//
کدخبر: ۳۷۷۵۰۸ //

افشای راز قاتل سریالی زنان خیابانی بعد از ۵۵ سال

راز یکی از جنایت‌های قاتل سریالی آمریکایی که 11 زن را به قتل رسانده است بعد از گذشت 55 سال فاش شد.

افشای راز قاتل سریالی زنان خیابانی بعد از 55 سال
به گزارش فرتاک نیوز،

55سال پیش دختر 23ساله‌ای به نام دایان کیوسیک که به تازگی کارش را به‌عنوان مربی در یک مدرسه رقص کودکان در یکی از شهرهای ایالت تگزاس آمریکا آغاز کرده بود، زمانی که برای خرید کفش به یک مرکز خرید رفته بود، ناپدید شد. از همان زمان جست‌وجوی خانواده دایان و پلیس برای پیدا کردن او آغاز شد تا اینکه چند روز بعد جسد بی‌جان وی در یکی از محله‌های خلوت حاشیه شهر پیدا شد. پزشکان اعلام کردند که دایان از ناحیه سر و صورت به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و قاتل پس از تجاوز، وی را خفه کرده و جسدش را همانجا رها کرده است. از آنجا که دختر جوان پیش از مرگ با قاتل درگیر شده بود، نمونه‌ دی‌ان‌ای قاتل در محل حادثه کشف شد اما این سرنخ تا دهه بعد هیچ کمکی به پیدا شدن قاتل نکرد. چرا که در آن زمان آزمایشات ژنتیک در آمریکا هنوز پیشرفتی نداشت و به همین دلیل پلیس هیچ ردی از قاتل دایان به‌دست نیاورد.

 

55سال بعد

، بیش از 5دهه از این جنایت گذشته بود و خانواده دایان همچنان به‌دنبال جوابی برای قتل او بودند تا اینکه مدتی قبل، این پرونده راکد دوباره به جریان افتاد و دی‌ان‌ای قاتل که همچنان در آزمایشگاه جنایی پلیس نگهداری می‌شد برای انجام آزمایشات تخصصی در اختیار آزمایشگاه ژنتیک قرار گرفت. این بار بررسی‌ها نتیجه داد و معلوم شد که دی‌ان‌ای قاتل با یک دی‌ان‌ای ثبت شده در بانک اطلاعاتی پلیس مطابقت دارد. این دی‌ان‌ای متعلق به یک قاتل سریالی مخوف بود.

مردی به نام ریچارد کوتینگام که از سال 1980به جرم قتل دست‌کم 11زن دستگیر و به تحمل 200سال زندان محکوم شده بود. به این ترتیب اسرار قتل دختر 23ساله پس از 55سال فاش شد و وقتی مأموران به سراغ قاتل سریالی در زندان رفتند، او اعتراف کرد که علاوه بر 11زنی که قبلا به قتل آنها اقرار کرده بود، دایان را هم به قتل رسانده است. پلیس می‌گوید، روزی که دایان ناپدید شد، مرد جنایتکار درحالی‌که خود را افسر پلیس معرفی کرده، نزد او رفته و با این ادعا که وی مرتکب سرقت شده و باید همراه او به اداره پلیس بیاید، دختر جوان را سوار بر خودروی خود کرده و به محل جنایت برده است. او سپس به ضرب و شتم مقتول پرداخته و پس از تجاوز، وی را خفه و جسدش را همانجا رها کرده است.

 

ریچارد کوتینگام کیست؟

ریچارد کوتینگام که از سوی مطبوعات آمریکا «قاتل نیم‌تنه» نیز لقب گرفته است، مردی 76ساله است که از سوی دادگاه به تحمل 200سال حبس محکوم شده و باید تا پایان عمرش پشت میله‌های زندان بماند. او بین سال‌های 1967تا 1980میلادی دست به قتل سریالی زنان و دختران خیابانی می‌زد. این مرد در سال1980، دستگیر شد. در آن زمان مأموران پلیس در نیوجرسی با پرونده‌های متعددی درباره گم شدن زنان و دختران مخصوصا زنان خیابانی و روسپی روبه‌رو شدند و این در حالی بود که نیم‌تنه برخی از این افراد درحالی‌که در نقاط مختلف شهر دفن شده، پیدا شده بود. همه‌‌چیز از این حکایت داشت که پلیس با یک قاتل سریالی مخوف روبه‌رو است؛ مردی که سراغ زنان و دختران خیابانی می‌رود، پس از کشاندن آنها به مکانی خلوت، این افراد را به قتل می‌رساند و سپس اجساد آنها را به دونیم تقسیم و هر قسمت را در محلی خلوت دفن می‌کند.

افزایش اجساد پیدا شده از سوی پلیس در آن زمان باعث ایجاد ترس و وحشتی عمیق در بین زنان و دختران شده بود و کارآگاهان در تلاش بودند که با شناسایی سرنخی از قاتل سریالی او را دستگیر کنند. تا اینکه در یکی از شب‌های سال1980 این اتفاق رخ داد و مأموران پلیس که در حال گشتزنی بودند، با شنیدن صدای جیغ یک زن متوجه درگیری او با یک مرد شدند و این مرد را دستگیر کردند. مأموران پلیس در جیب ریچارد دستبند، نوار برای بستن دهان و دست قربانیان، یک تفنگ اسباب‌بازی، چاقو و موادمخدر یافتند و حدس زدند که وی همان قاتل سریالی است که در تعقیب او هستند. کارآگاهان در ادامه راهی خانه این مرد شدند و در بازرسی از آنجا به شواهد زیادی که با قربانیان مرتبط بود، دست یافتند؛ وسایلی چون گوشواره‌های قربانیان، دستبند و زیورآلات دخترانه و زنانه. مأموران پلیس مدارکی مربوط به حدود 20نفر در خانه این مرد پیدا کردند، اما قاتل سریالی پس از دستگیری و در جریان بازجویی‌ها، تنها به قتل 11نفر اعتراف کرد.

این مرد مدعی شد که نخستین قتل را در سن 21سالگی رقم زده است. مقتول زنی 29ساله به نام نانسی وگل بود که او پس از ضربه‌ای که بر سرش وارد کرد، وی را بیهوش و سپس خفه کرد. ریچارد گفت که تمامی اجساد قربانیان خود را پس از کشتن مثله می‌کرد. این مرد که پدر 3فرزند بود اعتراف کرد که پس از آشنایی با قربانیانش آنها را فریب داده و به محل‌های خلوت کشانده و سپس به آنجا تجاوز کرده و این افراد را به قتل می‌رساند. با اعترافات این قاتل مخوف، وی در دادگاه محاکمه و به تحمل 200سال زندان محکوم شد. او به زندان منتقل شد و در همه این سال‌ها پلیس در تلاش بود تا شاید بتواند در تحقیق از او، راز دیگر جنایاتی را که مرتکب شده بود برملا کند. اتفاقی که چند روز پیش رخ داد و با افشای راز قتل دایان(دختر 23ساله) ریچارد در سن 76سالگی به قتل وی اعتراف کرد. این در حالی است که پلیس عقیده دارد که این قاتل بدنام بین 85تا 100زن و دختر را به قتل رسانده و شاید در آینده اسرار قتل‌‌های دیگر او هم فاش شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اعتماد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان