//
کدخبر: ۴۴۸۲۷۶ //

بازداشت مرد ۹۵۰۰ میلیاردی در فرودگاه امام خمینی (ره)

کلاهبردار ۹۵۰۰ میلیارد ریالی که از اتباع کشورهای همسایه بود بعد از ورود از مرز هوایی به ایران، از سوی پلیس در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد.

 بازداشت مرد 9500 میلیاردی در فرودگاه امام خمینی (ره)
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار مجید کریمی، رئیس‌پلیس بین‌الملل فراجا در این‌باره اظهار کرد: تبعه یکی از کشورهای همسایه، چندی پیش در کشور خود اقدام به اخذ یک فقره وام بانکی به مبلغی معادل ۹۵۰۰ میلیارد ریال از بانک سهامی بازرگانی، در ازای احداث یک سردخانه در زمینی به مساحت چهار هکتار کرده بود. اما وی به محض دریافت وام، ضمن استفاده نکردن از آن در مورد معین‌شده، پس از متواری شدن، با تنظیم قرارداد‌های صوری اقدام به نقل و انتقال مبلغ به سایر کشورهای همسایه کرد.

  وی خاطرنشان کرد: با توجه به شکایت شاکیان، اینترپل آن کشور، موفق به صدور یک فقره اعلان قرمز علیه متهم شده و با عنایت به ذکر نام جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که احتمال رؤیت فرد مورد نظر در آنجا متصور می‌باشد، شناسایی و دستگیری وی در دستور کار پلیس بین‌الملل فراجا قرارگرفت.

 سردار کریمی ضمن اشاره به اعلان قرمز و ثبت مشخصات هویتی متهم در مبادی مرزی کشور بیان داشت: متهم هنگامی که قصد داشت از مرز هوایی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شود، با هوشمندی مأموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرز هوایی فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) بازداشت و در اختیار مأموران پلیس بین‌الملل قرار گرفت.

 براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، این مقام انتظامی با اشاره به دیپلماسی فعال انتظامی فراجا و اقدامات اعتماد‌ساز در زمینه مقابله با جرایم فراملی در زمینه همکاری‌های مشترک آینده بین کشورها، تصریح کرد: پس از هماهنگی با قوه قضائیه و اینترپل کشور مربوطه، زمینه استرداد متهم فراهم و با تلاش مؤثر مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از همان طریق به کشورش مسترد شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۲۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان