//
کدخبر: ۳۲۹۸۶۵ //

آزادسازی کودک ۹ ساله از چنگال باند مخوف آدم‌ربایان

رییس پلیس پایتخت از ناکامی باند مخوف آدم ربایی و آزادسازی کودک ۹ ساله با درایت ماموران پلیس آگاهی پایتخت خبر داد.

آزادسازی کودک ۹ ساله از چنگال باند مخوف آدم‌ربایان
به گزارش فرتاک نیوز،

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در جمع خبرنگاران با اشاره به شناسایی و دستگیری یک باند مخوف آدم ربایی، گفت: اعضای این باند که از اتباع افغانستانی هستند فرزند 9 ساله یک تاجر افغانستانی را ربوده و در قبال آزادی آن 400 هزار دلار درخواست کرده بودند که با درایت ماموران پلیس آگاهی اعضا این باند دستگیر و این کودک به آغوش خانواده اش برگردانده شد.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری باند 3 نفره سارقان مسلح، بیان داشت: در اجرای طرح کاشف، فردی که در اتوبان های همت، حکیم، امام علی علیه السلام و... خودروهایی که راننده آن ها خانم بوده را تعقیب می کرد و به بهانه اینکه خودروی آنها دود می‌کند و دارای نقص فنی است را متوقف و سپس به زور و با تهدید چاقو به این افراد تعرض و دست درازی می کرد، شناسایی و دستگیر شدند که تا کنون 6 نفر خانم، این فرد شیاد را شناسایی کرده اند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به دستگیری باند 9 نفره سرقت گوشی و کشف دهها تلفن همراه از آنها ، گفت: در این مرحله از طرح کاشف اعضا 5 نفره باندی که با زور و با تهدید قمه و چاقو از تعدادی از کافی نت ها سرقت کرده بودند، نیز شناسایی و دستگیر شدند.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری 28 نفر از محکومان متواری در حوزه سرقت، بیان داشت: مقابله با سرقت از جمله اولویت های اصلی پلیس پایتخت است که با جدیت این مهم در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس پایتخت در ادامه با اشاره به اقدامات 7 ماهه پلیس امنیت اقتصادی و اینکه پلیس امنیت اقتصادی پلیسی نوپا می باشد، بیان داشت: در 7 ماهه سال جاری تعداد 236 نفر از اخلالگران نظام اقتصادی با حدود 21 هزار میلیارد تومان اخلال در نظام اقتصادی کشور دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

وی با اشاره به دستگیری 57 نفر در حوزه زمین خواری گفت: در 7 ماهه سال جاری 61 نفر از بدهکاران بانکی که محکوم و متواری شده بودند نیز توسط پلیس امنیت اقتصادی پایتخت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه در حوزه فرار مالیاتی 32 نفر دستگیر شدند، عنوان داشت: در 7 ماهه سال جاری در مجموع 439 نفر به اتهام زمین خواری، اخلال در نظام بانکی و اقتصادی، اختلاس، رشاء و ارتشا دستگیر شده اند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در سال جاری در بحث مقابله با کالای قاچاق 569 فقره پرونده تشکیل شده است، گفت: در این حوزه 890 نفر دستگیر و در این زمینه 157 دستگاه خودرو توقیف شده است.

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به اینکه در حوزه کالای مکشوفه در 7 ماهه سال جاری 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم، عنوان داشت: از ابتدای سال تاکنون در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تعداد 17 مرحله طرح عملیاتی اجرا، که بالغ بر 200 میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

وی افزود: در پنجمین مرحله طرح کاشف، 266 سارق کیف قاپ، سارق منزل، سارق اماکن، مغازه و سارق خودرو و موتور سیکلت دستگیر شده است،که 169 نفر از آن ها دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در این مرحله از طرح 56 باند سرقت متلاشی و دستگیر شدند، عنوان داشت: سارقان دستگیر شده به دو هزار و 685 فقره سرقت اعتراف کرده اند.

رئیس پلیس پایتخت خاطر نشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است که با همه توان و با اقتدار از امنیت و آرامش مردم دفاع خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کسی امنیت و آرامش اجتماعی، اقتصادی و... جامعه را مختل کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۸۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان