//
کدخبر: ۴۴۷۰۷۸ //

حمله هکرها به صرافی ارز دیجیتال/۲۶ میلیون دلار از دست رفت+جزییات

در پی گزارش کاربران در پلتفرم X، فیکسد فلوت عنوان کرد که صرفاً یک مشکل فنی به وجود آمده که در حال حل شدن است. پس از چند ساعت، فیکسد فلوت بیانیه‌ای را منتشر و طی آن هک شدن پلتفرم را تأیید کرد. طبق آخرین به‌روز‌رسانی، این صرافی در حال بررسی نقض امنیتی برای تعیین منبع سوء‌استفاده است.

حمله هکرها به صرافی ارز دیجیتال/26 میلیون دلار از دست رفت+جزییات
به گزارش فرتاک نیوز،

میکسر و صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال فیکسد فلوت (Fixed Float)، اخیراً قربانی یک هک عظیم شده است. طی این هک، حدود ۲۶ میلیون دلار بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) دزدیده شده است. به طور دقیق‌تر، ۴۰۹ بیت کوین به ارزش ۲۱.۱۷ میلیون دلار و ۱۷۲۸ اتریوم به ارزش ۴.۸۵ میلیون، از دست رفته است. هکر به سرعت بخش زیادی از اتریوم‌های دزدیده شده را جابه‌جا کرده، اما هیچ اطلاعاتی در مورد بیت‌کوین‌های از دست رفته موجود نیست.

در پی گزارش کاربران در پلتفرم X، فیکسد فلوت عنوان کرد که صرفاً یک مشکل فنی به وجود آمده که در حال حل شدن است. پس از چند ساعت، فیکسد فلوت بیانیه‌ای را منتشر و طی آن هک شدن پلتفرم را تأیید کرد. طبق آخرین به‌روز‌رسانی، این صرافی در حال بررسی نقض امنیتی برای تعیین منبع سوء‌استفاده است.

فیکسد فلوت از ارائه توضیحات دقیق خودداری کرده است. این صرافی اعلام کرد:

ما هنوز آماده اظهار نظر عمومی در مورد این موضوع نیستیم. تلاش داریم تا تمام آسیب‌پذیری‌های احتمالی را از بین ببریم و امنیت را بهبود بخشیم.

این صرافی در مورد آینده به کاربران اطمینان داد و عنوان کرد که سرویس ما به زودی دوباره در دسترس خواهد بود. جزئیات این پرونده را کمی بعد ارائه خواهیم کرد.

با این حال، کاربران این صرافی را مورد انتقاد قرار داده و آن را یک سایت کلاهبرداری دانسته‌اند. علاوه بر این، یک کاربر، عکسی از یک چت را به اشتراک گذاشت که در آن، تیم فیکسد فلوت کلید خصوصی او را می‌خواست. این کاربر اظهار داشت که این حرکت ممکن است توسط هکر آغاز شده باشد. با این حال، صرافی تأیید کرد که این اقدام، بخشی از فرآیند تأیید آنها بود و سعی کرد این عمل را با ذکر این نکته که آنها به جزییات کلید خصوصی برای تأیید تراکنش‌های مونرو (XMR) روی پلتفرم نیاز دارند، توجیه کند.

با این وجود، پس از هک ۲۶ میلیون دلاری این پلتفرم، کاربران در مورد اهداف این پلتفرم شک دارند.

روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به خود جذب می‌کنند. با این حال، این فضا مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری بسیاری نیز قرار گرفته است. طی چند سال اخیر، بسیاری افراد به‌واسطهٔ ارزهای دیجیتال مختلف میلیونر شده‌اند و سپس، برای افراد دیگری که قصد دارند در آینده روی این فناوری سرمایه‌گذاری کنند، کسب‌وکارهای سودآوری به وجود آورده‌اند. اما، این رشد ارزش و پذیرش ارزهای دیجیتال توسط کسب‌وکارهای مختلف، پیامدهایی نیز به همراه داشته است. در حالی‌ که افرادی با نیت‌های خوب به‌دنبال سرمایه‌گذاری و احتمالاً سودآوری هستند و قصد دارند بخشی از دنیای آتی پول را شکل دهند، افرادی نیز با سوءنیت قصد فریب سرمایه‌گذاران بازار را دارند.

سرمایه‌گذاران بالقوه اغلب به‌دلیل افزایش مداوم تعداد موارد سرقت و کلاهبرداری ارزهای دیجیتال، از سرمایه‌گذاری در این صنعت روبه‌رشد اجتناب می‌کنند. سرمایه‌گذاران کارکشتهٔ بازارهای دیگر نیز چندان تمایلی به سرمایه‌گذاری روی صنعت ارزهای دیجیتال ندارند.

متأسفانه در کشورهایی مانند ایران که اقتصاد تضعیف‌شده دارند، این کلاهبرداری‌ها بسیار بیشتر به چشم می‌خورند. در حقیقت وعده سودهای نجومی از طرف طرح‌های کلاهبرداری و وضعیت بد اقتصادی دست به دست هم داده‌اند و تعداد زیادی از مردم ایران را به دام خود کشانده‌اند. همچنین از آنجا که تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ناشناس یا نیمه‌ناشناس هستند و به‌سهولت انجام می‌شوند، پیگیری قضایی این جرائم بسیار دشوار است و این امر موجب تقویت کلاهبرداران شده است.

منبع: گسترش نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۰۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان