//
کدخبر: ۳۵۷۸۱۴ //

جا سازی چاقوی تیز در داخل لباس عروس/ ماجرا چه بود؟+جزییات کامل

همه مردم هر جای این کره خاکی که زندگی کنند، برای هر کار و رفتارشان آدابی دارند. آدابی که گاه می‌شود از کنارش گذشت و زمانی هم باید به آن پای‌بند بود، اما وقتی پای عروسی و مراسم ازدواج پیش می‌آید، هیچ کس نیست که بدون آداب و رسوم خاص این کار را تمام کند؛ در این مورد همه افراد از هر کشور و ملیتی با هر دین، مذهب و آئینی، آداب خاص خودشان را اجرا می‌کنند و بسیار هم به آن اهمیت می‌دهند.

جا سازی چاقوی تیز در داخل لباس عروس/ ماجرا چه بود؟+جزییات کامل
به گزارش فرتاک نیوز،

در جنوب آسیا و بخصوص در هندوستان مردم همیشه از «چشم بد» یا «چشم زخم» می‌ترسند و به هر شیوه‌ای سعی می‌کنند از آن دور شوند. از نظر آنها خطر چشم زدن و حسودی اطرافیان در مراسمی مانند عروسی بیشتر هم می‌شود و برای همین تلاش می‌کنند چشم بد را از خودشان دور کنند.

بعضی از خانواده‌های هندی در روز نامزدی یک چاقو یا شیء تیز و فلزی به عروس می‌دهند که تا زمان ازدواج باید همراه خودش داشته باشد. هندی‌ها عقیده دارند این چاقوی تیز عروس را از چشم‌های بد محافظت می‌کند.

در بعضی از مناطق هندوستان هم داماد باید اعضای خانواده‌اش را به دیدن عروس بفرستد تا آنها محبت و علاقه خود را نسبت به این دختر نشان دهند، اما اگر خدای ناکرده، خانواده شوهر سر راهشان مردی نابینا، راهب یا زنی باردار ببینند، آن ازدواج نباید اتفاق بیفتد البته اگر آنها کبوتر، گرگ یا بزی سر راهشان دیدند، نشانه خوبی و خوشبختی عروس و داماد است؛ یعنی این که دیگر نباید برای این ازدواج «نه» بر زبان آورد!

مردم ژاپن هم رسم و رسوم جالبی دارند. یکی از قوانین عروسی ژاپنی‌ها این است که در روز عروسی به هیچ وجه نباید از کلمات «بازگشت» یا «رفتن به خانه» استفاده کرد.

از نظر ژاپنی‌ها گفتن چنین عبارت‌هایی برای زن و شوهر بدشانسی می‌آورد و باعث جدایی آنها می‌شود و عروس دوباره به خانه پدرش باز می‌گردد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۷۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان