//
کدخبر: ۳۵۹۶۲۰ //
پلیس فاش کرد

زن مشهدی رقیب کاری‌اش را بی‌آبرو کرد

فضای مجازی بستر تسویه حساب شخصی کارمندان یک اداره شد.

زن مشهدی رقیب کاری‌اش را بی‌آبرو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 زن جوان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی مراجعه و علیه فردی ناشناش شکایت کرد.

تیم بررسی کننده در پیگیری پرونده زن شاکی دریافت که از چندی پیش فردی ناشناس با نسبت دادن مطالبی کذب و غیر اخلاقی به این فرد در بستر اینستاگرام برای او مزاحمت ایجاد کرده و آبروی این فرد را برده است. فرد هتاک علاوه بر این به صورت پیامکی نیز مطالبی تهدیدآمیز را نیز برای شاکی ارسال می کرده است.

شاکی در پاسخ به افسر تحقیق پرونده اش مبنی بر اینکه آیا به کسی مظنون است، گفت که به شخص خاصی مشکوک نیست. عوامل تحقیقات این پرونده با استفاده از داده های موجود و مهندسی و رصد فضای مجازی ردی از متهم را که عامل هتک حیثیت شاکی شده بود در یکی از مناطق مشهد گرفتند و در اقدامی اطلاعاتی او را شناسایی کردند.

متهم زنی جوان است که در رویارویی با مأموران منکر بزه انتسابی شد و ادعا کرد هیچ خطایی از وی سر نزده است. باوجوداینکه اطلاعات به دست آمده نشان از نقش داشتن این زن در پرونده هتک حیثیت شاکی داشت، خودش منکر هرگونه اقدام مجرمانه ای بود تا اینکه معمای این پرونده با رویارویی شاکی و مظنون برملا شد.

بعد از انتقال مظنون به مرکز فرماندهی پلیس فتای استان و رویارویی او با شاکی مشخص شد که آن ها در یکی از ادارات مشهد همکار هستند. متهم که دیگر حنای انکارهایش برای قانون رنگی نداشت راز مجرمانه خود را فاش کرد و به ناچار لب به بیان حقیقت گشود.

هتک حیثیت همکار در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهم در اظهاراتش به افسر تحقیق این پرونده گفت که مدتی قبل جایگاه شغلی ای که در انتظارش بوده و امید داشته است که به وی پیشنهاد بشود به همکار او داده شده است. ازاین رو ارتقای شغلی همکار متهم شعله انتقام جویی او را بر می انگیزد و وادارش می کند تا در بستر فضای مجازی دست به هتک حیثیت همکارش بزند. متهم علاوه بر نسبت دادن مطالبی غیر اخلاقی به همکارش از طریق ارسال پیامک های توهین آمیز و حاوی تهدید به صورت شبانه روزی برای او مزاحمت ایجاد می کرده است.

سرهنگ جهانشیری افزود: متهم با این خیال که ردی از اقدام مجرمانه او در بستر فضای مجازی باقی نمی ماند، دست به این تسویه حساب شخصی زده است و لازم به ذکر است که هرگونه اقدام و رفتاری در فضای مجازی قابل رصد و پیگیری است.

این مقام ارشد پلیس فتای استان خراسان رضوی ادامه داد: متهم که از این اقدام خود سخت پشیمان بود پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای تعیین تکلیف قانونی به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ جهانشیری با اشاره به ارتکاب این گونه جرائم مجازی به شهروندان هشدار داد و گفت: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند که به هیچ وجه اختلافات شخصی و کاری خود را به فضای مجازی نکشانند و موضوع را از طریق راه حل های صحیح همچون گفت وگو حل و فصل کنند. لازم به ذکر است که هرگونه اقدامی در بستر فضای مجازی از جمله توهین، تهدید، نشر اکاذیب و... از مصادیق جرم است و پیگرد قانونی خواهد داشت؛ لذا رعایت اخلاق در فضای سایبری و به خصوص شبکه های اجتماعی امری اجتناب ناپذیر است.

سرهنگ جهانشیری در پایان بیان کرد: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران فضای مجازی می توانند در صورت رویارویی با هر مورد مشکوکی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش های مردمی یا با شماره گیری 096380 گزارش دهند

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۹۶۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان