//
کدخبر: ۳۸۰۱۴۷ //

 فریادهای مادرانه برای فراری دادن پسر خلافکارش

باند سرقت دانش آموزان معتاد، درحالی با تلاش گسترده نیروهای کلانتری نجفی مشهد متلاشی شد که توزیع کننده مواد مخدر در یکی از پارک ها، سرکردگی سرقت موتورسیکلت از مقابل مراکز آموزشی را به عهده داشت.

 فریادهای مادرانه برای فراری دادن پسر خلافکارش
به گزارش فرتاک نیوز،

کنکاش های پلیس درباره این ماجرای تاسف بار هنگامی آغاز شد که سرقت موتورسیکلت از مقابل دبیرستان ها و دانشگاهی در بولوار سرافرازان مشهد روند صعودی گرفت. گزارش سرقت موتورسیکلت های دانش آموزان دبیرستانی به پلیس، موجب شد «کلیددار امنیت شهر» دستورات ویژه ای را برای پیگیری قاطعانه این سرقت ها صادر کند چرا که مبارزه مقتدرانه پلیس با سارقان و مخلان نظم و امنیت از مدتی قبل در اولویت طرح های اجرایی نیروهای انتظامی در مشهد قرار گرفته است.

به دنبال تاکید سرهنگ احمد نگهبان (فرمانده انتظامی مشهد) گروهی تخصصی از افسران کارآزموده به سرپرستی مستقیم سرهنگ مهدی کسروی (رئیس کلانتری نجفی) وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای را با تقویت گشت های محسوس و نامحسوس در مقابل مراکز آموزشی آغاز کردند.

عوامل انتظامی که پس از تجزیه و تحلیل های کارشناسی جرم و در پوشش بدل مشغول گشت زنی در بولوار سرافرازان بودند، ناگهان 2 نوجوان را در اطراف یک مرکز دانشگاهی دیدند که تلاش می کردند یک  دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک را روشن کنند. ماموران گشت انتظامی که برای شناسایی دزدان موتورسیکلت همه منطقه را به قرق خود درآورده بودند بلافاصله به سوی دو نوجوان مذکور رفتند اما نوجوانی که از پشت سر در حال هل دادن موتورسیکلت بود، در یک لحظه با مشاهده نیروهای انتظامی پا به فرار گذاشت و موتورسیکلت را رها کرد. در این هنگام بود که ماموران گشت با رعایت حقوق متهمان نوجوان، نوجوان دیگر را به درون خودرو پلیس هدایت کردند و با بررسی شماره تنه موتورسیکلت، به  نتایجی رسیدند که نشان می داد موتورسیکلت مذکور در سیستم پلیس دارای سابقه سرقت است. دقایقی بعد با انتقال متهم 16 ساله و موتورسیکلت به مقر انتظامی، تحقیقات از وی با صدور دستورات ویژه قضایی ادامه یافت.

این نوجوان که «رامتین» نام دارد، به افسر تحقیق کلانتری گفت: من دانش آموز یکی از دبیرستان های بولوار سرافرازان هستم و با دوستم (علی) که او نیز در یکی از دبیرستان های همین منطقه تحصیل می کند، در پارک آشنا شدم و با یکدیگر سیگار و مواد مخدر مصرف می کردیم تا این که در همان پارک محلی «کنعان» به سراغ مان آمد. او جوانی 35 ساله است و برای من و دوستم مواد مخدر تهیه می کرد! بعد از مدتی که «کنعان» اعتماد ما را جلب کرد، نقشه سرقت موتورسیکلت از مقابل دبیرستان ها را  کشید. او ما را با سیگار و مواد مخدر نیز تطمیع کرد ولی ما باز هم ترس داشتیم و نمی خواستیم با او در سرقت ها همکاری کنیم به همین دلیل کنعان، من و علی را تهدید  کرد که ماجرای اعتیادمان را برای خانواده و دوستان مان بازگو می کند، این بود که ناچار شدیم با او در سرقت موتورسیکلت ها همکاری کنیم!

در پی اعترافات این نوجوان، رصدهای اطلاعاتی افسران دایره تجسس کلانتری نجفی برای دستگیری نوجوان فراری (علی) در حالی به صورت پوششی آغاز شد که ماموران یقین داشتند او به دلیل اعتیادش به پارک (پاتوق) بازمی گردد. طولی نکشید که  دامنه عملیات پلیسی به یکی از پارک های بولوار سرافرازان کشید و چند ساعت بعد ناگهان سروکله متهم فراری از گوشه پارک پیدا شد. در این هنگام نیروهای انتظامی خیلی طبیعی در کنار او قرار گرفتند و نوجوان مذکور را در حالی به کلانتری هدایت کردند که او نیز اظهارات «رامتین» را  تایید کرد و مدعی شد «کنعان» در چند پارک برای فروش مواد مخدر از نوع «گل» پرسه می زند اما در بولوار کوثر مشهد سکونت دارد.

وی همچنین ادامه داد: موتورسیکلت کشف شده را نیز «کنعان» از مقابل دبیرستانی سرقت کرد که من هم در آن جا تحصیل می کنم و به دلیل این که او سیگار و مواد مخدر مصرفی ما را تامین می کرد، مجبور شدیم با او در سرقت ها همکاری کنیم اما من و دوستم فقط مراقب بودیم تا هنگام سرقت موتورسیکلت کسی از دبیرستان خارج نشود!

این متهم نوجوان افزود: روز بعد از سرقت موتورسیکلت، «کنعان» پلاک های آن را باز کرد و سپس موتورسیکلت را در اختیار من و دوستم گذاشت تا با آن دور بزنیم اما موتورسیکلت دچار نقص فنی شد و ماموران ما را دستگیر کردند.

با اعترافات صریح دو نوجوان معتاد دبیرستانی، بلافاصله عملیات دستگیری «کنعان» در دستور کار نیروهای تجسس قرار گرفت و آنان با هماهنگی و کسب مجوزهای قضایی، مخفیگاه سرکرده باند را در بولوار کوثر به محاصره درآوردند اما بررسی های نامحسوس بیانگر آن بود که متهم در منزل حضور ندارد! به همین دلیل نیروهای عملیاتی با هدایت رئیس کلانتری نجفی، منتظر ورود متهم به کمین گاه ماندند اما چند ساعت بعد وقتی خودروی متهم در نزدیکی کمین پلیس نمایان شد، ناگهان مادر او که متوجه حضور نیروهای انتظامی شده بود با فریاد فرار کن! از پسرش خواست محل را ترک کند.

«کنعان» نیز با شنیدن صدای مادرش در حالی به صورت دنده عقب قصد داشت با زیرگرفتن نیروهای انتظامی از آن مکان بگریزد که دیگر در کمین پلیس گیر افتاده بود، بنابراین افسران ورزیده کلانتری در یک اقدام ضربتی و هماهنگ او را از خودرو بیرون کشیدند و حلقه های قانون را بر دستانش گره زدند.

با انتقال سرکرده باند سرقت به کلانتری، بررسی ها نشان داد که او از سارقان سابقه دار و توزیع کنندگان مواد مخدر است که قبلا نیز دستگیر شده بود. این متهم 35 ساله در بازجویی ها اظهار کرد که دانش آموزان معتاد را نمی شناسد و اظهارات آنان دروغ است. در همین حال دو نوجوان مذکور پس از رویارویی با «کنعان» مدعی شدند که تاکنون 3 دستگاه موتورسیکلت را با همکاری وی ربوده و در سرقت آخرین موتورسیکلت نیز نقش نگهبان را ایفا کرده اند و «کنعان» خودش موتورسیکلت کشف شده را از مقابل دبیرستان ربوده است.

 با شناسایی مالک موتورسیکلت، نوجوان دیگری به کلانتری مراجعه و اظهار کرد: در دبیرستانی تحصیل می کنم که «علی» (یکی از متهمان) نیز در آن جا درس می خواند. او گفت: موتورسیکلتم را مقابل دبیرستان پارک کردم اما ساعت 15 وقتی از مدرسه بیرون آمدم از موتورسیکلتم خبری نبود، وقتی فهمیدم آن را سرقت کرده اند به کلانتری نجفی آمدم و سرقت را گزارش دادم. شایان ذکر است : با دستورات قضایی، دو نوجوان 16 ساله به کانون اصلاح و تربیت منتقل شدند و سرکرده باند نیز برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۰۱۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان