//
کدخبر: ۳۱۹۸۱ //

کشف جسد جوان گمشده در یخچال برفی دنا

جسد مرد جوان، پس از هفت شبانه روز جستجوی بی وقفه توسط امدادگران جمعیت هلال احمر در یکی از قله های اصلی زاگرس مرکزی پیدا شد .

کشف جسد جوان گمشده در یخچال برفی دنا

به گزارش فرتاک نیوز، داریوش کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: گروه های امداد و نجات هلال احمر در این مدت به ارتفاعات قله قاش مستان دنا در مسیر روستای خفر در جنوب سمیرم اعزام شدند.وی با اشاره به وجود یخچال های سخت و طبیعی در منطقه افزود: پنج تیم امداد و نجات کوهستان شامل20نفر از نجاتگران جمعیت هلال احمر برای یافتن این جوان درکوهستان، با ایجاد کارگاه مشغول عملیات جستجو بودند.

کریمی با بیان اینکه عملیات جستجوی هوایی با بالگرد و تیم امداد هوایی و نیز جستجو بصورت زمینی و با همکاری دو تیم آنست( سگهای جستجو و نجات) از جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری انجام شد، افزود: بالاخره پس از جستجوهای بی وقفه، جسد این جوان در یخچالی واقع در ارتفاعات قاش مستان پیدا و تحویل مسئولان قضایی شد.

سید نورمحمد موسوی رییس جمعیت هلال احمر سمیرم هنگام آغاز عملیات جستجو برای یافتن این فرد گفته بود: لوازم شخصی این فرد در نزدیکی جان پناه قله قاش مستان دنا پیدا شده و ردی هم از وی در برف برجای مانده بود.

جوان 26 ساله اهل شهر مال خلیفه بخش فلارد استان چهارمحال و بختیاری به قصد کوهنوردی به سمت قله های مرتفع زاگرس و دنا رفته بود که به سبب سقوط در یکی از یخچال های برفی جان خود را از دست داد.

رشته‌کوه دنا دارای 49 قله با ارتفاعی بیش از چهار هزار متر است.

شهرستان سمیرم در جوار دنا و زاگرس مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان، 165 کیلومتری شمال یاسوج و 154 کیلومتری شرق شهرکرد واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان