//
کدخبر: ۴۳۳۲۸۳ //

وقوع حریق در جنگل‌های هیرکانی

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ نوشهر با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه نوکرس نوشهر و دوهزار تنکابن گفت: در منطقه دوهزار این حریق مهار شد اما در منطقه چالوس در کنار نیروهای امدادی مردم نیز در حال اطفای حریق ورود پیدا کردند.

وقوع حریق در جنگل‌های هیرکانی
به گزارش فرتاک نیوز،

عصر امروز دو حادثه آتش‌سوزی در جنگل‌های دوهزار تنکابن و نوکرس چالوس  اتفاق افتاد و نیروهای آتش‌نشانی و حفاظتی منابع طبیعی برای اطفای حریق به این مناطق اعزام شدند.

 محسن مرادی‌صادق فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ نوشهر در این زمینه گفت: آتش‌سوزی‌ها از غروب آغاز شد و هم‌اکنون آتش در دوهزار تنکابن مهار شده است.

وی مساحت آتش‌سوزی در جنگل‌های دوهزار تنکابن را هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: آتش‌سوزی از ساعت ۶ عصر شروع و با کمک‌های مردمی، همیاران طبیعت در کنار یگان حفاظت ساعت پیش مهار شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران ـ نوشهر عامل آتش‌سوزی جنگل‌های دوهزار را انسانی اعلام کرد و گفت: به درختان آسیب جدی وارد نشد و سطحی بوده است.

آتش‌سوزی در جنگل‌های نوکرس چالوس

عبدالله شمس رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس  نیز در این زمینه گفت: آتش‌سوزی از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه آغاز و نیروهای اکیپ منابع طبیعی بلافاصله اعزام و اکنون در حال کار هستیم.

وی ضمن بیان اینکه مردم از روستاهای اطراف برای کمک در منطقه نوکرس حاضر شدند، افزود: دو اکیپ از آتش‌نشانی مرزن‌آباد و یک آمبولانس هلال احمر برای مواقع احتمالی به منطقه اعزام شد.

شمس ضمن بیان اینکه در گزارش‌های اولیه ۳ هزار مترمربع دچار حریق شد، گفت: در حال حاضر آتش‌سوزی گسترش پیدا کرده و شاید به هکتار برسد ولی هنوز آمار دقیقی از میزان آتش‌سوزی وجود ندارد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان چالوس به صعب‌العبور بودن منطقه آتش سوزی در نوکرس اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه عامل طبیعی وجود ندارد، ۹۹ درصد عامل آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه انسانی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۲۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان