//
کدخبر: ۴۷۵۱۰ //
سرلشکر محمد باقری:

مرزبانی نسبت به دیگر یگان‌ها اولویت کیفی و کمی دارد

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: معتقد هستیم مرزبانی در میان نیروهای مسلح ماموریت مهمی دارد و به دیگر یگان‌ها اولویت کیفی و کمی دارد.

مرزبانی نسبت به دیگر یگان‌ها اولویت کیفی و کمی دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

 سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا و دیدار با فرماندهان ارشد این نیرو در جمع خبرنگاران گفت: جلسه خوب و پرباری در فرماندهی مرزبانی برگزار شد و معاونان مرزبانی در آن شرکت داشتند.

وی افزود: تقویت مرزبانی در دستور کار است و  با تصمیمات مناسب تقویت کمی و کیفی اتفاقات خوبی در زمینه تقویت معیشتی مرزبانان اتفاق خواهد افتاد.

سر لشگر باقری گفت: در خصوص مسایل نیروی انسانی زیر ساختها و تجهیزات و مهمات در ابعاد مختلف که نیاز به تصمیم گیری داشت، صحبت شد. معتقد هستیم مرزبانی در نیروهای مسلح ماموریت مهمی دارد و امتیازات خاصی برای کارکنان آن درنظر گرفته شده چرا که این یگان نسبت به سایر بخش ها اولویت کمی و کیفی دارد.

وی ادامه داد:‌ بخش زیادی از امنیت کشور مرهون تلاش های این عزیزان در مرزبانی است. در سفر به ترکیه با رییس ستاد ارتش ترکیه درباره مسایل مرزی حرف زدیم و توافق خوبی انجام شد. در مرزهای مشترک به حمدالله ترکیه به مرز توجه ویژه دارد. برخورد با قاچاقچیان را در دستور کار داریم و اقدامات ایران و ترکیه مکمل هم خواهدبود. برای مقابله با قاچاق انسان مواد مخدر و سلاح که مشکلاتی برای هر دو کشور دارد  بحث و گفتگو کردیم. همچنین درباره جلوگیری از عبور تروریست ها هم توافقات خوبی صورت گرفت. رییس ستاد ارتش ترکیه  به زودی برای ادامه مذاکرات به ایران سفر خواهد کرد.

باقری تاکید کرد: درباره سوریه و عراق هم مباحث خوبی صورت گرفت. در بخش سوریه و نقش ایران و ترکیه دربرقراری امنیت عنوان شد که تقویت مذاکرات آستانه در ادلب که در دستور کار است در شمال سوریه متجاوزان امریکایی بدون مجوز در آنجا حضور دارند و در این زمینه هم توافقات خوبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در عراق درباره احتمال وقوع همه‌پرسی در شمال عراق مذاکره شد و اشتراک نظر داریم. هم ایران و هم ترکیه در  جغرافیای سیاسی اشتراک دارند. اختلاف درباره کردستان و حاکمیت عراق باید در چهار چوب قانون اساسی عراق صورت بگیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۷۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان