//
کدخبر: ۳۵۸۰۰۰ //

طلاق ممنوع شد؛ این مرد ۱۵ زن دارد!+عکس

پادشاه سوازیلند در کشور خود طلاق گرفتن را ممنوع کرده است و اعلام کرده قانون طلاق را از این پس نادیده می گیرد.

طلاق ممنوع شد؛ این مرد 15 زن دارد!+عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

"امسواتی سوم" پادشاه سوازیلند که دارای پانزده همسر است ، با اعلام اینکه ازدواج در کشورش بازگشت ندارد، طلاق را در این کشور ممنوع کرد.

پایگاه خبری آمریکایی 'کوارتز آفریکا' روز دوشنبه از امبانه گزارش داد، امسواتی که کشورش را با نظام سلطنت مطلقه اراده می کند، اولین حاکم آفریقایی است که به رغم سنت های تاریخی قبیله ای، قانون طلاق را از این پس نادیده می گیرد.

براساس این گزارش، امسواتی سوم، پادشاه 49 ساله سوازیلند چندی پیش در مراسم عید پاک در یک نطق عمومی که در نشریه 'تایمز سوازیلند' نیز منتشر شده بود گفته بود:'در فرهنگ سوازی هرگاه ازدواج صورت گیرد راه عقبگردی وجود ندارد.'

این حاکم آفریقایی که دارای مدرک دکتری از دانشگاه آکسفورد انگلیس است و مطابق قوانین سلطنتی انگلیس زندگی می کند و خود را 'انگویاما' (شیر) می نامد، افزود:' از این پس در فرهنگ و زبان رسمی سوازی هیچ واژه ای به نام طلاق وجود نخواهد داشت.

پادشاه در این کشور همه شخصیت های اجرایی و تصمیم گیری کشور را خود منصوب می کند، برهمین اساس اگرچه دادستان کل منصوب وی نیز چندی پیش گفته بود که 'قانون طلاق صرفا برای موارد 'بسیار بسیار استثنایی' مجاز است، با این وجود همان موارد بسیار استثنایی نیز در این کشور یا اجرا نمی شود و یا کسی جرات این کار را نمی یابد.

او گفته بود که طبق قانون جدید کشوری هیچ کس حق طلاق ندارد و حتی طبق یک فرآیند خاص موسوم به 'کمبویسلا اخاوا' افراد طلاق داده شده نیز می توانند حتی به اکراه به همسر خود رجوع کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۰۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان