//
کدخبر: ۳۲۹۵۰۸ //

بازداشت هکر بزرگ اینستاگرام در تهران + جزئیات

رئیس پلیس فتا پایتخت از دستگیری عوامل دسترسی غیرمجاز به حساب اینستاگرامی شهروندان خبر داد

بازداشت هکر بزرگ اینستاگرام در تهران + جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از شناسایی و کشف پرونده با موضوع دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی (اینستاگرام) بیش از 35 نفر از شهروندان خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌شان در شبکه اجتماعی اینستاگرام مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.

شکات پرونده در اظهارات خود مدعی بودند حساب‌های کاربری آنها در دسترس افراد ناشناس قرار گرفته و مجرمین با سوء استفاده از نام و صفحه آنها از مخاطبین و دنبال کنندگانشان درخواست واریز وجه کرده‌اند و در برخی موارد مبالغی واریز شده است.

گودرزی افزود: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی های فنی و سایبری موفق شدند ردپای مجرمان را در فضای مجازی و حقیقی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی هر دو مجرم را در یک عملیات غافلگیرانه در نقطه‌ای از غرب تهران دستگیر و به پلیس فتا پایتخت منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه در بین مالباختگان این پرونده یکی از فعالان اینستاگرامی نیز بود که این شیادان برای بازگرداندن صفحه وی بیش از یک میلیارد ریال از این شخص اخاذی کرده بودند بیان داشت: مجرمان پس از حضور در پلیس فتا با خیال اینکه ردی از خود بر جای نگذاشته‌اند همه چیز را انکار می‌کردند اما پس از مشاهده ادله دیجیتال جمع‌ آوری شده توسط پلیس به جرم خود اقرار کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به لزوم فعالسازی تایید رمز دومرحله ای برای حساب‌های کاربری شبکه های اجتماعی به شهروندان توصیه کرد:  هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را رعایت کنند و از در اختیار گذاشتن اطلاعات حساب کاربری خود به دیگران خودداری کنند همچنین در صورتی که پیامی در شبکه‌های اجتماعی از سوی دوستان و یا آشنایانتان مبنی بر درخواست واریز وجه دریافت نمودید حتما از طرق دیگر نظیر برقراری تماس تلفنی صحت محتوای پیام ارسالی را قبل از واریز وجه احراز نمایید و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا طی تماس با شماره تلفن110 با ما در میان بگذارید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۵۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان