//
کدخبر: ۳۳۵۲۰۹ //

قاتل ۳ کرد اهل سنت اعدام شد

یک زندانی محکوم به اعدام در زندان سنندج با طناب دار اعدام شد.


قاتل 3 کرد اهل سنت اعدام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

روز گذشته یک زندانی محکوم به اعدام در زندان سنندج با طناب دار اعدام شد. جرم او مشارکت در قتل عمدی سه نفر از شهروندان کرد اهل سنت کردستان و عضویت در گروهک تروریستی دموکرات بود.

آنگونه که روابط عمومی دادگستری کردستان توضیح داده است، حیدر قربانی، تروریست اعدام شده، در سال ۹۵ به عضویت مخفی گروهک‌های تروریستی درآمده و نسبت به اخاذی از برخی از مردم در مناطق کردنشین و تهدید آن‌ها اقدام و در همان سال مستقیماً در قتل سه نفر از شهروندان کرد و یک مورد آدم‌ربایی نقش داشته است.

۱۹ مهر سال ۹۵، تیراندازی در کامیاران و مرگ شاهو کریمیان در پی اصابت ۱۳ گلوله و مصدومیت یک شهروند دیگر گزارش شد. پیش از این و در ۹ مهر همان سال هم در حمله‌ای مسلحانه، دو نفر دیگر به نام‌های جبار ابراهیمی و صدیق امینی در روستای تخته زنگی، در مقابل منزل و جلوی چشم خانواده به شهادت رسیدند. همچنین در تاریخ سوم مهر ماه سال ۹۵، در کامیاران در پی شلیک گلوله فرد دیگری مجروح شده بودند.

پس از بررسی روشن شد که در هر سه جنایت فردی به نام «حیدر قربانی» حضور داشته و هر سه جنایت نیز به شکلی واحد انجام شده است. حیدر قربانی دستگیر شد و اعتراف کرد برای گرفتن ماشین و ماشین از مردم و رساندن آن به دست گروهک دموکرات چنین کرده است. او طبق اعترافاتش از سال ۹۲ و توسط یکی از بستگانش که در عراق سکونت دارد، طی سفری به شمال این کشور، با حزب دموکرات ارتباط می‌گیرد. او همچنین در نقل و انتقال تیم‌های تروریستی هم فعال بوده است.

یکی از متهمان پرونده در بخشی از اظهارات خود در خصوص نحوه ترور شاهو کریمیان و نقش‌آفرینی حیدر قربانی عنوان کرد: «در آن روز زمانی که هوا داشت تاریک می‌شد حیدر قربانی به من زنگ زد و گفت برو خودروی پیکان من را بیاور و به آدرس منزل شاهو کریمیان برو و دور بزن و ببین در منزل حضور دارد یا خیر. زمانی که رسیدم حیدر قربانی به من زنگ زد و گفت با خودروی پیکان به جایی بروم، وقتی به آنجا رسیدم، به من گفت که به شهرستان روانسر برو و ببین که در مسیر ایست و بازرسی زده‌اند و اینکه آیا گشت بازرسی حضور دارد یا خیر و من به سمت روانسر حرکت کردم.»

وی همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان می‌کند: «ساعت ۹ الی ۹:۳۰ شب بود که به منزل یکی از آشنایان رسیدم و بعداز حدود نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه یا بیشتر حیدر قربانی به آنجا آمد و حالت اضطراب و استرس داشت و قبل از ورود به داخل منزل به من گفت که شاهو کریمیان را کشتیم.»

جلسه‌ای هم با حضور اعضای خانواده این شهدا و حیدر قربانی تشکیل شد که با گریه‌ها و دادخواهی فرزندان یتیم شاهو کریمیان همراه شد و صحنه‌های تلخ و غمباری را به وجود آورد. دختر شاهو کریمیان در آن جلسه، خطاب به حیدر قربانی گفت: پدر من چه گناهی کرده بود که او را کشتید؟

حیدر قربانی روز گذشته اعدام شد، اما حامیان او در رسانه‌های فارسی‌زبان ضدایرانی، از جمله بی‌بی‌سی فارسی، دویچه وله، صدای امریکا و... هستند و برای نشر روایتی تحریفی از ماجرای این تروریست تلاش می‌کنند. آنچنان که دیروز تیتر زدند «زندانی کرد اعدام شد» و نگفتند او نه برای کرد بودن، بلکه برای جنایاتی که از قضا علیه کرد‌ها انجام داده است، اعدام شد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۵۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان