//
کدخبر: ۳۸۸۲۲۵ //

مرگ وحشتناک و همزمان مادر و پسر در قهاوند

مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان از مرگ خاموش مادر و فرزند قهاوندی خبر داد.

مرگ وحشتناک و همزمان مادر و پسر در قهاوند
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا صارمی ، در تشریح این خبر اظهار کرد: شب گذشته -شنبه ۶ اسفندماه- یک مادر و فرزند جوان قهاوندی بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شده و جان باختند.

وی با بیان اینکه یک پسر ۱۶ ساله و مادر ۳۴ ساله در این حادثه فوت شدند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مادر و فرزند جوان به علت مشکل لوله دودکش بخاری دچار گازگرفتگی و در نهایت مرگ شدند.

صارمی بیان کرد: براساس آمارهای موجود طی ۱۰ ماهه سال جاری ۲۵ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰ نفر بوده و افزایش یافته است.

به گفته وی، استاندارد بودن طول دودکش و داشتن کلاهک ویژه(کلاهک باید ۱۵ متر بالاتر از سطح پشت بام باشد)، استفاده نکردن از شعله های اجاق گاز برای گرم نگهداشتن خانه، خودداری از قرار دادن لوله خروجی بخاری داخل ظرف آب، بسته نبودن تمامی روزنه های جریان هوا به ویژه اتاق خواب، آبی بودن رنگ شعله بخاری و وسایل پخت و پز، نصب نکردن آبگرمکن در حمام، کنترل مسیر دودکش از نظر نشت گازهای سمی و دقت و توجه به داغ بودن لوله دودکش از راهکارهای مهم در پیشگیری از مسمومیت با مونوکسیدکربن است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۸۲۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان