//
کدخبر: ۴۲۶۶۳۷ //

پلیس علیه دستگاه‌هایی که به وظایف قانونی خود در قبال مردم عمل نکنند اعلام جرم می‌کند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش‌های پلیس در قامت ضابط قضایی و ضابط قانونی، گفت: از این پس پلیس علیه دستگاه های متولی امور که به وظایف قانونی خود در قبال مردم عمل نکنند و با بی تفاوتی از کنار مسئولیت خود عبور کنند حتما اعلام جرم کرده و آن ها را به شهروندان معرفی می کند.

پلیس علیه دستگاه‌هایی که به وظایف قانونی خود در قبال مردم عمل نکنند اعلام جرم می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار "مهدی حاحیان" با حضور در برنامه زنده تلویزیونی بازتاب شبکه استانی زاگرس کرمانشاه، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته انتظامی اظهار داشت: پلیس از مردم، برای مردم و تکیه آن هاست و هر جایی که لازم باشد به نفع آن ها ورود پیدا می کند.

وی با بیان اینکه پلیس هم ضابط قضایی و هم ضابط قانون است، یادآوری کرد: از این پس پلیس به نفع مردم در نقش مطالبه گر ظاهر خواهد شد و دستگاه های اجرایی مکلف خواهند بود تا وظایف خود را در قبال شهروندان انجام دهند.

سردار حاجیان با بیان اینکه اولین دستگاهی که پاسخگوی رفتار، مسئولیت و اقدامات خود است پلیس خواهد بود، تصریح کرد: یکی از حوزه هایی که پلیس حتما با جدیت ورود پیدا خواهد کرد در موضوع راه ها و جاده های استان است و هر حادثه ای که رخ دهد قدر السهم هر دستگاهی مشخص و باید پاسخگوی مسئولیت خود باشد.

فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به فوت 79 نفر و زخمی شدن 649 نفر در حوادث رانندگی محورهای روانسر و همچنین فوت 55 نفر و زخمی شدن 557 نفر در سوانح جاده ای محور سنقروکلیایی - بیستون طی 4 سال اخیر، گفت: پلیس نقاط حادثه خیز را مشخص کرده و اداره و دستگاه متولی رفع نقاط حادثه خیز، موظف است نسبت به انجام وظیفه و رفع آن ها اقدام کند.

وی یادآوری کرد: در حوزه ترافیک شهری نیز همینگونه است و دستگاه های مسئول برای کاهش بار ترافیکی و حوادث رانندگی درون شهری مکلف هستند به وظیفه خود عمل کنند در غیر این صورت پلیس علیه آن ها و دیگر دستگاه هایی که به وظایف خود در قبال مردم عمل نکنند به عنوان ضابط قانون اعلام جرم خواهد کرد.

سردار حاجیان تاکید کرد: پلیس نمی تواند بنشیند و دست روی دست بگذارد و مرگ شهروندان خود را در حوادث جاده ای و یا ایراد جرح و خسارت به آن ها را در حوادث درون شهری به خاطر قصور دستگاه های کم کار به نظاره بنشیند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای بیش از 175 طرح در راستای ارتقاء امنیت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 6 ماه سپری شده از سال جاری، افزود: یکی از نتیجه این طرح ها مهار سیر صعودی سرقت ها از 13 درصد به 3 درصد بود و تلاش می کنیم این آمار را تا پایان سال کاهشی کنیم.

وی با بیان اینکه 73 درصد سرقت های رخ داده در استان خرد هستند، گفت: در بررسی های به عمل آمده مشاخص شد معتادان متجاهر در ارتکاب این سرقت ها نقش موثری دارند از همین رو با کمک استانداری و بهزیستی بیش از 1750 نفر از آن ها از سطح شهرها و روستاها جمع آوری و به کمپ ها منتقل شدند.

سردار حاجیان بخش دیگری از اجرای طرح ها را مربوط به برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر عنوان کرد و با بیان اینکه با تلاش ماموران در نیمه نخست امسال بالغ بر 1400 کیلوگرم انواع مواد کشف شده است، گفت: دستگیری خرده فروشان نیز ی این مدت نسبت به 6 ماهه اول سال گذشته 173 درصد رشد نشان می دهد.

عالیترین مقام انتظامی استان همچنین کرمانشاه را جزو استان های پیشرو در حوزه پلیس فتا معرفی کرد و گفت: کشف 92.5 درصد جرائم فضای مجازی در نیمه نخست امسال موید همین موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز تعامل خوبی میان پلیس با دستگاه قضائی و نیروهای مسلح استان وجود دارد و همین امر سبب خواهد شد تا مردم روز به روز شاهد ارتقاء امنیت در این دیار شهیدپرور باشند.

سردار حاجیان در پایان با بیان اینکه با خود عهد کرده ام که آرامش خود را فدای امنیت و آرامش مردم کنم، گفت: بر سر عهد و پیمان خود خواهم ایستاد و همواره نیز گفته ام ملاک ارزیابی اقدامات پلیس رضایتمندی مردم فهیم کرمانشاه است و ان شالله تلاش می کنیم کرمانشاه زیبا و امنی را برای هم استانی های خود نرسیم کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۶۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان