//
کدخبر: ۳۸۰۴۹۷ //

 حبس و پرداخت دیه مجازات شلیک مرگبار مأمور پلیس

مأمور کلانتری که در جریان تعقیب و گریز با شلیک گلوله باعث مرگ پسر جوانی شده بود، به حبس و پرداخت دیه محکوم شد.

 حبس و پرداخت دیه مجازات شلیک مرگبار مأمور پلیس
به گزارش فرتاک نیوز،

پاییز سال ۹۸ گزارش یک درگیری خونین در خیابان فلسطین به پلیس اعلام شد. پس از آن مأموران کلانتری به محل اعزام شدند و دو جوان حدوداً 30 ساله را دیدند که در حال درگیری هستند. در همان لحظه یکی از آنها با دیدن مأموران کلانتری پا به فرار گذاشت و مأموران هم به تعقیب او پرداختند و چند بار دستور ایست دادند اما پسر جوان بی‌توجه به فرمان پلیس به فرارش ادامه داد تا اینکه در نهایت مأمور پلیس با شلیک یک گلوله وی را متوقف کرد. پسر جوان که مجروح شده بود بلافاصله توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان منتقل شد، اما ساعاتی بعد به علت اصابت گلوله به قلبش و شدت خونریزی فوت کرد.

کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند گلوله در ابتدا به بازوی چپ قربانی اصابت کرده و سپس از قسمت داخل بازو خارج و دوباره وارد سینه شده و در نهایت با قلب برخورد کرده و باعث مرگ شده است.

بدین ترتیب مأمور شلیک‌کننده به اتهام قتل عمد بازداشت شد و تحت بازجویی قرار گرفت. وی گفت: قصدی برای کشتن متهم نداشتم و فقط می‌خواستم او را متوقف کنم. قربانی وقتی به دستور ایست پلیس توجهی نکرد به ناچار و برای متوقف کردن او دستش را نشانه گرفتم اما گلوله کمانه کرد و به قلبش خورد.

پس از تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی‌دم به جایگاه رفت و برای متهم درخواست قصاص کرد.

سپس متهم به جایگاه رفت و گفت:  نخست دستور ایست دادم که پسر جوان توجهی نکرد بعد با رعایت قانون به‌کارگیری اسلحه 2 تیر هوایی شلیک کردم اما او بازهم به مسیرش ادامه داد که این‌بار بازوی او را نشانه گرفتم و از شانس بدم گلوله پس از برخورد به بازویش، کمانه کرد و از پهلوی او به قلبش خورد. قصدی برای کشتن او نداشتم و اتهام قتل‌ عمد را قبول ندارم. از مادرش هم می‌خواهم مرا ببخشد.

پس از آن قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به گزارش پزشکی‌ قانونی و نظر کارشناسان اسلحه‌شناسی که گفته بودند گلوله از فاصله بین یک تا 5 متری شلیک شده که با اظهارات متهم مطابقت دارد، مأمور پلیس را از اتهام قتل عمد تبرئه و وی را به جرم قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه و یک سال حبس محکوم کردند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۴۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان