//
کدخبر: ۵۲۸۰۰ //

دستگیری مدیر گروه تلگرامی غیر اخلاقی

مرکز امنیت سایبری سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان از برخورد با ۱۰ نفر از مدیران گروه غیراخلاقی تلگرامی در استان زنجان خبر داد.

به نقل از مرکز امنیت سایبری سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان، شهریور ماه با 10 نفر از مدیران و اعضای فعال گروه تلگرامی انتشار محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی، برخورد شد.

 

این گروه در حوزه‌های ضد امنیت اخلاقی در استان زنجان فعالیت داشت که به دستور مقام محترم قضایی یک نفر ایجاد کننده و مدیر اصلی گروه، دستگیر و 9 نفر از سایر مدیران و اعضای فعال این گروه تلگرامی، دعوت و مورد ارشاد قرار گرفتند و نسبت به عدم تکرار اقدامات مجرمانه در فضای مجازی و اصلاح صفحات مجرمانه متعهد شدند.

 

بنا بر گزارش مرکز امنیت سایبری سازمان اطلاعات سپاه استان زنجان این گروه تلگرامی غیر اخلاقی 2 هزار و 330 نفر عضو داشت که بیش از 39 هزار مورد عکس، صوت و فیلم مبتذل و مستهجن در آن منتشر شده بود که اعمالی جنسی ارتباط غیر اخلاقی با محارم، خویشاوندان و کودکان را ترویج می‌کرد.

 

در این گزارش آمده است دامنه سنی مدیران و فعالان اصلی این گروه مستهجن از 15 سال تا 26 سال بودند که به جرم Crime خود اعتراف و علت اعمال مجرمانه خود را ناآگاهی به قانون Law و تفریح و سرگرمی عنوان می‌کردند که نشان می‌دهد نیاز به آگاهی بخشی و آموزش خانواده‌ها به ویژه جوانان و نوجوانان و نظارت بیش از پیش والدین به فرزندان خود دارد.

 

مرکز امنیت سایبری سپاه استان زنجان تاکید دارد که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر نقش اهمیت فضای مجازی "فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی اهمیت دارد. علاوه بر مد نظر قرار دادن فرصت‌ها و مزایای فراوان فضای مجازی، بدیهی است رصد و شناسایی مجرمان سایبری از برنامه‌های مرکز امنیت سایبری سپاه استان خواهد بود و در صورت ادامه رفتار مجرمانه، توسط مجرمان فضای مجازی، با هماهنگی مقام محترم قضایی برخورد قانونی انجام می‌گیرد.

 

این مرکز همچنین با دعوت از مردم برای اطلاع‌رسانی در مورد هرگونه رفتار مجرمانه می‌افزاید: مردم متدین و دلسوز انقلاب اسلامی و علاقمندان به آرامش عمومی جامعه مد نظر داشته باشند که زحمات شما در ارائه گزارش‌های مردمی ارسالی به ستاد خبری فضای مجازی گرداب( my.gerdab.ir/ ) نقش موثری در شناسایی این افراد داشته است و این سامانه همچنان آماده دریافت گزارشات شما ولی نعمتان نظام است.

 

آن دسته از افرادی که ناآگاهانه مرتکب جرایم در فضای مجازی می شوند برای آگاهی، فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای به آدرس www.internet.ir مراجعه کنند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۲۸۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان