//
کدخبر: ۴۰۱۵۳۴ //

دانلود همراه بانک جعلی، ۹۴۰ میلیون ریال آب خورد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: کاربری که در فضای مجازی به دنبال دانلود و نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها بود با کلیک برروی لینک جعلی موجب خالی شدن حساب بانکی خود شد.

دانلود همراه بانک جعلی، 940 میلیون ریال آب خورد
به گزارش فرتاک نیوز،

 "محسن محمودی"  اظهار کرد: با مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه عنوان نمود که از حساب بانکی‌شان برداشت غیر مجاز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: در اظهارات شاکی مشخص گردید که وی جهت دانلود و نصب همراه بانک یکی از بانک‌ها در فضای مجازی اقدام به جستجو می کند که در این حین پس از مشاهده و دانلود اولین لینک نرم‌افزار که مشابه نرم‌افزار اصلی بانک بوده، به صورت ناآگاه نرم‌افزار مخرب را بر روی تلفن همراه خود نصب‌ کرده و مبلغ ۹۴۰ میلیون ریال از حساب ایشان برداشت می‌شود. 

این مقام سایبری گفت: در راستای احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار داده و در سریع ترین زمان ممکن و پس از هماهنگی با مقام قضائی و با بهره گیری از روش های علمی و تخصصی اقدامات لازم را دراین خصوص انجام دادند.

این مقام مسئول در ادامه از عودت وجه به حساب شاکی خبر داد و گفت: کارشناسان پلیس فتا بعد از طی روال قانونی، تمامی مبلغ برداشتی را به حساب شاکی عودت داده و پرونده برای ادامه رسیدگی به مراجع قضائی ارسال گردید. 

محمودی تاکید داشت: کاربران برای دانلود و نصب همراه بانک مورد نیاز خود صرفا از سایت رسمی بانک مربوطه اقدام کرده و علاوه بر اینکه برنامه های کاربردی را از مارکت های نرم افزاری معتبر دریافت می‌کنند حتما از صحت آدرس وارد شده در هنگام جستجو در مرورگرها اطمینان حاصل نمایند.

وی گفت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۵۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان