//
کدخبر: ۶۱۶۱۵ //

مرد افغانی، با پیگیری‌های برادر زنش در ایران دستگیر شد

مرد افغانی که متهم است پدر زنش را در افغانستان به قتل رسانده‌است با پیگیری‌های برادر زنش در ایران دستگیر شد و برای ادامه تحقیقات به پلیس اینترپل تحویل داده‌شد.

 مرد افغانی، با پیگیری‌های برادر زنش در ایران دستگیر شد
به گزارش فرتاک نیوز،

چندی قبل پسر جوان افغانی به اداره پلیس تهران مراجعه کرد و از دامادشان به اتهام قتل پدرش شکایت کرد. شاکی در توضیح ماجرا گفت: من و خانواده‌ام اهل کشور افغانستان هستیم و در ولایت کاپیسا زندگی می‌کنیم. چند سال قبل مرد جوانی به نام جمعه به خواستگاری خواهرم آمد و با هم ازدواج کردند.

آنها ابتدا زندگی خوبی داشتند تا اینکه کم کم با هم اختلاف پیدا کردند. اختلافات و مشاجرات لفظی آنها ادامه داشت تا اینکه چند سال قبل جمعه برای کار به ایران آمد که متوجه شدیم در ایران ازدواج کرده است. پس از این اختلافات خواهرم و دامادمان بیشتر شد تا اینکه خردادماه امسال جمعه از ایران به افغانستان آمد.

او از همان روز اول اصرار داشت خواهرم خانه‌اش را بفروشد و پولش را به او بدهد، اما خواهرم قبول نمی‌کرد. روز بیست و یکم خردادماه من خانه نبودم که جمعه به خاطر همین موضوع با خواهرم درگیر شده بود. وقتی درگیری آنها بالا می‌گیرد پدر 70 ساله‌ام به نام نظیف میانجیگری می‌کند که او ناگهان با قنداق تفنگ جنگی‌اش ضربه‌ای به سر پدرم می‌زند و او را به قتل می‌رساند.

پس از این حادثه ما به پلیس شکایت کردیم که متوجه شدیم قاتل به ایران فرار کرده است. پلیس اینترپل افغانستان به پلیس اینترپل ایران دستور دستگیری قاتل را صادر کرد و به همین دلیل من به تهران آمدم تا مخفیگاه دامادمان را شناسایی کنم و به پلیس خبر بدهم.

وی ادامه داد: چند روز قبل فهمیدم جمعه از طریق تلگرام با یکی از بستگانش در افغانستان ارتباط پیامکی دارد. من از طریق همین پیامک‌های تلگرامی مخفیگاه متهم را در ساختمان در حال ساختی در حوالی میدان فلسطین شناسایی کردم و الان هم آمده‌ام تا در خواست کنم مأموران پلیس او را دستگیر کنند.

پس از طرح این شکایت بررسی مأموران پلیس نشان داد چندی قبل شکایتی درباره دستگیری قاتل فراری افغانی به پلیس اینترپل ایران رسیده است. بنابراین مأموران با دستور قاضی مدیر روستا، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران به مخفیگاه قاتل فراری رفتند و وی را در اتاقک نگهبانی‌اش دستگیر کردند. صبح دیروز متهم برای بازجویی به دادسرای امور جنایی منتقل شد.

جمعه در بازجویی‌ها قتل پدر زنش را انکار کرد.

وی گفت: من و همسرم مدتی پس ازدواج با هم اختلاف پیدا کردیم. ما همیشه با هم مشاجره لفظی داشتیم تا اینکه دی ماه سال 93 به صورت غیر‌قانونی برای کار به ایران آمدم. من در تهران شروع به کار کردم و از آنجایی که با همسرم اختلاف داشتم در تهران با زن افغان دیگری ازدواج مجدد کردم و الان هم بچه دارم. وی ادامه داد: در این مدت من به افغانستان رفت و آمد داشتم تا اینکه خردادماه امسال تصمیم گرفتم به افغانستان بروم و به صورت قانونی وارد ایران شوم. روز حادثه من برای گرفتن مجوز کار در ایران به کابل رفته بودم و اصلاً در ولایت کاپیسا نبودم که با پدر زنم درگیر شوم. آن روز چند روزی در کابل ماندم و وقتی موفق به گرفتن مجوز نشدم دوباره به صورت غیر قانونی به ایران آمدم و شروع به کار کردم که مأموران مرا به اتهام قتل پدر زنم دستگیر کردند.

از آنجایی که حادثه در کشور افغانستان رخ داده بود، متهم پس از بازجویی برای ادامه تحقیقات به دستور قاضی مدیر روستا در اختیار مأموران پلیس اینترپل قرار گرفت تا به کشور افغانستان منتقل شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۱۶۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان