//
کدخبر: ۳۸۹۱۰ //

اعتراف به سرقت ۲۶ میلیارد تومانی از۲۸۸ خانه اعیانی

دزدان خشن که درپی فراراز بازداشتگاه، سرقت‌های بزرگ شبانه از خانه‌های ویلایی پایتخت را آغازکرده بودند پس ازدستگیری به سرقت 26 میلیاردتومانی از 288 خانه اعتراف کردند.

به گزارش فرتاک نیوز،

اوایل سال گذشته یک تاجر با پلیس تماس گرفت و از سرقت شبانه خانه‌اش خبر داد. او گفت: لحظاتی پیش که از میهمانی برگشتیم متوجه شکسته شدن در ورودی و سرقت وسایل داخل خانه شدیم. سارقان با تخریب گاوصندوق، حدود دو میلیارد تومان دلار، یورو، طلا وعتیقه جات به سرقت برده‌اند.

 

به‌دنبال این شکایت تحقیق دراین باره آغازشد و کارآگاهان پایگاههای دوم و سوم پلیس آگاهی تهران درادامه با گزارش سرقت‌های مشابه روبه‌رو شدند. باتوجه به شگرد مشابه تمامی سرقت‌ها، این احتمال مطرح شد که تمامی سرقت‌ها ازسوی اعضای یک باند صورت گرفته است.

 

در نهایت با تحقیقات پلیسی 6 عضو این باند شناسایی و دستگیر شده و برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شدند. متهمان برای تحقیقات در بازداشتگاه به سر می‌بردند که نقشه فرار خود از بازداشتگاه را طراحی کردند.آنها در آخرین روزهای ماه رمضان سال گذشته از طریق کانال تهویه هوا و تخریب دیوار بازداشتگاه خود را به محوطه بیرونی در خیابان جنت‌آباد رسانده و درحالی که پابند داشتند در تاریکی شب گریختند.

 

در ادامه مشخص شد طراح این فرار مرد 40 ساله‌ای به نام محمود است که سرقت‌های زیادی از خانه‌های پایتخت به شیوه توپی‌زنی در پرونده‌اش دارد. سایر متهمان که در بازداشتگاه شاهد فرار آنها بودند، گفتند: نزدیک غروب 22 تیر محمود به همراه 5 متهم دیگر به سمت هواکش رفته و آن را از جا درآوردند. در این هنگام یکی از بازداشتی‌ها که تنها یک روز از بازداشتش می‌گذشت به آنها اعتراض کرد. اما متهمان او را گرفته و دست و پا و دهانش را بسته و بعد هم گریختند.

 

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان موفق به دستگیری 5 تن از 6 متهم فراری شدند. سردسته این باند زمانی که قصد داشت با رساندن خود به مرزهای شمال شرقی کشور از ایران فرار کند، در مشهد دستگیر شد. متهمان پس از دستگیری به تهران منتقل شده و تحقیقات از آنها ادامه یافت. در ادامه بررسی‌های صورت گرفته، کارآگاهان با سرقت‌های سریالی و میلیاردی اعضای این باند روبه‌رو شدند.

 

یکی از متهمان درباره سرقت هایشان به بازپرس رستمی گفت:« ما 18 مرد و یک زن بودیم که هرکدام به نحوی در این سرقت‌ها شرکت داشتیم. تنها خانم عضو باند با یکی از متهمان آشنا بود و لوازم سرقتی را به فروش می‌رساند. اعضای دیگر باند نیز به صورت شیفتی در سرقت‌ها شرکت می‌کردند. معمولاً در سرقت هایمان 2 یا 3 نفری وارد خانه‌هایی می‌شدیم که ازقبل شناسایی و انتخاب شده بودند.

 

ما به هر خانه و آپارتمانی وارد نمی‌شدیم بلکه خانه‌هایی را انتخاب می‌کردیم که قبلاً شناسایی شده و مطمئن بودیم که اموال گرانبها داخل خانه وجود دارد. شناسایی محل‌ها نیز به دو صورت بود، یا افراد ثروتمند و بازاری را انتخاب می‌کردیم و باتعقیب آنها ازمحل کارشان، آدرس محل زندگی‌شان را به‌دست می‌آوردیم.بعد ازآن چند روز زاغ زنی کرده و بعد از اینکه مطمئن می‌شدیم صاحب خانه، در خانه حضور ندارد با شگرد توپی زنی و تخریب در ورودی، وارد شده و لوازم با ارزش را به سرقت می‌بردیم.

 

روش دوم ما معرفی افراد بود.چراکه افرادی هستند آدم‌های ثروتمند را معرفی می‌کنند و درقبال این کار مبلغی می‌گیرند. با معرفی این افراد، آنها را برای مدتی تحت تعقیب قرار می‌دادیم و زمانی که مطمئن می‌شدیم کسی در خانه نیست نقشه را اجرا می‌کردیم. ما فقط اموال با ارزش و گرانقیمت مثل عتیقه جات، پول، ارزخارجی و طلا وجواهرات را سرقت می‌کردیم تا حمل آنها راحت باشد.در ادامه تحقیقات صورت گرفته ازسوی بازپرس شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت پایتخت وکارآگاهان مشخص شد اعضای این باند به 288 خانه و آپارتمان دستبرد زده‌اند که ارزش این سرقت‌ها بیش از 26 میلیارد تومان است. با تکمیل تحقیقات درباره این پرونده، بزودی پرونده آنها برای محاکمه به دادگاه ارسال خواهد شد.

منبع: ایران آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان