//
کدخبر: ۵۸۲۱۵ //

محاکمه چهار دزد دریایی سومالی در دادگاه تهران

چهار دزد دریایی سومالی که پس از ناکام ماندن در ربودن ملوانان ایرانی به دام افتاده بودند در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می شوند.

به گزارش فرتاک نیوز،

بهمن ماه 93 بود که یک لنج صیادی همراه ناخدا و 20خدمه برای ماهیگیری راهی آب‌های آزاد شد تا یک ماهه بازگردد، اما 6 فروردین ماه سال 94 درست بعد از این که به خانواده هایشان خبر دادند در راه بازگشت هستند از سوی دزدان دریایی سومالی ربوده شدند.

از این 21 نفر گروگان، چهار نفر آزاد شدند و 17 ملوان در اسارت ماندند. در این بین دو نفر از ملوانان به دلیل شرایط نامناسب ،گرسنگی و تشنگی جان خود را از دست دادند و فقط یک نفر از صیادان گرفتار شده توانست فرار کند و به ایران بازگردد.

ازسرنوشت ملوانان خبری نبود تا اینکه دزدان سومالی در ازای آزادی آنها از خانواده هایشان 800 هزار دلار خواستند . مذاکره بین دولت ایران و دزدان سومالی موجب شد تا مبلغ درخواستی برای آزادی ملوانان به 300 هزار دلار برسد اما خانواده ملوانان اسیر شده قادر به پرداخت آن نبودند.

اگر چه کمپین هایی برای کمک به خانواده ملوانان اسیر شده تشکیل شد اما راه به جایی نبرد و هنوز کسی از سرنوشت این ملوانان اطلاعی ندارد. خانواده ملوانان اسیر شده می گویند در تصاویر ارسال شده از سوی دزدان دریایی 11 ملوان سلامت هستند اما از 4نفر دیگر از آنها هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

تا اینکه مدتی بعد لنج جابربا 16 صیاد ساحل کنارک را برای ماهیگیری ترک کرد. این لنج هم اسیر دزدان دریایی سومالی شد و خدمه آن گرفتار شدند اما آنها در فرصتی مناسب توانستند مقدمات فرار را مهیا کنند. ملوانان ایرانی در حال فرار بودند که چهار دزد سومالی مانع آنها شدند اما خوشبختانه سلاح های دزدان دریایی به خاطر مجاورت در آب دریا زنگ زده بود و کار نمی کرد. به این ترتیب ملوانان ایرانی چهار دزد سومالی را دست و پا بسته با خود همراه کردند و با دو قایق موتوری گریختند و در آب های بین المللی خود را به یک ناو ایتالیایی رساندند.

اگر چه ایتالیایی ها می خواستند دزدان دست و پا بسته سومالی را تحویل بگیرند اما ملوانان ایرانی کوتاه نیامدند و خود را به اسکله بندر کنارک رساندند.

قرار است چهار دزد دریایی سومالی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شوند. قاضی حسین اصغرزاده، رییس شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران در این باره گفت: به نظر می رسد دزدان دستگیر شده با دزدانی که هنوز ملوانان ایرانی را گروگان گرفته اند در ارتباط باشند. به زودی این دزدان به اتهام مشارکت در آدم ربایی مسلحانه محاکمه می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۸۲۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان