احساس شد
به گزارش فرتاک نیوز،

ایرج رئیسیان اظهار داشت: بر این اساس فرماندار گرمسار و بخشداران بخش‌های شهرستان گرمسار در حال گشت زنی در شهرستان گرمسار هستند.

 

وی با اشاره به اینکه در خود شهر گرمسار نیز با توجه به بررسی‌ها و گشت‌های ارزیابی انجام‌شده تاکنون خسارتی اعلام‌نشده است تصریح کرد: اما بااین‌وجود نیروهای امدادی شهرستان گرمسار در آماده‌باش هستند.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه در این استان هم آماده‌باش داده‌شده است تا در صورت نیاز آمادگی مواجهه با زمین‌لرزه وجود داشته باشد؛ به وضعیت زمین‌لرزه تهران و شدت آن اشاره و عنوان کرد: بر اساس اطلاعات واصله عمق زلزله بسیار کم بوده و پیش‌بینی می‌شود که زلزله‌های کوچک‌تری هم داشته باشیم؛ اما در استان سمنان موردی نداشتیم.

 

رئیسیان با اشاره به اینکه نحوه خروج از منزل و نحوه پناه گیری از جمله مهارت‌هایی است که همه شهروندان باید با آن آشنا باشند خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم که در این‌گونه مواقع خونسردی خود را حفظ کنند و برای مواجهه با زمین‌لرزه آماده باشند.

 

به گزارش تسنیم، ساعاتی قبل زمین‌لرزه‌ای با قدرت 5.2 ریشتر در تهران احساس شد. کانون این زلزله با قدرت 5.2 ریشتر، مشکین‌دشت استان البرز بود.

 

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان دقیق وقوع زلزله ساعت 23:27 دقیقه بوده است.

 

زلزله علاوه بر تهران، در قم، قزوین، گیلان و اراک نیز احساس شده است.

 

روابط عمومی مرکز اورژانس اعلام کرده است مردم تهران ضمن حفظ خونسردی از تجمع در محل‌های غیر ایمن خودداری نمایند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۵۵۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان