//
کدخبر: ۳۲۸۰۹۴ //

وجود انگل در منابع آب آشامیدنی کشور؛شایعه یا واقعیت؟

شرکت آب و فاضلاب کشور انتشار خبری با عنوان «وجود نوعی انگل در منابع آب آشامیدنی کشور»، را کذب خواند.

وجود انگل در منابع آب آشامیدنی کشور؛شایعه یا واقعیت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ، شرکت آب و فاضلاب کشور با صدور اطلاعیه ای ضمن تکذیب خبر وجود نوعی انگل درمنابع آب آشامیدنی اعلام کرد: پس از پیگیری‌ها مشخص شد که موضوع پیش گفته، تنها در یک مقاله‌ای در دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان شده و توسط مقام های رسمی بهداشتی استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های شمال و شمال شرق کشور نیز تائید نشده است.

همچنین در مقاله ذکر شده به مشاهده عوامل انگلی فقط در منابع آب خام مثل آب ورودی به سدها و آب رودخانه‌ها اشاره شده است و نه آب آشامیدنی که در شبکه‌های توزیع شهری و روستایی است.

پس از پیگیری موضوع به صورت تلفنی از رئیس گروه آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نامبرده نیز موضوع را تائید نکرد و اظهار داشت صحت و سقم آن نیاز به بررسی‌های تخصصی دارد.

با توجه به کنترل‌ها و آزمایش‌های روزانه‌ای که توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شرکت‌های آب و فاضلاب در خصوص آب آشامیدنی انجام می‌شود، در صورت وجود هر گونه آلودگی، مورد تائید وزارت مذکور به صورت مکتوب موضوع را به شرکت‌های آب و فاضلاب جهت پیگیری اعلام می‌کند که در مورد خبر ذکرشده تاکنون هیچ گونه مکاتبه رسمی با شرکت‌های آب و فاضلاب انجام نشده است.

با توجه به توضیح بالا و با عنایت به اهمیت کیفیت آب آشامیدنی که جزو خط قرمزهای وزارت نیرو و شرکت های آب و فاضلاب است، ضمن تکذیب خبر منتشر شده انتظار می رود جهت جلوگیری از تشویش اذهان عمومی بدون منبع موثق علمی و تائید شده ای توسط مراجع ذی صلاح از انتشار اینگونه مطالب خودداری شده و قبل از هر گونه خبر مرتبط با حوزه سلامت جامعه هماهنگی لازم با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام شود.

پیش از این شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرده که همواره حفظ کیفیت و سلامت آب خط قرمز این شرکت و وزارت نیرو است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۰۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان