//
کدخبر: ۴۳۹۲۷۴ //

مرگ عشق بعد از رابطه سیاه | ماجرا چه بود؟

دختر نوجوان که درجریان رابطه دوستی با پسر جوان فریب حرفهایش را خورده بود برای بازگشت به زندگی پسر مورد علاقه اش در خواست کمک کرد.

 مرگ عشق بعد از رابطه سیاه | ماجرا چه بود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ملیکا دختری ۱۶ ساله با ظاهری آراسته و مرتب و با حرکاتی آرام وارد اتاق مشاوره شد بعد از معرفی  خود مشکلش را  اینگونه بیان کرد ۶ ماه پیش با یک پسری به نام فرزاد دوست شدم. او دائم به من محبت می‌کرد پیام های عاشقانه اش را هنوز در گوشی ام دارم ....

ملیکا درحالی که می‌توان از چشمانش فهمید چطور عاشق و دلباخته فرزاد شده است گفت: بعد از یک ماه دوستی فرزاد مرا خام حرف هایش کرد و با چرب زبانی و فریب مرا به خانه اش کشاند و اتفاقی که نباید می افتاد رقم خورد.

دختر نوجوان ادامه داد:  اوایل فرزاد ، خودش مدام احوالمو می‌پرسید و می‌گفت بیا ببینمت اما بعد از دیدار در خانه شان دیگر نسبت به من سرد شده و از من دوری  می‌کند  و هر بار  بهانه‌ای میاورد .گاهی هم میگوید من تو را دوست دارم اما، مادرم گفته است باید با یکی دیگر ازدواج کنی به خاطر همین دیگر نمی‌توانم با تو باشم. خب خانم دکتر من چه کار کنم که متوجه بشه من خیلی دوستش دارم؟ راهی هست که رابطه امان مثل اوایل شود؟ یعنی  احوالم را بپرسد و مشتاقانه دلتنگم شود؟

نظر کارشناس:

فتانه ورمزیار روانشناس بالینی در خصوص  این دختر نوجوان بیان داشتند که ورود به روابط عاطفی  در سن حساس رشد(نوجوانی) و اقدام به روابطه جنسی که در نتیجه عدم آگاهی و بینش نسبت به عواقب آن می باشد، می تواند به دلیل ترشح هورمون اکسی توسین ، فرد را در انجام مجدد این رابطه آسیب زا قرار دهد.رابطه ای که در این سن و این نوع ، هیچ گونه تعهد و مسئولیتی در آن قرار ندارد.

بنابراین نامشروع شناخته شده و  به طرف مقابل که به دلیل هورمون ذکر شده دچار وابستگی می گردد، آسیب های بسیاری مانند: قرار گرفتن در رابطه نا مشروع  و بعد از طرد شدن ، شکست عشقی و افسردگی تاشی از آن می شود. لذا در مدیریت رفتار نوجوان بهتر است به نیازهای روانی و عاطفی آنها توجه ویژه تری از جانب والدین، اهمیت داده شود که با خلاء عاطفی مواجه نگردند و برای جبران آن دست به ورود به روابطی این چنین بزنند.

عوامل دیگری مانند ضعف در بلوغ فکری در نوجوان_ ضعف در عزت نفس_عدم حمایت عاطفی، عدم آموزش مهارت های زندگی و عدم هدفمندی می تواند ماشه چکانی برای ورود به این روابط باشد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۹۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان