//
کدخبر: ۳۲۳۴۱۷ //

این سیب ها شیطانی هستند+جزئیات

140 کیلوگرم مواد مخدر از نوع داتورا که در ایران معروف به سیب شیطان است، در جنوب تهران کشف شد.

این سیب ها شیطانی هستند+جزئیات
به گزارش فرتاک نیوز،

شهریور ماه امسال در پی رصد های اطلاعاتی ماموران پلیس در جنوب تهران  یک مزرعه موادمخدر در نزدیکی عوارضی جاده تهران – قم کشف و تحقیقات خود را آغاز کردند.

 ماموران پلیس در تحقیقات محرمانه خود متوجه شدند، 2 مرد جوان در این مزرعه محموله بزرگ موادمخدر از نوع داتورا یا همان سیب شیطان پرورش و بین جوانان توزیع می کنند.

بنابر حساسیت موضوع تیم پلیسی هویت و مخفیگاه متهمان را در جنوب تهران شناسایی و با اخذ مجوز های لازم قضایی سوداگران مرگ را به دام انداختند.

در بازرسی از مزرعه و مخفیگاه سوداگران مرگ 140 کیلو گرم مواد مخدر از نوع داتورا کشف و ضیط کردند. متهمان در بازجویی های فنی به جرم خود مبنی بر پرورش و توزیع مواد مخدر به جوانان در جنوب تهران اعتراف کردند.

بنابراین گزارش، پرونده متهمان جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

داتورا چیست ؟

داتورا (تاتوره – داتوره)، یک گونه از نه گونه از گیاهان گلدار شب پره متعلق به خانواده "Solanaceae" است گیاهی است یک‌ساله به ارتفاع ۲۰۰ _ ۵۰ سانتی متر که جزو گیاهان داروئی محسوب می‌شود.از این گیاه ماده آتروپین بدست می‌آید که خاصیت ضدسم دارد.خود این گیاه سمی می‌باشد.آب موجود در آوندهای این گیاه اگر در چشم ریخته شود باعث بازماندن مردمک چشم می‌شود.اگر جوشانده این گیاه به کسی خورانده شود، اعصاب ارادی انسان برای مدتی غیر ارادی می‌شود.ومصرف جوشانده این گیاه به مقدار زیاد باعث مرگ می‌شود.

این گیاه دارای برگ های پرزدار ، میوه خاردار و گلهای شادابی می باشد که معروفترین نژادهای آن " D.Stramoniun" و " D.metel " و " D. inoxia " هستند. سالهاست که از تخم ها ، گلها و ریشه های این گیاه به عنوان دارو یا روانگردان استفاده می شود .

تاثیرات

بر خلاف توهمات دیداری گزارش شده از انواع دیگر روانگردانها مانند ال اس دی یا قارچ های سیلوسایبین ، داتورا باعث توهم صادقانه ( frank hallucination ) می شود یعنی فرد نمی تواند مرز بین واقعیت و توهم را تشخیص دهد . تصاویر فوق العاده و توهمات بطور معمول برای شخص اتفاق می افتد. صحبت کردن طولانی با شخصیت های غیر واقعی ، سیگار کشیدن زیاد حتی توسط کسانی که سیگاری نیستند.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۳۴۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان