//
کدخبر: ۴۸۸۲۴ //

شوخی بچه گانه ای که منجر به قتل شد/قاتل رضایت اولیای دم را گرفت!

پسر جوان که هفت سال قبل در پی شوخی بچه گانه دوستش را کشته بود با پرداخت دیه توانست رضایت اولیا ی دم را جلب کند.

شوخی بچه گانه ای که منجر به قتل شد/قاتل رضایت اولیای دم را گرفت!
به گزارش فرتاک نیوز،

 شهرام 25 ساله بیست و هشتم اردیبهشت 88 وقتی که 18 سال داشت دوستش به نام امین را در میدان شوش تهران با یک ضربه چاقو به شکمش کشت و گریخت.
 

وی هشتم اردیبهشت 89 با تلاش پلیس ردیابی و بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد. این پسر پای میز محاکمه ایستاد و به درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد. حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شده بود که وی توانست با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند. به این ترتیب دیروز از جنبه عمومی جرم پای میز محاکمه ایستاد.
 

در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی بوئینی و با حضور یک مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست را خواند.
 

سپس متهم روبه روی قضات ایستاد و در تشریح جزییات ماجرا گفت: در عید مغازه کفش فروشی کار می کردم. شب عید بود و سرمان شلوغ بود. می خواستم جعبه های کفش را به مغازه ببرم که امین جلوی راهم را گرفت. او که دوستم بود از من خواست تا موتورم را به او بدهم .من گفتم به موتور احتیاج دارم و باید به سرعت جعبه های کفش را به مغازه برسانم. اما او سر شوخی را باز کرد. می خواست هر طور شده موتور را از من بگیرد که شوخی تبدیل به دعوا شد. من برای ترساندن امین چاقو کشیدم اما نمی دانم چاقو چطور به شکمش فرو رفت. من با دیدن خون شوکه شدم و فرار کردم. در مدت 2 ماهی که فراری بودم در شهرهای مختلف آواره بودم تا اینکه به تهران برگشتم و دستگیر شدم.
 

وی ادامه داد: اولیای دم با دریافت دیه 500 میلیون تومانی حاضر به گذشت شدند. خانواده ام خانه شان را فروختند و از همه فامیل و بستگان پول قرض گرفتند .خیران محل هم به کمکم امدند و با گلریزان توانستم مبلغ دیه را تهیه و به اولیای دم پرداخت کنم.
 

وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: من در مدت هفت سالی که در زندانم تغییر کرده ام. نگاهم به زندگی عوض شده و قول می دهم دیگر با کسی دعوا نکنم. حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم در مجازاتم تخفیف قائل شوند. من شرمنده خانواده خودم و خانواده امین هستم و می خواهم گذشته ام را جبران کنم.
 

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.این پسر احتمالا به زودی آزاد خواهد شد.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۸۸۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان