//
کدخبر: ۳۴۷۱۲۹ //

قتل رئیس شورای شهر پس از گروگانگیری/ کرمانی ها در شوک !

باجگیران مسلح که پس از ناکامی در نقشه خود برای اخاذی از خانواده مرد باغدار با شلیک گلوله رئیس شورای شهر قوام آباد در استان کرمان را به قتل رسانده بودند، دستگیر شدند.


قتل رئیس شورای شهر پس از گروگانگیری/ کرمانی ها در شوک !
به گزارش فرتاک نیوز،

شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته چند مرد مسلح، مخفیانه وارد یکی از باغ‌های پسته در شهر قوام آباد استان کرمان شدند و به سراغ نگهبان باغ رفتند. آنها با تهدید اسلحه، نگهبان را گروگان گرفتند و از او خواستند که تلفنی با صاحب باغ تماس بگیرد و با این ادعا که دچار حادثه شده و پایش شکسته است، از او بخواهد که خودش را به باغ برساند. جوان نگهبان با صاحب باغ تماس گرفت و از او خواست خودش را به آنجا برساند. صاحب باغ نیز بی‌خبر از همه جا سوار بر خودروی خود شد و برای کمک به نگهبان به سمت باغ حرکت کرد.

گروگانگیری

همزمان با رسیدن مرد باغدار به محل حادثه، پسرش با وی تماس گرفت و تلفنی با او سرگرم گفت‌وگو شد. در همین هنگام بود که گروگانگیران مسلح که داخل باغ کمین کرده بودند، از مخفیگاه خود بیرون آمده و صاحب باغ را محاصره کردند. آنها با صدای بلند از وی خواستند که حرکت نکند. این در حالی بود که پسر مرد باغدار از پشت تلفن همه حرف‌های آنها را می‌شنید. مردان مسلح صاحب باغ را گروگان گرفتند و دست و پایش را بستند تا در تماس با خانواده‌اش از آنها اخاذی کنند، اما پسر گروگان که از پشت تلفن همه حرف‌های آنها را شنیده بود، به‌دلیل اینکه در شهر دیگری حضور داشت با عمویش(رئیس شورای شهر قوام آباد) تماس گرفت و از او خواست به کمک پدرش برود.

شلیک شبانه

رئیس شورای شهر که در جریان حمله مردان مسلح به برادرش قرار گرفته بود، به همراه تعدادی از آشنایان و مردم محلی سوار بر خودروهای خود شده و برای نجات گروگان، راهی باغ پسته شدند. هوا کاملا تاریک شده بود و آنها پس از ورود به داخل باغ از ماشین پیاده شدند که در همین هنگام صدای شلیک گلوله به هوا بلند شد. گروگانگیران مسلح که هنوز در داخل باغ حضور داشتند با دیدن افرادی که برای کمک به گروگان وارد آنجا شده بودند، اقدام به تیراندازی کردند و پس از آن با استفاده از تاریکی شب پا به فرار گذاشتند. در جریان تیراندازی آنها، رئیس شورای شهر قوام آباد به قتل رسید و یکی از همراهان او مجروح شد.

به‌دنبال این جنایت، تیم‌های عملیاتی پلیس آگاهی راهی محل حادثه شدند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری قاتلان مسلح آغاز شد.

به‌گفته بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، کار شناسایی عاملان این جنایت با انجام اقدام فنی و اطلاعاتی کارآگاهان دایره قتل پلیس آگاهی استان کرمان و براساس حضور میدانی و صدور دستورات قاطع قضایی انجام شد. یعقوب احمدی ادامه داد: با تلاش مأموران و بررسی‌های انجام شده ۹نفر از افراد مرتبط با این جنایت در کمتر از۴۸ساعت شناسایی شده و در عملیات جداگانه در مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند. احمدی افزود: متهمان با استفاده از سلاح کلاشنیکف و به قصد گروگانگیری وارد باغ پسته شده و در نهایت برادر صاحب باغ را به ضرب گلوله به قتل رسانده بودند که با دستگیری ۹متهم در این پرونده، تحقیقات از آنها برای شناسایی ضارب اصلی ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۷۱۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان