//
کدخبر: ۳۲۴۹۸۸ //

وضعیت محصولات سایپا در بازار/ کاهش قیمت خودرو ادامه دارد

براساس ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» معمولی و «ساینا» در بازار افت قیمت داشتند.

وضعیت محصولات سایپا در بازار/ کاهش قیمت خودرو ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

رصد بازار سایپا روز گذشته 30 شهریور 1400 از افت 1 تا 2 میلیونی قیمت خودرو پرتیراژهای این شرکت در بازار دارد.علاوه بر بازار سایپا شاهد افت قیمت در بازار ایران خودرو نیز بودیم و با این شرایط می توان گفت مقاومت در برابر ریزش قیمت خودرو در حال از بین رفتن است و اثرات تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو در بازار در حال نمایان شدن است و این روند را می توان به خوبی در بازار پرتیراژهای سایپا مشاهده کرد. 

افت قیمت در بازار خودروهای سایپا در حالی شکل گرفت که طی دو روز گذشته نرخ دلار شکل صعودی به خود گرفته، اما این روند نتوانست بر بازار خودرو اثرگذار باشد. از سوی دیگر اظهارنظر های مطرح شده در خصوص برجام نیز از سوی طرف های خارجی چندان مثبت نبوده است. هرچند این دو عامل می توانست شکل بازار خودرو را تغییر دهد و صعودی کند اما بازار خودرو تاکنون روی خوشی به این عوامل از خود نشان نداده و در انتظار تصویب طرح ساماندهی صنعت خودرو  روند نزولی را پیش گرفته است.

براساس ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» معمولی و «ساینا» در بازار افت قیمت داشتند. داده های اعلام شده نشان دهنده آن است که «کوییک معمولی» و «تیبا صندوقدار» افت یک میلیونی قیمت در بازار داشت و «تیبا 2» معمولی و «ساینا» نیز در بازار افت 2 میلیونی قیمت را تجربه کردند.

وضعیت محصولات سایپا در بازار

از جمله محصولات سایپا که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییک R »، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

توجه به روند بازار محصولات سایپا نشان دهنده آن است که «کوییک R» تغییر قیمتی در بازار داشت و قیمت آن به 170 میلیون رسید. از سوی دیگر «کوییک معمولی» هم با افتی یک میلیونی در بازار 168 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر با توجه به رصد بازار خودرو می توان گفت «تیبا صندوقدار» نیز در بازار افتی یک میلیون تومانی داشت و  143 میلیون تومان قیمت گذاری شد و قیمت «تیبا 2» معمولی نیز با افت دو میلیونی در بازار به 153 میلیون تومان رسید.

«ساینا» هم با افت دو میلیونی در بازار با قیمت 153 میلیون تومان در بازار عرضه شد.

اما در کنار تغییر قیمت ها، بازار سایپا یک تغییر هم داشت و آن به موضوع فک رهن شاهین باز می گردد، این خودرو اواخر سال گذشته به تعداد محدود در اختیار خریداران قرار گرفت اما سند آن در اختبار شرکت سایپا بود و حال با گذشت نزدیک به یک سال شرکت سایپا اقدام به فک رهن این خودرو ها کرده است. با این شرایط امکان قیمت گذاری این خودرو در بازار فراهم شد. ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که این خودرو در بازار 345 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۹۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان