//
کدخبر: ۳۲۶۶۵۴ //

زلزله شدید خوزستان هزار عشایر را آواره کرد + جزئیات خسارات

رئیس اداره امور عشایر اندیکا: بر اثر زلزله روز دوشنبه، 85 راس دام تلف شدند و یکهزار مسکن عشایری خسارت دیدند.

زلزله شدید خوزستان هزار عشایر را آواره کرد + جزئیات خسارات
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اثر زلزله ای که روز دوشنبه ۱۲ مهر ماه در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و در ۳۷ کیلومتری مرکز شهر قلعه خواجه رخ داد، به صد‌ها مسکن عشایری خسارت جدی زد، بطوریکه روستای عشایری سرشط از توابع بخش چلو به طور کامل تخریب و به روستای هزگه نیز بیش از ۷۰ درصد خسارت وارد شده است.

تلف شدن ۸۵ راس دام و خسارت دیدن یکهزار مسکن عشایری

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه در مناطق دیگر بین ۳۰ تا ۷۰ درصد خسارت وارد شده است، اظهار داشت: پیش بینی ما براساس گزارش‌های دریافتی از خسارت‌ها نشان می‌دهد بین ۸۰۰ تا یک هزار منزل عشایری در مناطق چلو، سوسن، سربازان، چال منار و ... از این زلزله خسارت دیده اند.

درویشی با بیان اینکه به دلیل رانش و ریزش کوه، هم اکنون مسیر‌های عشایری بسیاری از جمله؛ ایلراه منار و جاده‌های کموفه، فرگه، برافتو و اکبر، باغات کتک، امامزاده آقا سلیمان، شیخ برون عالی، دمر، امامزاده صالح ابراهیم و جاده منطقه شلا بطور کامل مسدود شده و تردد از این مسیر‌ها با خودرو امکانپذیر نیست، تصریح کرد: ۷۲ راس دام زیر آوار مدفون شده اند.

این مقام مسئول تعیین خسارت دقیق زمین لرزه را امری دشوار به دلیل مسدود شدن راه‌های ارتباطی، پراکندگی عشایر و صعب العبور بودن مناطق عشایری این شهرستان توصیف کرد و بیان داشت: همچنین رانش کوه سبب از بین رفتن علوفه دام شامل؛ ۱۰۰ تن جو، ۵۰ تن کنستانتره و بیش از یک هزار کیسه کاه عشایر بر اثر رانش کوه شده است.

رئیس اداره امور عشایر اندیکا ادامه داد: علیرغم حوادث پیش آمده، اما آبرسانی به زلزله زدگان با ۳ دستگاه تانکر سیار متعلق به امور عشایر در حال انجام است و همه امکانات به مناطق زلزله ارسال شده تا عشایر در زمینه تامین مایحتاج خود با مشکلی مواجه نشوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۶۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان