//
کدخبر: ۳۹۹۷۱۲ //

بلایی که مرد شیاد بر سر زن و مرد جویای کار آورد!

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی فردی که با درج آگهی جعلی استخدام نیروی کار، در سایت دیوار از متقاضیان کلاهبرداری می کند، خبر داد.

بلایی که مرد شیاد بر سر زن و مرد جویای کار آورد!
به گزارش فرتاک نیوز،

رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت مدیرعامل یکی از شرکت ها به پلیس فتا با ادعای سؤاستفاده از هویت وی، بیان داشت شخصی ناشناس در برنامه دیوار، خود را مدیر شرکت معرفی کرده و با درج آگهی جعلی با عنوان استخدام نیروی کار، ضمن اخذ مبالغی از کارجویان و هموطنان به بهانه مصاحبه کاری و ثبت نام، از آنان کلاهبرداری میکرد.

وی افزود: پس از واریز وجه به شماره حساب اعلام شده، فرد آگهی دهنده پاسخگوی تماس کارجویان نبود. لذا مراتب به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی کارشناسان فتا، متهم به هویت‌ معلوم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضایی‌ در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد. متهم پس از بازجویی های فنی و پلیسی، اعتراف کرد که با هدف کسب منافع مالی اقدام به انتشار آگهی های جعلی، جذب نیروی کار نموده و به این ترتیب پس از دریافت مبالغی از متقاضیان، تلفن همراه خود را از دسترس خارج می کرد.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: با بررسی های بعمل آمده مشخص گردید متهم حدود ۱۲۰ فقره کلاهبرداری انجام داده است.  لذا پرونده جهت انجام اقدامات قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

این مقام مسئول به شهروندان و به ویژه افراد جویای کار توصیه کرد: یکی از شگردهای مجرمان سایبری کلاهبرداری مبالغ اندک ولی به تعداد انبوه است. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع به افراد جویای کار توصیه می گردد مراقب آگهی‌ها و تبلیغاتی که در سایت‌هایی نظیر شیپور و دیوار و یا شبکه های اجتماعی منتشر می شود باشند و با مطالعه قوانین سایت های موصوف نسبت به نیات افراد مختلف هوشیار بوده تا در دام سودجویان فضای سایبری گرفتار نگردند.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان یادآور شد: شهروندان عزیز توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با کارشناسان پلیس فتا در‌ میان بگذارند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۹۷۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان